Gå til innhold

Stedatteren min har blitt dørgende kjedelig

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stedatter som nå har blitt "voksen".  Vi har hatt ett kjempebra forhold hele tiden og alltid hatt en god tone. Det har vi fortsatt, men i det siste, etter at hun begynte med studier og flyttet hjemmefra så har hun blitt dørgende kjedelig.. Hun kan ringe sent på kvelden for å diskutere alvorlige emner som politikk og skattetemaer. Hun starter quiz om insektarter i familie sammenkomster. Hun tar IKKE en spøk og bidrar aldri med munter stemning rundt bordet.

Brorens kjæreste synes akkurat det samme som meg og har hintet veldig innimellom. Sånn: da hun begynte med den quizen holdt jeg på å sovne, typ.

Jeg går som regel bare å legger meg/vasker opp eller andre ting når dette pågår, men jeg syns det er synd.. Før hadde vi en så fin kjemi i familien, men nå er alt dønn alvorlig og praten går kun i skole, sykdom, økonomi og politikk.

Er det ufint å si noe til hun om dette?

Anonymkode: 80399...408

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du veldig spennende selv, der du står ved oppvasken?

• Liker 24
  • Nyttig 17
Skrevet

Selvfølgelig er det ufint. 

Anonymkode: 15fac...d3a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan ikke kritisere henne. Du kan si at du har lagt merke til at hun har fått nye interesser, og høre hva hun sier om det, kanskje det er ting hun studerer. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet (endret)

Kanskje hun er blitt mer voksen enn du er.

Endret av Fionas
  • Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvor gammel er du og hvordan står det til med modenheten din? Du etterlyser et venninneforhold fra din stedatter, og nå når hun modnes inn i voksenlivet så setter du deg til å snakke henne ned med din stesønns kjæreste?

Har du ingen venninner på din egen alder å omgås? Rundt disse to ungdommene skal du jo i hovedsak ha en voksenrolle.

• Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet

Er en del som forandrer seg mye etter at de flytter hjemmefra og begynner å studere. For noen er det en fase for andre ikke. 

Det jeg ville startet med var å prøve å finne ut av hvordan hun faktisk har det. Prøvd å dreie samtalene til å være mer personlige. 

Anonymkode: cd16b...373

Skrevet

Tuller du?

hun virker smart, oppegående og samfunnsengasjert.

Økonomi og politikk er dagsaktuelle temaer, viktige temaer som burde diskuteres i familiemiddager. 

vær glad for at hun ønsker å diskutere sine interesser med deg. 

Du derimot, som går å tar oppvasken… du virker verken hyggelig eller oppegående. 

Anonymkode: 8a8a7...33f

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en stedatter som nå har blitt "voksen".  Vi har hatt ett kjempebra forhold hele tiden og alltid hatt en god tone. Det har vi fortsatt, men i det siste, etter at hun begynte med studier og flyttet hjemmefra så har hun blitt dørgende kjedelig.. Hun kan ringe sent på kvelden for å diskutere alvorlige emner som politikk og skattetemaer. Hun starter quiz om insektarter i familie sammenkomster. Hun tar IKKE en spøk og bidrar aldri med munter stemning rundt bordet.

Brorens kjæreste synes akkurat det samme som meg og har hintet veldig innimellom. Sånn: da hun begynte med den quizen holdt jeg på å sovne, typ.

Jeg går som regel bare å legger meg/vasker opp eller andre ting når dette pågår, men jeg syns det er synd.. Før hadde vi en så fin kjemi i familien, men nå er alt dønn alvorlig og praten går kun i skole, sykdom, økonomi og politikk.

Det er ganske vanlig når de studerer. Da er dette de er opptatt av. Lært mye selv av de unge jeg. Å dette syns jeg er mye bedre enn unge som glaner på noe tull på tv eller i tlf. Det er jo bare fint de ikke driver med tull . Det roer seg etterhvert .

Anonymkode: 72a42...3f2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig forsøk, TS. 1/10.

Anonymkode: 4c9f9...53b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja…. Jeg husker godt den tiden jeg begynte studere og jobbe.. Studerte økonomi og hadde akkurat flyttet hjemme fra, fått meg en ekstra jobb innen regnskap i ett stort selskap, jeg prøvde finne meg selv, og trodde at jeg måtte være sånn og sånn for å være voksen 😂 
Jeg var nok dørgende kjedelig den gangen jeg og😅
Ja, jeg gikk på Bi, men det var bare fordi jeg ikke kom inn på andre skoler😂

Det gikk seg fort til.. Og det gjør det nok for dere og… Det er bare en fase…

Anonymkode: 4adbf...ae3

• Liker 3
Skrevet

Det er du som er litt merkelig her. Vær heller litt stolt av stedatteren din. Dette var provoserende lesning.

Anonymkode: e6c37...dc1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det er ufint å ta en alvorsprat med stedatteren din i studie-alder om at hun må slutte å være så interessert i politikk og samfunn? Det får deg i hvert fall til å fremstå skikkelig både stusselig og lite støttende. 

Anonymkode: 89cb7...ef9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tuller du?

hun virker smart, oppegående og samfunnsengasjert.

Økonomi og politikk er dagsaktuelle temaer, viktige temaer som burde diskuteres i familiemiddager. 

vær glad for at hun ønsker å diskutere sine interesser med deg. 

Du derimot, som går å tar oppvasken… du virker verken hyggelig eller oppegående. 

Anonymkode: 8a8a7...33f

Hun høres kjedelig ut, spør du meg ;)  

Er det noe vi ikke diskuterer under en familiemiddag, så er det politikk og økonomi. 

Anonymkode: 52303...e6a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Perspektivtaking er en fin ting.

Anonymkode: de37a...59a

• Nyttig 1
Skrevet

altså.. jeg savner den gøyale, energigivende stemningen rundt familiebordet. Jeg kan godt snakke om politikk og økonomi. men ikke hele tidne, i hver eneste sosiale sammenheng. 

• Liker 3
Skrevet

det er veldig rart og endre seg så utrolig mye. sånne store endringer hører man bare om folk som er i en sekt å det er hun ikke 

jeg tenker at det sikkert bare kommer til og vare i en periode 

Anonymkode: 20e94...940

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Om dette er seriøst, så er det du som får ta deg sammen. Hvem i huleste snakker med sønnens kjæreste om sin egen stedatter?

• Liker 4
Skrevet
Hannabanna skrev (2 timer siden):

Om dette er seriøst, så er det du som får ta deg sammen. Hvem i huleste snakker med sønnens kjæreste om sin egen stedatter?

Jeg får vell gjør det da..  tilføyer at hun snakker dårlig om venninnene sine fra ungdomskolen også. De har vokst fra hverandre, sier hun, og henger helst med de nye vennene sine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...