AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:48 #1 Skrevet onsdag kl 12:48 Hva tenker du kvinner er bedre enn menn til? Sett bort fra ting som krever fysisk styrke da, siden det er gitt. Noen eksempler? Anonymkode: 42da4...613
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:50 #2 Skrevet onsdag kl 12:50 Henge seg opp i unødvendige bagateller Anonymkode: 0cbba...f85 5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:51 #3 Skrevet onsdag kl 12:51 Tja, noe så enkelt som å vaske bad eller få ungene gjennom skolegangen. Som ethvert menneske burde kunne, men det er nok bare noen få prosent av mannfolka som klarer dette. Hjelper ikke med fysisk styrke når man ikke har noe som helst ansvarsfølelse for Familien AS. Anonymkode: d7195...662 4
Hannabanna Skrevet onsdag kl 12:51 #4 Skrevet onsdag kl 12:51 Jeg tenker at man som regel er flinkere til det man er opplært eller har brukt tid på å lære seg. 10 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:52 #5 Skrevet onsdag kl 12:52 Omsorg. Særlig for barn. Å styre familien AS, planlegge i detalj og følge opp alle avtaler og alt som skjer med barna etc. Jeg tror ikke mannen min og mitt barns far noensinne kjøpte et klesplagg til barnet vårt i hele barnets oppvekst. Det var jeg som sørget for at nye vinterstøvler ble kjøpt inn når de gamle var hull i eller for små, og ny parkdress når den gamle var for liten osv. Faren til barnet evnet rett og slett ikke å se slike behov hos barnet. Eller så overså han det bare, og ventet til jeg tok tak i det. Anonymkode: a46b0...3ce 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:01 #6 Skrevet onsdag kl 13:01 Planlegge, huske, organisere, trøste, flette, brette, pakke, multitaske, overanalysere, pynte, ha oversikt, skrive pent og tydelig .. ++ Anonymkode: b65d0...393 2
Mr X Skrevet onsdag kl 13:06 #7 Skrevet onsdag kl 13:06 Til å vite hvor ting er. Har følt meg hjelpesløs mang en gang etter at jeg har gitt opp å finne, men vipps der fant hun.. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:07 #8 Skrevet onsdag kl 13:07 Har tro på kvinnelige statsminister og ledere. De virker som de kan være bedre å roe ned mannlige ledere som krigere😊 Anonymkode: 497e6...241 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:08 #9 Skrevet onsdag kl 13:08 2. og 3. skift. Dette er generaliserende, mannen min er like flink som meg, faktisk flinkere på husarbeid 🤫 Anonymkode: 0039e...e0c
Chupacabra Skrevet onsdag kl 13:10 #10 Skrevet onsdag kl 13:10 Hannabanna skrev (15 minutter siden): Jeg tenker at man som regel er flinkere til det man er opplært eller har brukt tid på å lære seg. Det tror jeg også. Kvinner er bedre på å følge hva de har lært fremfor å gå egne veier. Det er også liten tvil om at menn er bedre på innovasjon og utvikling. 1
Chupacabra Skrevet onsdag kl 13:11 #11 Skrevet onsdag kl 13:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har tro på kvinnelige statsminister og ledere. De virker som de kan være bedre å roe ned mannlige ledere som krigere😊 Anonymkode: 497e6...241 Kan du gi et eksempel på at en kvinnelig leder har stanset en krig?
Hannabanna Skrevet onsdag kl 13:14 #13 Skrevet onsdag kl 13:14 Både min far og min mann har og er delaktige i barnas liv. Gjør en god del av hjemmeoppgaver. Eksempel så lager min mor middag mens min far alltid tar oppvasken, rydder og stabler inn rester. Jeg setter gjerne på vaskemaskinen men mannen som oftest bretter. Jeg vasker en og rydder, han tar de større vaskeoppgavene, som regel han som støvsuger osv. Avhengig av arbeid sover en av oss gjerne litt lengre på lørdagen men det er som regel meg, da jeg sliter mer med søvn enn han. Det er nok hva man både vil og er opplært til.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:17 #14 Skrevet onsdag kl 13:17 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har tro på kvinnelige statsminister og ledere. De virker som de kan være bedre å roe ned mannlige ledere som krigere😊 Anonymkode: 497e6...241 Sylvi eller Erna med andre ord 😊 Anonymkode: f9d3a...032 1 1
Gregarious Skrevet onsdag kl 13:18 #15 Skrevet onsdag kl 13:18 Heldigvis finnes det mange områder der kvinner er bedre enn menn, og mange der menn er bedre enn kvinner. På samme måte blir samfunnet sterkere av at vi ikke er like gode i alt. Forskjellene er en styrke, ikke en svakhet. 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:19 #16 Skrevet onsdag kl 13:19 Chupacabra skrev (7 minutter siden): Kan du gi et eksempel på at en kvinnelig leder har stanset en krig? Tror heller på de kanskje har stoppet flere før de har blitt. Anonymkode: 497e6...241
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:20 #17 Skrevet onsdag kl 13:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sylvi eller Erna med andre ord 😊 Anonymkode: f9d3a...032 Eller hvis du er Fransk: Marine Le Pen. Er du tysk: Alice Weidel, AfD Begge ytre høyre. Anonymkode: f9d3a...032 1
Trolltunge Skrevet onsdag kl 13:23 #18 Skrevet onsdag kl 13:23 (endret) Jeg tror begge kjønn i snitt har jevnlige evner til alt, med individuelle medfødte ulikheter på tvert av kjønn, men at oppdragelse, roller og type vennskap og forventninger kan utvikle våre evner ulikt. Jeg er vokst opp med far som hadde mer omsorg, omtanke, evne til å vise kjærlighet og til å snakke om vanskelige ting enn min mor. Noe han trolig utviklet gode evner angående fordi hans far ble syk da han var svært ung, mens min mor ble avlært dette i sitt miljø, og opparbeidet istedenfor skam rundt det å vise og snakke om følelser. Endret onsdag kl 15:47 av Trolltunge 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:30 #19 Skrevet onsdag kl 13:30 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva tenker du kvinner er bedre enn menn til? Sett bort fra ting som krever fysisk styrke da, siden det er gitt. Noen eksempler? Anonymkode: 42da4...613 Husarbeid og omsorg ❤️ Anonymkode: 1fb98...5f9
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl 13:36 #20 Skrevet onsdag kl 13:36 Dette blir kanskje litt mørkt, men jeg er litt over gjennomsnittet interessert i selvmordsforebygging, og har tenkt mye på hvorfor det er så store forskjeller i statistikken mellom menn og kvinner. ( Utover bare valg av metoder ) Jeg tror at en viktig beskyttelsesfaktor hos kvinner er at de er flinkere til å ta vare på menneskene rundt seg. De ser folk og blir sett. Tenker ikke bare på bursdagsgratulasjoner og baby showers, men også når ting er tøft. Jeg opplever at kvinner involverer seg mer i andres liv, spør hvordan det går, følger opp venninner som har spontanabbrtert, som går igjennom en skilsmisse, som har fått kreft, som har fått dårlig helse, osv. Ser det også i frivilligheten. Menn deltar ofte som frivillige i ting som er mer teknisk og actionfylt. Eller gjerne når noe praktisk skal gjøres. Mens kvinner oftere går inn i mer relasjonelle / omsorgsroller. Jeg tror det er viktig at man «er noen» for noen andre. Også om man ikke har barn, kjæreste, osv. Der opplever jeg en veldig stor forskjell mellom kvinner og menn. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå