Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en lykkelig og gift mann, begynnelsen av 30-årene. Har to unger og en flott kone. 

For noen uker siden begynte ei ny dame på kontoret. Hun er 10 år yngre enn meg. Veldig hyggelig og trivelig dame. Vi er et lite kontor med noen få ansatte på min avdeling. 

Etterhvert som tiden går har jeg fått på følelsen at hun kanskje er litt gira på meg. Hun skal liksom alltid vente på meg, selv om det ikke er naturlig. F.eks når vi skal dra hjem for dagen venter hun tilfeldigvis i 3 ekstra minutter hvis jeg ikke er klar når hun er klar. Hun sier ikke at hun skal vente, men tilfeldigvis ender vi alltid med å gå samtidig. 

Samme er det hvis vi skal gjøre noe på et annet sted på kontoret, så er hun og venter hvis jeg er litt treig, selv om hun er ferdig med sin arbeidsoppgave. Så venter hun til jeg er ferdig med min oppgave slik at vi kan ta følge tilbake. Det hadde jo ikke vært unaturlig dersom hun hadde vært en god venn, men vi er liksom ikke det. 

Jeg legger også merke til at hun ser mye på meg.  Hun kommer ofte innom kontoret mitt. Mer enn det andre gjør. Jeg synes det er litt rart, fordi andre nye gjør ikke det.

Det er mulig jeg overtenker det hele. Kona har sagt at jeg er verdens dårligste til å oppfatte flørting fra kvinner, jeg skjønte ikke på lang tid at kona var interessert i meg.  Men jeg har bare en følelse på hun nye.

Så spørsmålet mitt er egentlig om det er vanlig å bli interessert i en mann som man vet er gift og har to barn? Jeg synes jo også det er litt rart. Så det er også en grunn til at jeg ikke helt vet om radaren min stemmer. 

Anonymkode: 0eacc...481

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun vet kanskje ikke at du er gift og har to barn?

Anonymkode: 562d0...d42

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en superkjekk og hyggelig mann på kontoret mitt. Han er gift med 3 barn. Så derfor stopper det for min del på vennskapelig hyggelig tone. Noe annet hadde vært skikkelig dårlig gjort. Han virker også til å ha det fint i ekteskapet ut ifra hva han forteller. 

Høres meget spesielt ut slik som hun oppfører seg. Jeg hadde fått klaus og panikk om jeg var deg, men nå er jeg kvinne da. Usikker på om jeg ville tatt det opp med henne også, for man kan jo tolke ting feil, selv om det du beskriver virker reelt. Sikker på at ikke hun er mer interessert i vennskap? 

Anonymkode: 07e7a...212

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nevn kona og/eller familien diskret i samtalene. 

"Ja, den filmen har vi lyst til å se.", "Den restauranten har jeg lyst til å med familien på".

Anonymkode: a5d6d...455

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Kan være helt uskyldig. Som ny finner man ofte en å følge. Du opplever det som at hun ikke kjenner deg i det hele tatt, men hun kjenner ingen som ny. Da er det vanlig å henge seg på de man har utvekslet 50 ord med i stedet for de man har snakket mindre med.

Jeg hadde ikke lagt noe i dette før hun er mer etablert i arbeidsmiljøet.

Endret av Macro
  • Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være akkurat som du mistenker, TS; Men jeg vil legge til at veldig mange damer føler seg mer avslappet rundt og oppsøker opptatte menn i jobbsammenheng fordi de "vet" at det ikke blir noe romantisk fra mannens side.

Bruker meg selv som eksempel: Jeg hang mye på en kollega jeg visste var i et langvarig forhold med, fordi jeg blant annet aktivt prøvde å unngå en annen som var keen på meg 😅 Skal sies at jeg snakket med den opptatte mannen om det etter hvert! 

Anonymkode: 5acb8...b97

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er en veldog streit og familieorientert person på kontoret. Snakker mye om barn, familie og tradisjonelle gjøremål, og signaliserer med det at det ikke er tilgjengelighet. Det har alltid fungert for meg, og kontorromanser har aldri vært et problem selv om jeg jar jobbet med kvinner som under andre omstendigheter ville vært romantiske og/ eller seksuelle kandidater.

Jeg orker bare ikke å være ansvarlig for belastningen det er på kollegiet når romanser oppstår eller når det eventuelt ender.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er en lykkelig og gift mann, begynnelsen av 30-årene. Har to unger og en flott kone. 

For noen uker siden begynte ei ny dame på kontoret. Hun er 10 år yngre enn meg. Veldig hyggelig og trivelig dame. Vi er et lite kontor med noen få ansatte på min avdeling. 

Etterhvert som tiden går har jeg fått på følelsen at hun kanskje er litt gira på meg. Hun skal liksom alltid vente på meg, selv om det ikke er naturlig. F.eks når vi skal dra hjem for dagen venter hun tilfeldigvis i 3 ekstra minutter hvis jeg ikke er klar når hun er klar. Hun sier ikke at hun skal vente, men tilfeldigvis ender vi alltid med å gå samtidig. 

Samme er det hvis vi skal gjøre noe på et annet sted på kontoret, så er hun og venter hvis jeg er litt treig, selv om hun er ferdig med sin arbeidsoppgave. Så venter hun til jeg er ferdig med min oppgave slik at vi kan ta følge tilbake. Det hadde jo ikke vært unaturlig dersom hun hadde vært en god venn, men vi er liksom ikke det. 

Jeg legger også merke til at hun ser mye på meg.  Hun kommer ofte innom kontoret mitt. Mer enn det andre gjør. Jeg synes det er litt rart, fordi andre nye gjør ikke det.

Det er mulig jeg overtenker det hele. Kona har sagt at jeg er verdens dårligste til å oppfatte flørting fra kvinner, jeg skjønte ikke på lang tid at kona var interessert i meg.  Men jeg har bare en følelse på hun nye.

Så spørsmålet mitt er egentlig om det er vanlig å bli interessert i en mann som man vet er gift og har to barn? Jeg synes jo også det er litt rart. Så det er også en grunn til at jeg ikke helt vet om radaren min stemmer. 

Ikke tenk for mye, bare unngå å bli lurt av henne. Det er det som er oppgaven din. 

Anonymkode: 63b95...fe4

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (5 minutter siden):

Kan være helt uskyldig. Som ny finner man ofte en å følge. Du opplever det som at hun ikke kjenner deg i det hele tatt, men hun kjenner ingen som ny. Da er det vanlig å henge seg på de man har utvekslet 50 ord med i stedet for de man har snakket mindre med.

Jeg hadde ikke lagt noe i dette før hun er mer etablert i arbeidsmiljøet.

Dette!

Og:

Da jeg var på hennes alder og ny/utrygg så trakk jeg alltid mot de litt eldre mennene som var gift og hadde barn. Jeg trodde (sikkert noe naivt) at det da ikke ville bli misforstått som flørting eller interesse utover vennskap. Jeg er en kvinne som synes kompisrelasjoner er enklere enn venninnerelasjoner. (Har alltid hatt stor respekt for konene, bedt dem hilse hjem, snakket pent om konene og oppmuntret til at de skal ta godt vare på ekteskapet.)

Men som noen andre nevner å kan det være lurt å nevne kone og barn ofte. Gjerne svigerfamilien også for å få frem at dere har et helt og sammenvevd liv. 

Anonymkode: bed93...118

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i alle varianter nevnt. Er kvinne selv og har gjort alle disse tingene. Har ALDRI flørtet med en gift kollega. Flørter ikke med folk på jobb, punktum. 

Min samboer snakker om meg daglig på jobb, så det er uunngåelige at folk vet at han er opptatt. 

Han hadde en periode en kvinne som kom innom kontoret hans med hjemmebakte boller 😅 han fortalte om det hjemme, og vi lo 🤪 

Om han utvikler følelser for noen som flørter med han da er jeg ikke riktig partner for han. Kan bare håpe at han har integritet nok til å si det som det er å ikke gå bak ryggen min.

Anonymkode: 0c692...5c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke tenk for mye, bare unngå å bli lurt av henne. Det er det som er oppgaven din. 

Anonymkode: 63b95...fe4

"Bli lurt"? At hun lurer ham til sengs? Altså, han er en voksen mann og har mest sannsynlig noen kjøreregler med sin kone om hva som er ok og ikke. Det er hans jobb å holde seg innenfor disse grensene. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slik som liker selskapet og praten, selv om det kun er snakk om to minutter fra døra til bilen. Eller at man prater et-par minutter om man tilfeldig er på kopirommet samtidig, selv om du er ferdig med ditt. Her om dagen ble jeg stående å prate privat i garderoben i 10 minutter 😂

Anyway...

Som kvinne i næringslivet har jeg lært at det mest effektive jeg gjør for å vise null-interesse, er å stadig nevne "min mann" og "oss". Ofte også med fornavn. 

Anonymkode: 7ea9b...5f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

"Bli lurt"? At hun lurer ham til sengs? Altså, han er en voksen mann og har mest sannsynlig noen kjøreregler med sin kone om hva som er ok og ikke. Det er hans jobb å holde seg innenfor disse grensene. 

👏👏👏

Bryr meg da ikke om at andre kvinner legger seg etter min mann 😅 Han er ansvarlig for hvilke valg han tar. 

Anonymkode: 7ea9b...5f5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hun legger seg helt klart etter deg. Hva de andre damene bortforklarer med her skal du bare drite i. Denne dama er keen på deg. Har opplevd det der flere ganger, og utnyttet det en 🫣

M53

Anonymkode: eb3e2...40b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Takk for perspektiver! Da satser jeg på at hun bare søker en som ikke er tilgjengelig. Det hadde jo vært det beste for min del. 

Jeg har snakket om min kone, og en av tingene jeg reagerte på var at hun blir litt mer tilbaketrukket idet jeg snakker om henne. Men mulig det og er vanlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. 

Takk for perspektiver! Da satser jeg på at hun bare søker en som ikke er tilgjengelig. Det hadde jo vært det beste for min del. 

Jeg har snakket om min kone, og en av tingene jeg reagerte på var at hun blir litt mer tilbaketrukket idet jeg snakker om henne. Men mulig det og er vanlig. 

Om hun begynner å ta mye på seg når dere prater bør du være obs. Type på skulderen, armen etc.

Det er ikke naturlig at hun blir tilbaketrukket om du nevner kona og barna.

Mulig hun trekkes mot deg fordi hun er ny og kjenner seg trygg på deg.

Mulig hun er tiltrukket av deg og søker noe mer enn kollega vennskap.

Jeg ville uansett vært høflig og imøtekommende, men vært tydelig på at jeg er lykkelig gift og utilgjengelig for noe annet enn å være en hyggelig kollega.

Anonymkode: 89c94...42f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gift mann på 34 og har opplevd det samme to ganger, begge ganger fra kvinnelige kollegaer en del år yngre enn meg. Begge ganger snakket jeg om kona (som ved det første tilfellet var forloveden) rett som det var. Begge ganger var det i mine øyne også litt mer fnising og «alltid meg fremfor andre kollegaer» enn jeg tenkte var naturlig. 

Den første gangen endte det med at vi bare utviklet en god profesjonell relasjon med et hint av vennskap i, og vi har fortsatt en god tone i dag. Hun anså meg antagelig bare som en trygg og ålreit type som neppe heller kunne finne på å prøve seg. 

Den andre gangen skulle den aktuelle dama, på første store jobbfest, gjøre alt hun kunne for å få meg til å tafse på og kline med henne. Hun hadde hatt lyst på meg lenge og jeg kunne visst bare drite i kona (noe jeg selvfølgelig ikke gjorde). 

Det finnes nok ikke noe åpenbart svar her, dessverre. Det kan være begge deler. 

Anonymkode: 8843d...01c

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare dropp tanken på noe som helst og velg livet du har med kona di. Ikke begi deg ut på noe du ikke klarer å kontrollere.

Anonymkode: f6a63...8da

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det varierer, umulig å si med denne damen. Vanskelig å styre følelser, men man trenger selvfølgelig ikke å agere på dem. 

Anonymkode: 1c9bc...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig ikke noe som tyder på at hun er betatt. Det kan være hun er ny og usikker, eller en lagspiller.

Ellers er det jo vanlig med kontor forelskelser der hvor det jobber begge kjønn. 

Anonymkode: e93c7...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...