Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for to måneder siden gjorde kjæresten min det slutt, og jeg kjenner at jeg sliter veldig. Jeg har mye uro og føler meg utslitt psykisk fordi jeg er så sint.

Det som gjør meg ekstra sint er måten han behandlet meg på. Han gjorde det slutt fordi han trodde jeg var gravid, og rett etterpå spurte han om vi kunne være venner og til og med dra på ferie sammen. Senere sa han at han etter 7 måneder bare kjente på et godt vennskap, men likevel fortsatte han å ligge med meg. 

I tillegg oppdaget jeg at han bak ryggen min hadde opprettet en Instagram-konto enten rett før eller rett etter bruddet, selv om han hele tiden hadde gjort en stor greie ut av at han ikke hadde Instagram.

Jeg føler meg både lurt og utnyttet, og det koker inni meg.

Jeg vet at jeg har det bedre uten han, men det er vanskelig når folk rundt meg bare sier “det er på tide å gå videre”. De forstår ikke hvor mye dette har satt seg i meg.

Har dere noen erfaringer eller råd? Hvordan håndterte dere sinne etter et brudd, når det føltes så urettferdig?

Anonymkode: cd1a6...577

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deg selv du sint på regner jeg med? Ta oppvaskmøte med deg selv, lov at du ikke skal investere så mye i en ustabil vingepetter igjen og bestem deg for å gå videre. Det er faktisk det eneste du kan gjøre, for nå må du jo ha lært at det ikke er noe fornuftig å hente ut av den relasjonen med han.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Det er deg selv du sint på regner jeg med? Ta oppvaskmøte med deg selv, lov at du ikke skal investere så mye i en ustabil vingepetter igjen og bestem deg for å gå videre. Det er faktisk det eneste du kan gjøre, for nå må du jo ha lært at det ikke er noe fornuftig å hente ut av den relasjonen med han.

Jeg er både sint på meg selv og han.

Jeg har ikke noe kontakt med han fra han gjorde det slutt. Jeg sa at jeg ikke ønsket å være venner med han. Han begynte å gråte og hyperventilere fordi det gikk opp for han at det var siste gang han så meg. 

Når det gjelder ferien så sa han at han hadde gledet seg til å dra på ferie med meg. Jeg sa at jeg aldri kommer til å dra på ferien sammen med han og avbestilte ferien med en gang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner at det er fortvilende at han allerede etter 7 mnd visste at han bare kjente vennskap ovenfor deg, men istedenfor å gjøre det slutt, latet han som at alt var som før. Kanskje håpte han at kjærestefølelsene skulle komme tilbake? Men det er skikkelig dårlig gjort å gjøre det slutt først da han trodde du var gravid.

Han ser åpenbart en god venn i deg, siden han ønsker å bevare vennskapet og dra på ferie med deg. Men det har jeg full forståelse for at du ikke ønsker, sånne vennskap blir uansett fort kompliserte pga følelser som fremdeles er der.

At han opprettet instagramkonto har han jo lov til, uten å si fra til deg. Som du skriver, så gjorde han jo uansett dette rett før eller rett etter bruddet. 

Kanskje burde du hatt noen å sortere tanker og følelser med. Det sinnet du føler på går tross alt kun utover deg selv, og det ønsker du vel ikke?

Anonymkode: 6ffb4...970

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bra! Bra du er sint for det burde du være når han har behandlet deg sånn. Og bra at det endelig er slutt selv om selvfølgelig føler savn og sorg og fordi endring er vanskelig. Det at du er sint er bare en del av prosessen. Og dette sinnet, som vil avta, vil hjelpe deg sånn at du ikke havner i et sånt forhold igjen. For det skal du ikke. Du skal ta lærdom av alt som ble feil og du skal ta med deg det som ble riktig og finne det og mye annet et annet sted. Etterhvert. Og de rundt deg forstår ikke og prøver å støtte, men noenganger tar sånt litt tid så reager, avreager, vær sint og lei deg og lei han. Så aksepterer du det når du er klar. Og så begynner du å fokusere på deg og å ha det bra. Å bygge opp deg. Men når det er må du kjenne på selv. 

Anonymkode: 63ee1...2ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sier han fortsatte å ligge med deg, men skriver også at han sa i 7 mnd at han ville være venner med deg. Likevel lot du han ligge med deg? Jeg forstår at du er bitter og sint, men her hadde jeg nok vært mest sint på meg selv. Han har jo spilt med åpne kort. Og at han har hatt en instagram-konto "bak din rygg"... Hva har det egentlig med saken å gjøre? 

Anonymkode: 3421b...da4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier han fortsatte å ligge med deg, men skriver også at han sa i 7 mnd at han ville være venner med deg. Likevel lot du han ligge med deg? Jeg forstår at du er bitter og sint, men her hadde jeg nok vært mest sint på meg selv. Han har jo spilt med åpne kort. Og at han har hatt en instagram-konto "bak din rygg"... Hva har det egentlig med saken å gjøre? 

Anonymkode: 3421b...da4

Nei, han fortsatte i ligge med meg selv om han følte kun på et godt vennskap. Han sa at han følte det sånn når han gjorde det slutt. 

Han oppførte seg som normalt og sa stadig vekk at han var glad i meg og savnet meg…. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner at det er fortvilende at han allerede etter 7 mnd visste at han bare kjente vennskap ovenfor deg, men istedenfor å gjøre det slutt, latet han som at alt var som før. Kanskje håpte han at kjærestefølelsene skulle komme tilbake? Men det er skikkelig dårlig gjort å gjøre det slutt først da han trodde du var gravid.

Han ser åpenbart en god venn i deg, siden han ønsker å bevare vennskapet og dra på ferie med deg. Men det har jeg full forståelse for at du ikke ønsker, sånne vennskap blir uansett fort kompliserte pga følelser som fremdeles er der.

At han opprettet instagramkonto har han jo lov til, uten å si fra til deg. Som du skriver, så gjorde han jo uansett dette rett før eller rett etter bruddet. 

Kanskje burde du hatt noen å sortere tanker og følelser med. Det sinnet du føler på går tross alt kun utover deg selv, og det ønsker du vel ikke?

Anonymkode: 6ffb4...970

Han ønsket seg en EN ferie, hadde ikke spilt noen rolle med hvem han dro med. 

Anonymkode: 835cb...2dc

Skrevet

Ingen grunn til å være sint. Se på det som en lærdom i livsløpet.

Anonymkode: a335e...4ca

• Nyttig 1
Skrevet

99% av disse historiene skyldes sosiale medier. 

Men folk lærer ingen ting av det...

Anonymkode: f3907...a44

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

99% av disse historiene skyldes sosiale medier. 

Men folk lærer ingen ting av det...

Anonymkode: f3907...a44

Jeg ber om råd og ikke idiotiske kommentarer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen grunn til å være sint. Se på det som en lærdom i livsløpet.

Selvfølgelig har jeg grunn til å være sint. Når jeg satt hjemme å gråt fordi jeg trodde jeg var gravid så ignorerte han meg nesten.  Og gjorde det slutt på grunn av det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig har jeg grunn til å være sint. Når jeg satt hjemme å gråt fordi jeg trodde jeg var gravid så ignorerte han meg nesten.  Og gjorde det slutt på grunn av det.

Som om å gjøre det slutt er løsningen på en graviditet. Snakk om å være struts.

Forstår du er sint. Det er bra du reagerer med sinne på å bli dårlig behandlet. Det betyr at følelseslivet ditt fungerer som det skal. Kjenn på følelsene dine nå så du kan gå gjennom dem. Det er en del av prosessen til aksept. Bearbeid følelsene dine nå, det er eneste måten å ikke fast i de, da kommer du styrket ut på andre siden. Først da kommer lettelsen over at du ikke er involvert med dette menneske mer

Anonymkode: f95fb...0d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Selvsagt har du ikke det. Om du fortsetter å være sint, er det bare pga at du ønsker det.

Kom deg videre og lær av dette.

• Liker 1
Skrevet

Menn har sex selv om de ikke liker damen, dessverre. De er enkle slik, og penisen bestemmer. Han så på dette som enkel tilgang og utnyttet deg. Nå sletter og blokkerer du vedkommende og tar lærdom. Aldri gi kjærestefordeler til en mann som ikke vil ha kjæreste. Du er verdt mer enn det. Ikke tro sex redder et forhold. Neste gang er du bevisst dette og unngår å bli lurt.

Anonymkode: 1014a...89d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt har du ikke det. Om du fortsetter å være sint, er det bare pga at du ønsker det.

Kom deg videre og lær av dette.

Hvorfor har jeg ikke grunn til å være sint? 

Skrevet

Å være sint og deretter kanskje bitter går bare utover deg selv. Det er lov å bli lei seg/sint en stund, men så må du komme deg videre og se på det som en erfaring på godt og vondt, og se fremover.

Anonymkode: f1b59...aca

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor fortsatte du å pleie vennskapet og sexen med denne fyren om han stakk da du trodde du var gravid?

Sorry, men litt ansvar må du ta selv. Jo fortere man lærer å ta grep om eget liv og avgjørelser jo fortere kan man få et bedre liv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal dette tjene til og hvordan hjelper det deg på noen som helst måte?

• Liker 1
Skrevet
Macro skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor fortsatte du å pleie vennskapet og sexen med denne fyren om han stakk da du trodde du var gravid?

Sorry, men litt ansvar må du ta selv. Jo fortere man lærer å ta grep om eget liv og avgjørelser jo fortere kan man få et bedre liv.

Du må lese hva jeg skriver. Jeg fortsatte ikke å ligge med han og være venner. Han sa dette om vennskapet når han gjorde det slutt. Han ville være venner men jeg sa nei og han begynte å gråte og hyperventilere. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...