Gå til innhold

Hvor fort etter EL kan jeg kjenne etter symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en uke etter eggløsning sitter jeg her med superømme bryster. Jeg kan ikke komme nær brystvorten uten at det er vondt...

Hva skal jeg tro? Er det for tidlig å lete etter symptomer på at jeg kanskje er blitt gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom brystene er mye mer ømme enn de pleier å være før mens ville jeg blitt skikkelig forhåpningsfull...

Skrevet (endret)

Jeg har hatt ømme pupper og kvalme og full pakke, men ingen graviditet.

Har jo vært gravid en gang tidligere. Da var det sånn at jeg hadde ALLE graviditetssymtomer underveis i prøvingen, men den måneden det faktisk klaffet hadde jeg INGEN symptomer. Tror mye kom av at jeg lette etter symptomer de andre månedene, men når jeg faktisk hadde "gitt opp" da var det klaff :)

Og symptomer kom i bøtter og spann etter det gitt :roll:

Endret av meta
Skrevet

Jeg hadde det akkurat sånn som deg denne PP, og hadde store forventninger, men etter ett par dager ble puppene mindre ømme, og jeg begynte å spotte. Mensen kom en dag for tidlig.

Så det trenger dessverre ikke å bety at du er gravid, men for all del det kan jo også bety det.

Lykke til :)

Skrevet
Jeg hadde det akkurat sånn som deg denne PP, og hadde store forventninger, men etter ett par dager ble puppene mindre ømme, og jeg begynte å spotte. Mensen kom en dag for tidlig.

Så det trenger dessverre ikke å bety at du er gravid, men for all del det kan jo også bety det.

Lykke til :)

Det er jo en mulighet for at du faktisk var gravid i noen dager for så å miste veldig tidlig?

Skrevet
Det er jo en mulighet for at du faktisk var gravid i noen dager for så å miste veldig tidlig?

Har faktisk tenkt tanken ja. Har jo aldri i hele mitt liv hatt så ømme pupper.

Har jo pleid å spotte ett par dager før mensen, men denne gang var det 5 dager før med brun spotting, og det var litt slim/mørkt blod også innimellom (sorry detaljene), frem til mensen kom nesten som vanlig (en dag for tidlig da, men, men...).

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom brystene er mye mer ømme enn de pleier å være før mens ville jeg blitt skikkelig forhåpningsfull...

Jeg skal ikke ha mensen før om 8 dagers tid..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er for tidlig å ha symptomer bare en uke etter EL, hvis du er gravid så har egget så vidt festet seg.

Ømme pupper kommer som regel av økt progesteron, det er helt normalt i lutealfasen. Noen ganger så får man ømmere pupper akkurat som man kan ha sterkere menssmerter noen ganger. Syklusen føles ikke lik hver gang.

Skrevet

Men en ting jeg lurer på... Hvis man har en stabil syklus normalt, og en måned så er alt annerledes enn det pleier. Mensen er litt forsinket, smertene er helt enorme, og i forkant har en hatt mye sterkere PMS-symptomer enn noen gang tidligere.

Altså, at ikke alt er likt hver gang er greit, men når en enkelt periode skiller seg så kraftig fra normalen... Kan det være tidlig SA da?

Skrevet
Men en ting jeg lurer på... Hvis man har en stabil syklus normalt, og en måned så er alt annerledes enn det pleier. Mensen er litt forsinket, smertene er helt enorme, og i forkant har en hatt mye sterkere PMS-symptomer enn noen gang tidligere.

Altså, at ikke alt er likt hver gang er greit, men når en enkelt periode skiller seg så kraftig fra normalen... Kan det være tidlig SA da?

Høres ut som en tidlig SA.

Det rammer visst flere enn man tror. (Hørt noen som mener 50% av alle svangerskap ender i SA, men de fleste SA skjer før moren vet hun er gravid.)

Skrevet
Høres ut som en tidlig SA.

Det rammer visst flere enn man tror. (Hørt noen som mener 50% av alle svangerskap ender i SA, men de fleste SA skjer før moren vet hun er gravid.)

Da tror jeg at jeg har hatt det... To ganger. Begge gangene har jeg hatt en følelse i kroppen, helt ut i fingerspissene, av at noe er annerledes - ikke galt, men at det er noe nytt med kroppen min. Og så, dagen jeg forventer mensen, så har jeg våknet en morgen og det første som slår ned i hodet på meg er "nå er det borte". Og noen dager etter kommer mensen. Med så voldsomme smerter at jeg ikke klarer å beskrive det. Og tro meg - jeg har hatt menssmerter som ikke ligner grisen i alle år - men disse to gangene har jeg hatt vondt fra puppene og ned i tærne, og jeg kan ikke gjøre rede for hva jeg har foretatt meg.

Men ja, har også hørt at 50% av alle befruktede egg ender som SA. De fleste av dem uten at mor er klar over at hun er gravid.

Det jeg lurte på med innlegget mitt, var rett og slett om man merket det, hvis det var en så tidlig SA. Men da gjør man altså sannsynligvis det...

Greit å vite!

Gjest Gjest
Skrevet

Til spørsmålet om hvor tidlig man kan merke noe: Det er nok veldig individuelt, og forskjellig fra gang til gang. Jeg har vært gravid to ganger - den første gangen visste jeg det ni dager etter eggløsningen, og da var det forandringer i brystene jeg kjente. Den andre gangen hadde jeg ikke peiling, merket ingenting før jeg begynte å spy da jeg var seks uker på vei ;)

Håper du er gravid, siden det virker som det er det du ønsker deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...