Gå til innhold

Hvordan kan jeg si til kollega at jakka må vaskes?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er vanlig at dere slår av en prat så kan du jo bare si det i forbifarta når bare dere to prater sammen. "Du, den jakka di tror jeg trenger en vask nå."

Nå er jeg ganske direkte av meg, men man kan være direkte samtidig som man er hyggelig og diskre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 17.40):

men han ser tydeligvis ikke på en vanlig hettejakke at den må vaskes innimellom. Jeg har samme type, og vasker den etter noen dagers bruk. Da er den skitten nok til at jeg vurderer det som uhygienisk å bruke den mer.

Anonymkode: 34a3d...541

Hvis du må vaske en hettejakke etter hele to dager (!) så er det du som er skitten, og der ligger problemet. 

Anonymkode: 11152...e32

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 17.40):

Neida, jeg MÅ ikke si noe. Men det er veldig fristende å forsiktig hinte eller kanskje direkte si ifra at den grå hettejakka er langt forbi OK. Det er en mann på ca 35, bor alene, så vidt jeg vet ikke kjæreste. Hyggelig fyr, men han ser tydeligvis ikke på en vanlig hettejakke at den må vaskes innimellom. Jeg har samme type, og vasker den etter noen dagers bruk. Da er den skitten nok til at jeg vurderer det som uhygienisk å bruke den mer. Men kollegaen går med den samme jakka hver dag, og den er tydelig mye mørkere i nakken, på magen og på ermene. Min vurdering er at den må ha blitt brukt i flere uker uten vask.

Må jeg bare late som at jeg ikke ser det? Andre ser vel det samme som jeg, og jeg tror fort det kan bli hvisket om vedkommende.

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 34a3d...541

Jeg hadde vurdert å skaffe meg større bekymringer. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...