AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Skrevet 3. september Jeg og samboer har bodd sammen i 8 år. Jeg har barn fra før. Han har ingen barn. Han eier huset sitt alene. Vi snakker nå om å skrive samboerkontrakt. Noe vi egentlig har pratet om lenge. Må vi til advokat for dette? Han har "dessverre" ikke kontakt med faren sin, å har ikke hatt det på mange år. Moren døde i en bilulykke for ca. 10 år siden, 2 måneder etter hun døde, flyttet elskerinnen inn i huset til faren. Faren kastet alt etter moren, og alle tingene de hadde fra da min samboer var barn.... Samboer vil ikke ha noe med faren sin å gjøre noe mer.. Samboeren min vil at jeg og barna skal ha huset om han hadde "gått bort". At faren ikke skal ha noe. Så, må vi til advokat med dette eller kan vi printe ut/skrive en kontrakt selv? Anonymkode: 3b310...334
AnonymBruker Skrevet 3. september #2 Skrevet 3. september Han må få satt opp et testamente, om han ønsker at du skal arve ham. En samboeravtale er ikke nok. Anonymkode: 199c4...4d1 1 3
CAPS LOCK Skrevet 3. september #3 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Samboeren min vil at jeg og barna skal ha huset om han hadde "gått bort". At faren ikke skal ha noe. Anonymkode: 3b310...334 Da må han skrive et testament. Siden han ikke har barn, så er dette enkelt. Han står helt fritt til å gjøre som han vil med arven sin. Han må bare få det ned på et papir, signere og få to vitner på signaturen sin Informasjon om testament fins her: https://www.domstol.no/no/testament/hvordan-oppretter-du-et-testament/ 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #4 Skrevet 3. september Her er vi to sammenslåtte familier. Jeg med full hovedomsorg med uengasjert far, han med hovedomsorg for 2 barn, mor død. For oss ble samboerkontrakt viktig mht eierbrøk som igjen går igjen i testament mht arv. Vi er hverandres verger til barna om en av dør. Så testamentet sikrer, hovedsakelig meg da jeg er ufør, økonomisk til å kunne beholde huset og forsørge alle 3 barna om han dør før de er myndig. Anonymkode: 3c920...414
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:57 #5 Skrevet torsdag kl 12:57 Før jeg fikk mann og barn skrev jeg et testament for å hindre at min far skulle arve meg om jeg skulle dø før han. Se eksempel på testament her: https://www.testament.no/testament-mal/eksempel-pa-testament/ Anonymkode: f43c9...e8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå