Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har mappe eksamen mens jeg ligger på barsel, eller rettere sagt ( mens jeg har termin). Har noen erfaring med dette? Det er digital innlevering, det er også andre barnet mitt så vet nogen lunde hva jeg kan forvente av oppholdet, men jeg må også skrive ferdig eksamen. Har noen fått utsettelse på eksamen på grunn av fødsel eller satt dere på barsel avdelingen og gjorde dere ferdig? 😅

Anonymkode: 485fe...852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke vet jeg hvilke supermenneske som evt kan skrive eksamen mens de er i fødsel men jeg ville nok sjekket mulighetene for å levere tidligere / senere om jeg var deg, noen studier kan man levere mange ganger frem mot fristen.. 

Anonymkode: 157ee...0b1

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

ikke vet jeg hvilke supermenneske som evt kan skrive eksamen mens de er i fødsel men jeg ville nok sjekket mulighetene for å levere tidligere / senere om jeg var deg, noen studier kan man levere mange ganger frem mot fristen.. 

Ja, sikkert lurt å sjekke om du kan levere tidligere! 

Anonymkode: d0284...cfa

• Liker 1
Skrevet

Sjekk når "innleveringsmappa" er åpen. Du kan som regel levere før fristen. Det er dokumentet som er lastet opp når fristen er ute som blir levert. 

Anonymkode: f503d...eec

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare levere før....? Eventuelt skrive ferdig eksamen sånn at det er bare å levere dokumentet når innleveringen åpner? Mappeeksamen er vel ikke en sånn 6-timersting - de mappeeksamenene jeg har hatt har vi allefall hatt ukesvis på 🤷🏽‍♀️ 

Anonymkode: 19073...b1c

• Liker 2
Skrevet

Mamma hadde tre avsluttede eksamener i løpet av to uker etter at jeg ble født, men det var muntlig og skriftlige skoleeksamener.  Hadde først sjekket om jeg kunne levere før tiden😊 Fordelen med hennes eksamener at de var jo avgrenset til et visst tidsrom, så ikke noe som hang over henne hele tiden. 

Anonymkode: 223f7...f82

Skrevet

Om du allerede har oppgaven, ville jeg satt i gang i god tid. 

Hvor lang tid har du fra du får oppgaven til du må levere?

Jeg vet om flere som har fått barn i eksamensperioden. En tok skriftlig eksamen tirsdag, fødte på torsdag og hadde muntlig da babyen var 5 dager gammel.

Anonymkode: 95a0f...539

• Liker 1
Skrevet

Aldri i verden om jeg ville brukt de første dagene med baby på å skrive eksamen. Da må jo fokuset være på tilknytning til baby og være der for den så mye den trenger i tillegg til å selv restituere. 

Anonymkode: 45972...e76

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Oi, jeg har slitt med å få gått på do, og det å ta seg en dusj har vært en 3-dagers oppgave å få til begge gangene jeg har vært i barsel 🙈 

Anonymkode: 8bb20...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri i verden om jeg ville brukt de første dagene med baby på å skrive eksamen. Da må jo fokuset være på tilknytning til baby og være der for den så mye den trenger i tillegg til å selv restituere. 

Anonymkode: 45972...e76

Jeg gikk 10 dager over termindatoen da jeg fødte, så jeg kunne fint skrevet eksamen på min termindato.

Anonymkode: f503d...eec

Skrevet

Jeg hadde en operasjon dagen før en mappeksamen. Jeg gjorde meg ferdig før og en studievenninne fikk fullmakt til å levere for meg. Kunne kun leveres når jeg lå på sykehuset. Alt var avklart med skolen på forhånd.

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg skal ta å høre med studiested om noen kan levere eksamen for meg. Det må leveres i inspera, så må kanskje snakke med eksamens kontoret om det? Innleveringen er kun gyldig i 24 timer. Litt vanskelig å få levert om jeg er i fødsel eller noe skjer 🤷‍♀️😅 Jeg får prøve å gjøre eksamenen ferdig god tid i forveien også👍

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde hjemmeeksamen når barnet var 3 dager. Heldigvis var det en 2ukerseksamen, så jeg fikk gjort litt og litt, med barnet liggende på meg hele tiden. Gikk greit det, og føler ikke jeg mistet tid med barnet.

Anonymkode: 8aeb0...33a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar alle sammen. Jeg skal ta å høre med studiested om noen kan levere eksamen for meg. Det må leveres i inspera, så må kanskje snakke med eksamens kontoret om det? Innleveringen er kun gyldig i 24 timer. Litt vanskelig å få levert om jeg er i fødsel eller noe skjer 🤷‍♀️😅 Jeg får prøve å gjøre eksamenen ferdig god tid i forveien også👍

TS

Mannen din kan kanskje levere den for deg om det bare er å logge inn i inspera og laste den opp?

Anonymkode: 1acb5...993

Skrevet

jeg ville ikke spurt om det var OK at andre leverte for meg, jeg ville spurt hvordan vi bet kan løse dette når eksamen er på min termindag. 

• Liker 5
Skrevet

Venninnen min reiste til Universitetet og tok eksamen dagen etter fødselen av sitt tredje barn. Det er mange år siden og det gikk helt fint. Hun har vært et forbilde for meg og noe jeg har prøvd å strekke meg etter selv. 

• Liker 1
Skrevet

Ha en dialog med studiestedet. De har sikkert en studieveileder du kan spørre om råd! Lag en plan A, plan B og plan C. Hvis oppgaven kan gjøres ferdig på forhånd ville jeg gjort det i god tid! Men likevel, ha en dialog med studiestedet om mulige alternativer.

Anonymkode: 57f00...088

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS

Hvorfor må du få noen til å levere for deg om du skal levere i inspera? Du har da tilgang til PC selv. Og så lenge oppgaven er skrevet klarer du fint å levere den selv. Det tar jo ca 1 minutt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor må du få noen til å levere for deg om du skal levere i inspera? Du har da tilgang til PC selv. Og så lenge oppgaven er skrevet klarer du fint å levere den selv. Det tar jo ca 1 minutt. 

Ikke mens man er i fødsel, kanskje fått smertestillende eller nettopp skal presse ut en unge! Og hva hvis det blir keisersnitt og litt komplikasjoner? Nei, det beste er å avtale med studiestedet og ha som andre skriver plan a, b, og c... 

Anonymkode: d0284...cfa

Skrevet
Gulline skrev (59 minutter siden):

Venninnen min reiste til Universitetet og tok eksamen dagen etter fødselen av sitt tredje barn. Det er mange år siden og det gikk helt fint. Hun har vært et forbilde for meg og noe jeg har prøvd å strekke meg etter selv. 

Oi, hvordan gikk det mtp etablering av amming? Hos meg hang babyen på puppen hele tiden, jeg fikk ikke gått på do engang 😅🤪 

Og hun må ha hatt en veldig enkel fødsel? Jeg hadde selv en enkel og helt ukomplisert fødsel, likevel ble jeg svimmel av og gå og sitte neste dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...