Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du og hvor mange år tok det før gjelden var nedbetalt? Tenker her på betydelig gjeld (huslån, hytte etc).

Anonymkode: 361ea...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelden var nedbetalt ved 43 år. Brukte ca. 20 år på å betale ned ca. 6 millioner + ca en millon i studielån for både mannen og meg.

Anonymkode: 33fa4...6da

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingen planer om noensinne å bli gjeldsfri. Jeg trekker ut lån så lenge som mulig og investerer ekstra penger i ting som gir bedre avkastning enn å betale ned lån.

Anonymkode: 08279...fd4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen planer om noensinne å bli gjeldsfri. Jeg trekker ut lån så lenge som mulig og investerer ekstra penger i ting som gir bedre avkastning enn å betale ned lån.

Anonymkode: 08279...fd4

Samme her. Bruker giringen som lån gir aktivt! 

Anonymkode: c73c9...211

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjelden var nedbetalt ved 43 år. Brukte ca. 20 år på å betale ned ca. 6 millioner + ca en millon i studielån for både mannen og meg.

Anonymkode: 33fa4...6da

Wow -godt jobba! 

Anonymkode: 361ea...50a

Skrevet

Når pappaen min døde brått av kreft, jeg var da 25 år. 

Hadde gjort alt for å få tilbake pappa.... 

Anonymkode: 3a6ac...1e4

• Hjerte 9
Skrevet

Iflg. gjeldende nedbetalingsplaner vil jeg være gjeldsfri når jeg er 46 år, men kommer nok til å fortsette til å ta opp mer gjeld (f.eks. til fremtidig oppussing/bilkjøp) fremfor å ta fra penger som jeg har i fond da det totalt sett er omtrent like lønnsomt. 

Anonymkode: 7e0d7...101

Skrevet

Gjeldsfri på hus og bil da jeg var 40. Da hadde jeg vært alene med 2 barn fra jeg var 27. Tatt bachelor og påbegynt master. 

Anonymkode: 290eb...64d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjeldfri på gammelt oppussingsobkekt som 25-åring. Har 200 k i studiegjeld. Jobber 50% men må nok låne opp etter hvert da. 

Anonymkode: 0bb37...0ef

• Nyttig 1
Skrevet

36-37 år..litt usikker egentlig, da vi har hatt 2-300 tusen i gjeld noen år, men samtidig har vi ca 3,5 millioner i aksjer. 

Anonymkode: 96188...aad

• Nyttig 1
Skrevet

Vi blir nok gjeldfri når vi er pensjonister, har 1,7 mill i gjeld nå og blir 47 år, barn koster, betaler 10000 kr i måneden, har kanskje 850000 i brutto inntekt, vi betaler det vi kan ekstra å reiser aldri noe sted

Anonymkode: 2ad9e...833

• Nyttig 1
Skrevet

Var gjeldfri fram til jeg var 40 år. Investerte da i bolig med nebetaling på 30 år, så er vel gjeldfri i 70-års-alderen, med mindre jeg selger eiendommer og innfrir gjelda før det....

Anonymkode: 2adfa...149

Skrevet

Var 52 år. Har hus nå verdt 9 mill ca. Ikke hytte.

Anonymkode: 4ecdb...b38

• Nyttig 1
Skrevet

Kan vel ikke kalles gjeldfri, men har eiendom for 40 mill og lån på 17. Primærbolig er verdt 12. Så hadde vil solgt alt hadde boligen vært nedbetalt samt at vi hadde hatt 11 mill på bok ish. Er 40 år. 

Anonymkode: c73c9...211

Skrevet

48. Har to boliger og eget firma. Kunne/burde jo ha gearet økonomien videre, men har egentlig så jeg klarer meg helt fint fremover.

Anonymkode: 20dc1...065

• Nyttig 1
Skrevet

Vi var ca 50 når lån med sikkerhet i bolig ble innfridd. Har tatt opp nytt lån nå, til sekundærbolig/utleiebolig - som betaler seg selv. 

Anonymkode: 70c75...ac7

• Nyttig 1
Skrevet

Billån - aldri hatt. 

Studielån - ferdig 43 år gammel, etter 20 år. Kunne tatt det før, men det er jo gunstig å ha. 

Boligglån - gjeldsfri første gang; 35 år gammel. Kjøpte oss vesentlig opp. Gjeldsfri andre gang; 44 år gammel (nå). Men kommer til å trekke opp lånet igjen, har planlagt et større oppussingsprosjekt, og en fritidseiendom. Betalte formuesskatt for første gang i fjor, og det føler jeg er unødvendig. 

Anonymkode: d62c8...8e0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 41 nå og blir gjeldsfri som 64-åring om jeg fortsetter å betale lånet som jeg gjør i dag. Jeg ser for meg at det blir noe raskere grunnet litt arv og ekstra innbetalinger her og der men jeg tror ikke det blir før jeg er noen og 50.

Ingen bil eller barn.

Anonymkode: 6892c...183

Skrevet

Blir nok ferdig med hus og hytte når jeg er 62. Men tipper vi kvitter oss med det meste i god tid før den tid. Fikk barn tidlig, så de er flyttet ut før vi fyller 40, så da blir det mye til overs.

Anonymkode: a3e5d...406

Skrevet

Hadde jeg ikke blitt skilt hadde jeg vært gjeldsfri. Skilsmissen gjorde keg måtte ta opp lån til nytt bosted, og jeg er vel gjeldsfri når jeg er rundt 60, altså om 15 år. Livet skjer, men klager ikke. Er ikke så redd for gjeld. 

Anonymkode: 2c1f4...48a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...