AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:26 #1 Skrevet onsdag kl 11:26 Jeg er ikke noe kjolemenneske. Så jeg har en tre-fire dressbukser og en 10-12 pene langermede bluser som jeg varierer som penantrekk. Har også 4-5 ermeløse bluser, og synes jeg kan få til ganske mange ulike kombinasjoner av dette. Jeg har også en svart blazer. Stort sett blir det en hvit bluse til dåp, konfirmasjon og 17.mai. Svart bluse til begravelse, svart, grønn eller burgunder til jul, nyttår og bursdager. Noen bluser er litt mer pyntet enn andre, så varierer det ut i fra anledning. Og kan pyntes opp eller ned med tilbehør og sko. Mener selv dette fungerer til de aller fleste anledninger. Unntaket er kanskje bryllup. Hva tenker dere? Anonymkode: 6f569...70b 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:33 #2 Skrevet onsdag kl 11:33 Høres ut som du har funnet en super løsning for deg Anonymkode: 8aa84...0b5 6
Verbena Skrevet onsdag kl 11:35 #3 Skrevet onsdag kl 11:35 Høres helt greit ut. Alle må ikke like å gå i kjole. 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:38 #4 Skrevet onsdag kl 11:38 For min del er jeg heller ikke så glad i kjoler, men for meg høres det du beskriver litt ut som jobbantrekk. Dvs litt kjedelig i selskap og på julebord, for eksempel. Men det er jo ikke noe galt i å være litt kjedelig, alle kan ikke være festlige. Anonymkode: e8e81...67f 3
Carrot Skrevet onsdag kl 11:38 #5 Skrevet onsdag kl 11:38 (endret) alltid greit så lenge ikke kleskoden er satt til kjole.. da er det kun kjole som gjelder.. Endret onsdag kl 11:38 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:40 #6 Skrevet onsdag kl 11:40 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke noe kjolemenneske. Så jeg har en tre-fire dressbukser og en 10-12 pene langermede bluser som jeg varierer som penantrekk. Har også 4-5 ermeløse bluser, og synes jeg kan få til ganske mange ulike kombinasjoner av dette. Jeg har også en svart blazer. Stort sett blir det en hvit bluse til dåp, konfirmasjon og 17.mai. Svart bluse til begravelse, svart, grønn eller burgunder til jul, nyttår og bursdager. Noen bluser er litt mer pyntet enn andre, så varierer det ut i fra anledning. Og kan pyntes opp eller ned med tilbehør og sko. Mener selv dette fungerer til de aller fleste anledninger. Unntaket er kanskje bryllup. Hva tenker dere? Anonymkode: 6f569...70b Pentøy som ville ha funket for en mann i den settingen du er invitert til vil alltid funke for deg. Det finnes ingen unntak. Slik pentøy som ville ha funket for en kvinne alltid funker for en mann. (Og til dere kvinner som bruker tøy dere ville ha fått hetta av å se en mannekropp i? Ta en vurdering av om dere kanskje ikke bare - kler dere upassende.) Carrot skrev (1 minutt siden): alltid greit så lenge ikke kleskoden er satt til kjole.. da er det kun kjole som gjelder.. kun dersom «kjole» også betyr nettopp en kjole for menn. Noe det ikke gjør, som hovedregel. Anonymkode: e5b2e...81e 2
Carrot Skrevet onsdag kl 11:42 #7 Skrevet onsdag kl 11:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kun dersom «kjole» også betyr nettopp en kjole for menn. Noe det ikke gjør, som hovedregel. Anonymkode: e5b2e...81e jeg har opplevd at det er spesifisert at menn skal ha dress og kvinner skal ha kjole i invitasjoner men nei jeg skrev ikke noe om at det var en hovedregel, bare at dersom "kjole" er spesifisert skal man ikke møte i bukser.. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:02 #8 Skrevet onsdag kl 12:02 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For min del er jeg heller ikke så glad i kjoler, men for meg høres det du beskriver litt ut som jobbantrekk. Dvs litt kjedelig i selskap og på julebord, for eksempel. Men det er jo ikke noe galt i å være litt kjedelig, alle kan ikke være festlige. Anonymkode: e8e81...67f Det er ikke jobbantrekk for meg, ihvertfall. Jeg jobber i barnehage. TS Anonymkode: 6f569...70b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:07 #9 Skrevet onsdag kl 12:07 Carrot skrev (20 minutter siden): jeg har opplevd at det er spesifisert at menn skal ha dress og kvinner skal ha kjole i invitasjoner men nei jeg skrev ikke noe om at det var en hovedregel, bare at dersom "kjole" er spesifisert skal man ikke møte i bukser.. Tror nesten ikke jeg har vært i selskap med kleskode noengang. Pleier vel vanligvis ikke å være det i konfirmasjoner, barnedåper, begravelser, bursdager, jul og nyttår med familie. Bryllup har jeg ikke vært i de siste 20 år... Hadde kanskje forsøkt å få sydd ut bunaden min eller funnet meg en kjole om det ble bryllup. Er det vanlig å spesifisere "kjole" i en invitasjon? TS Anonymkode: 6f569...70b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:11 #10 Skrevet onsdag kl 12:11 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For min del er jeg heller ikke så glad i kjoler, men for meg høres det du beskriver litt ut som jobbantrekk. Dvs litt kjedelig i selskap og på julebord, for eksempel. Men det er jo ikke noe galt i å være litt kjedelig, alle kan ikke være festlige. Anonymkode: e8e81...67f Hvilke andre alternativ enn kjole og pen bukse/pen bluse kunne jeg brukt for å unngå å være kjedelig? Går jo an å sprite opp litt også. Bluser med blonder, rysjer eller volanger er vel ikke jobbantrekk? Heller ikke lange øredobber og glitrende vesker f.eks. de som jobber på f.eks kontor har vel mer formelle antrekk, ikke veldig pyntede bluser og tilbehør? Anonymkode: 6f569...70b
Sirah Skrevet onsdag kl 12:16 #11 Skrevet onsdag kl 12:16 Sånn som du beskriver det så er dette midt i blinken TS 2
Carrot Skrevet onsdag kl 12:18 #12 Skrevet onsdag kl 12:18 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det vanlig å spesifisere "kjole" i en invitasjon? TS Anonymkode: 6f569...70b som sagt har jeg opplevd det selv, ved tre annledninger men hvor vanlig det er? Sikkert ikke så vanlig, derfor jeg også skrev at dressbukser og skjorte osv alltid er greit slik du skisserer det
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:19 #13 Skrevet onsdag kl 12:19 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er ikke noe kjolemenneske. Så jeg har en tre-fire dressbukser og en 10-12 pene langermede bluser som jeg varierer som penantrekk. Har også 4-5 ermeløse bluser, og synes jeg kan få til ganske mange ulike kombinasjoner av dette. Jeg har også en svart blazer. Stort sett blir det en hvit bluse til dåp, konfirmasjon og 17.mai. Svart bluse til begravelse, svart, grønn eller burgunder til jul, nyttår og bursdager. Noen bluser er litt mer pyntet enn andre, så varierer det ut i fra anledning. Og kan pyntes opp eller ned med tilbehør og sko. Mener selv dette fungerer til de aller fleste anledninger. Unntaket er kanskje bryllup. Hva tenker dere? Anonymkode: 6f569...70b Jeg er helt lik… Har bunad (Brukes 17.mai bare) også pleier jeg låne kjoler av en venninne de få gangene jeg trenger det.. (Som har vært 2 ganger siden 2019) Ene gangen var noe fancy galla middag på en jubileumsmiddag med jobben, og den andre gangen var ett bryllup til kusinen til mannen.. Begge gangene var kleskoden spesifisert i innbydelsen.. Jeg er lite feminin generelt , så klar meg mest som du skriver i HI, både på jobb og privat, men går med kjole om det er ‘’forventet’’ på en måte uten problemer også… Er ikke så ofte for min del. Anonymkode: 29f9b...04b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:05 #14 Skrevet onsdag kl 13:05 Hvis du er slank, så kan en lekker jumpsuit være fint når du skal pynte deg. Det ser mer festlig ut enn dressbukse og bluse. MaxMara og Hugo Boss pleier å ha et fint utvalg. Anonymkode: 6c082...286 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #15 Skrevet onsdag kl 13:14 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du er slank, så kan en lekker jumpsuit være fint når du skal pynte deg. Det ser mer festlig ut enn dressbukse og bluse. MaxMara og Hugo Boss pleier å ha et fint utvalg. Anonymkode: 6c082...286 Jeg har prøvd noen, men ikke funnet noen som sitter fint på meg. Jeg har små bryster og litt ekstra på magen, og synes dette blir mer fremtredende med kjole og jumpsuit enn med todelt antrekk. Ellers synes jeg ofte jumpsuit er veldig fint på andre. Bukse og topp i samme farge kan gi litt av samme effekten, synes jeg. TS Anonymkode: 6f569...70b 1
Miss Meilir Skrevet onsdag kl 14:37 #16 Skrevet onsdag kl 14:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke andre alternativ enn kjole og pen bukse/epn bluse kunne jeg brukt for å unngå å være kjedelig? Går jo an å sprite opp litt også. Bluser med blonder, rysjer eller volanger er vel ikke jobbantrekk? Heller ikke lange øredobber og glitrende vesker f.eks. de som jobber på f.eks kontor har vel mer formelle antrekk, ikke veldig pyntede bluser og tilbehør? Anonymkode: 6f569...70b Jeg tenker på at du kan kjøpe flere dressjakker til garderoben din; i forskjellige farger du liker og også ha en som enten har halvlange ermer eller 3/4 lange ermer. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:50 #17 Skrevet onsdag kl 15:50 Miss Meilir skrev (1 time siden): Jeg tenker på at du kan kjøpe flere dressjakker til garderoben din; i forskjellige farger du liker og også ha en som enten har halvlange ermer eller 3/4 lange ermer. Jeg sliter med å finne dressjakker som sitter pent. Fant omsider en som satt ganske bra. Men de blir gjerne enten for trange i armene eller for lange i armene og gor store ellers.. Anonymkode: 6f569...70b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå