Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har innsyn i det som har blitt skrevet og det er mangelfullt.

Og hvorfor har du innsyn i dette? 

Virker som om det er mye som ikke fungerer hos dere. Personvern og profesjonalitet, rolleavklaringer - virket mangelfullt

Anonymkode: 187a9...0a8

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo personalansvar, men ikke i samme forstand som personalkonsulenten som tar permisjoner, sykmeldinger, ansettelser, drøftelsesmøter etc.

Jeg har mer operativt personalansvar og får av og til henvendelser som heller burde gått til personalkonsulenten.

Anonymkode: 0afe3...912

Du gjør ingen av disse oppgavene:

-ansettelser

-lønnsfastsettelse, eller

-medarbeidersamtale.

Stemmer ikke dette?

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Du er altså ikke leder med personalansvar. Takk.

Hva med å la ledere med personalansvar ta personalansvaret, så kan du styre produksjonen med de ressursene du får tildelt?

Kanskje TS får "på pukkelen" hvis ikke alle arbeiderne leverer? Det kan således absolutt være noe TS har noe med å gjøre... TS skriver også at hun har innsyn i rapporten, ergo er hun delaktig i dette, selv om hun ikke er leder på lønnslippen! 

Anonymkode: 63816...aad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor har du innsyn i dette? 

Virker som om det er mye som ikke fungerer hos dere. Personvern og profesjonalitet, rolleavklaringer - virket mangelfullt

Fungerer glimrende. Vi ledere har felles e-postadresse i tillegg til vår personlige. Personlig e-postadresse brukes i svært liten grad.

Men noe som er litt interessant er at lederen rapporterte til personalkonsulenten fra sin personlige e-post, jeg vet ikke om det var for å skjule innholdet på en måte, men så svarte personalkonsulenten til fellesadressen og da ser vi alt.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et stort GDPR overtramp at du har innsyn i dette!

La de som har ansvaret styre dette uten at du blander deg. Regner med at det er en del som tenker at du er den feilansatte som holder på sånn

Anonymkode: 31998...aa1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

-ansettelser

-medarbeidersamtale.

Stemmer ikke dette?

Du kan si at jeg har medarbeidersamtaler, men det er mer produksjonsrettet og ikke så mye "hvordan går det?".

Dette er uansett off topic.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har jo personalansvar, men ikke i samme forstand som personalkonsulenten som tar permisjoner, sykmeldinger, ansettelser, drøftelsesmøter etc.

Jeg har mer operativt personalansvar og får av og til henvendelser som heller burde gått til personalkonsulenten.

Snok1 skrev (1 minutt siden):

-ansettelser

-medarbeidersamtale.

Stemmer ikke dette?

Snok1 alt er ikke svart/hvitt på en arbeidsplass.... Jeg har en jobb hvor jeg har en leder på papiret, men jobber for en annen leder.  Det er lederen jeg jobber for jeg har all kontakt med i forhold til arbeidsoppgaver, hva jeg klarer osv. Min leder på papirer, ser jeg omtrent aldri en gang. Hvorfor klarer ikke du å holde deg til TS sitt spørsmål, en må kverulere på helt andre områder uten å ha peiling hvordan de jobber? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si at jeg har medarbeidersamtaler, men det er mer produksjonsrettet og ikke så mye "hvordan går det?".

Du trenger ikke å forsvare deg for Snoken! Ikke alle forstår at noen arbeidsplasser er annerledes enn den de selv jobber i, og ikke alle evner å forstå at det kanskje må en 3. person til for å kunne avgi en riktig rapport om et arbeid. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Snok1 alt er ikke svart/hvitt på en arbeidsplass.... Jeg har en jobb hvor jeg har en leder på papiret, men jobber for en annen leder.  Det er lederen jeg jobber for jeg har all kontakt med i forhold til arbeidsoppgaver, hva jeg klarer osv. Min leder på papirer, ser jeg omtrent aldri en gang. Hvorfor klarer ikke du å holde deg til TS sitt spørsmål, en må kverulere på helt andre områder uten å ha peiling hvordan de jobber? 

Takk. Gir null mening med så mye off topic, særlig når det er delvis feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Dette er veldig on-topic.

Du har ikke personalansvar, og du skal dermed ikke drive personalpolitikk.

Det er mange ting i denne tråden som åpenbart peker i retning av at det er full forvirring med tanke på roller og ansvar i virksomheten du jobber i, og at personopplysninger flyter fritt mellom mennesker som ikke skal ha tilgang til dem.

Alle problemer du peker på her har sin rotårsak i svak og dårlig ledelse.

Siden du jobber i en produksjonsvirksomhet håper jeg HMS-arbeidet er langt bedre enn generelle internkontroller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Nei. Dette er veldig on-topic.

Du har ikke personalansvar, og du skal dermed ikke drive personalpolitikk.

Det er mange ting i denne tråden som åpenbart peker i retning av at det er full forvirring med tanke på roller og ansvar i virksomheten du jobber i, og at personopplysninger flyter fritt mellom mennesker som ikke skal ha tilgang til dem.

Alle problemer du peker på her har sin rotårsak i svak og dårlig ledelse.

Siden du jobber i en produksjonsvirksomhet håper jeg HMS-arbeidet er langt bedre enn generelle internkontroller.

Riv ruskende feil. Se svar fra annen AB. Her er du på svært tynn is.

Kom deg tilbake til temaet istedenfor dette feilaktige tullballet om du vil ha flere svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dersom du ikke ser det åpenbare problemet her, må jeg be om at TS ser bort fra alle råd fra deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fungerer glimrende. Vi ledere har felles e-postadresse i tillegg til vår personlige. Personlig e-postadresse brukes i svært liten grad.

Men noe som er litt interessant er at lederen rapporterte til personalkonsulenten fra sin personlige e-post, jeg vet ikke om det var for å skjule innholdet på en måte, men så svarte personalkonsulenten til fellesadressen og da ser vi alt.

Dette er virkelig ikke greit. Personalsaker skal ikke være tilgjengelig for nysgjerrige kolleger som snoker

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig ikke greit. Personalsaker skal ikke være tilgjengelig for nysgjerrige kolleger som snoker

Rapporteringen skulle gått fra fellesadressen, mulig at personalkonsulenten prøver å få fram det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rapporteringen skulle gått fra fellesadressen, mulig at personalkonsulenten prøver å få fram det.

What? Jeg forstår så lite av det du skriver.  Håper den ansatte har gode støttespillere rundt seg, for dere følger neimen ikke spillereglene

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

What? Jeg forstår så lite av det du skriver.  Håper den ansatte har gode støttespillere rundt seg, for dere følger neimen ikke spillereglene

Kjenner du hver enkelt arbeidsplass?

Endret av Runnah
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (24 minutter siden):

Kjenner du hver enkelt arbeidsplass?

Nei? Men jeg gjenkjenner arbeidsplasser hvor arbeidstilsynet hadde hatt mye å gjøre 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei? Men jeg gjenkjenner arbeidsplasser hvor arbeidstilsynet hadde hatt mye å gjøre 

Det er så stor forskjell på arbeidsplasser og man trenger ikke nødvendigvis å bevege seg utenfor det tillatte bare fordi du ikke er vant til rutinene for arbeidsplassen som beskrives i denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (Akkurat nå):

Det er så stor forskjell på arbeidsplasser og man trenger ikke nødvendigvis å bevege seg utenfor det tillatte bare fordi du ikke er vant til rutinene for arbeidsplassen som beskrives i denne tråden.

Du tenker det er innafor at personalsaker og advarsler og mot en arbeidstaker skal være tilgjengelig for andre ansatte uten personalansvar?  

Dette handler ikke om forskjellige arbeidsplasser, dette er uprofesjonelt uansett hva slags arbeidssted det er

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tenker det er innafor at personalsaker og advarsler og mot en arbeidstaker skal være tilgjengelig for andre ansatte uten personalansvar?  

Dette handler ikke om forskjellige arbeidsplasser, dette er uprofesjonelt uansett hva slags arbeidssted det er

Det ble vel gjort klart at det er snakk om personalansvar i denne lederstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...