Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikkje så mykje kunnskap om dette med tenker at strømavtalen til FrP er bedre enn strømavtalen (norgespris)fra venstresiden. Her eg bor bygger de stort ut strømnettet og vi må belage oss på mye dyrere strøm stod det nå i lokalavisa. Noen som forstår og kan forklare?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyre, Venstre og KRF vil sørge for å undergrave ethvert forsøk på en anstendig strømstøtteordning. Det er ikke noe å lure på engang.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Pilleville skrev (På 3.9.2025 den 7.31):

Har ikkje så mykje kunnskap om dette med tenker at strømavtalen til FrP er bedre enn strømavtalen (norgespris)fra venstresiden. Her eg bor bygger de stort ut strømnettet og vi må belage oss på mye dyrere strøm stod det nå i lokalavisa. Noen som forstår og kan forklare?

Hva er Frp sin strømavtale?

Maxpris på 50 øre ink moms + avgifter?

De får neppe flertall for det.

Høyre ønsker en annen type strømstøtte, men vet ikke ennå hva det blir.

• Liker 1
Skrevet
Caniggia skrev (1 time siden):

Høyre, Venstre og KRF vil sørge for å undergrave ethvert forsøk på en anstendig strømstøtteordning. Det er ikke noe å lure på engang.

Det er det AP og partiene i nåværende regjering som har gjort i 4 år. Snakk om å projisere

• Nyttig 3
Skrevet
Alizee skrev (13 timer siden):

Det er det AP og partiene i nåværende regjering som har gjort i 4 år. Snakk om å projisere

Med de rødgrønne har vi hatt en god strømstøtteordning. Norgespris gjør den enda bedre. Høyre, Venstre og KRF ønsker prinsipielt sett høyere strømpriser for å skape marked for flere vindmøller; gjerne kombinert med offentlig subsidiering av private vindspekulanter.

Ideelt sett vil det beste være å stramme kraftig inn på strømeksporten; noe de rødgrønne sannsynligvis vil forsøke å gjøre, så langt det er forenlig med inngåtte avtaler, herunder EØS-avtalen. Høyre, Venstre og KRF ønsker å gjøre det motsatte. Da hjelper det ikke at opportunistene i FRP er mer på linje med de rødgrønne i strømpolitikken. Vi så jo hvor lite gjennomslag de hadde sist de satt i regjering med Høyre.

• Nyttig 1
Skrevet
Caniggia skrev (2 minutter siden):

Med de rødgrønne har vi hatt en god strømstøtteordning. Norgespris gjør den enda bedre. Høyre, Venstre og KRF ønsker prinsipielt sett høyere strømpriser for å skape marked for flere vindmøller; gjerne kombinert med offentlig subsidiering av private vindspekulanter.

Ideelt sett vil det beste være å stramme kraftig inn på strømeksporten; noe de rødgrønne sannsynligvis vil forsøke å gjøre, så langt det er forenlig med inngåtte avtaler, herunder EØS-avtalen. Høyre, Venstre og KRF ønsker å gjøre det motsatte. Da hjelper det ikke at opportunistene i FRP er mer på linje med de rødgrønne i strømpolitikken. Vi så jo hvor lite gjennomslag de hadde sist de satt i regjering med Høyre.

Det kan jo hende at FrP blir såpass store ift Høyre at de vil få større gjennomslag  denne gangen. Det trenger ikke bli noen reprise av det som var forrige gang. Det er bare om å gjøre at flere stemmer på dem. 
(Støre takker deg for slike innlegg, men det er vel det du vil)

• Nyttig 3
Skrevet
Muskath skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende at FrP blir såpass store ift Høyre at de vil få større gjennomslag  denne gangen. Det trenger ikke bli noen reprise av det som var forrige gang. Det er bare om å gjøre at flere stemmer på dem. 

Vel, uansett hvilke politiske sympatier man måtte ha, er det all grunn til å tro at et borgelig regjeringsalternativ faktisk vil gi mindre strømstøtte til privatpersoner enn det et rødgrønt alternativ vil. Å anta noe annet, er naivt.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du antar, du tror.  Vi får se.

Endret av Muskath
Skrevet

Det er jo egentlig bare å lese partiprogrammene og ikke støtte seg på hva brukere på nettforum tror og antar.

Skrevet (endret)
Caniggia skrev (40 minutter siden):

Norgespris kunne sittende regjering allerede innført, men velger heller å bruke det som lokkemiddel før valget. Stoler derfor ikke på hvilke andre ulemper det evt medfører og om den i det hele tatt blir innført før jeg hadde sett det. Vi har en strømstøtteordning, men den har ikke vært god. Norge har vært på 20.plass i en europeisk oversikt, og den tyske støtta blant annet har vært dobbelt så stor per innbygger.

Når du snakker om Høyre er jeg enig. Det er mye takket være Erna at vi ser dagens strømpriser. Det startet etter at hun i 2021 åpnet NordLink sammen med Angela Merkel. Da var ikke FrP lenger i regjering. Arbeiderpartiet har fortsatt uten å gjøre noe. Du mener at sittende regjering vil stramme kraftig inn på strømeksporten. Hvorfor har de ikke det minste begynt i løpet av 4 år??

En av mange grunner til at jeg stemmer Frp. Nå er det på tide at de får prøve seg med større makt. Både sittende regjering og Høyre ønsker jeg at skal langt unna den største makten. Mye av resultatet har de fleste av oss kjent på lommeboken de siste 4 årene.

Endret av Alizee
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Muskath skrev (30 minutter siden):

Du antar, du tror.  Vi får se.

Nei, jeg vet. Men siden de rødgrønne vinner valget, vil vi aldri få fasiten.

Skrevet
Caniggia skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg vet. Men siden de rødgrønne vinner valget, vil vi aldri få fasiten.

Klarsynt? 😄

Skrevet
Muskath skrev (1 time siden):

Så enig. Har faktisk litt trua på at borgerlig vinn på mandag, trass i meiningsmålingane. Svært mangen eg snakkar med , som ikkje har stemt frå før, har stemt det no. Og mitt fylke er ikkje møre og Romsdal.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilleville skrev (10 minutter siden):

Så enig. Har faktisk litt trua på at borgerlig vinn på mandag, trass i meiningsmålingane. Svært mangen eg snakkar med , som ikkje har stemt frå før, har stemt det no. Og mitt fylke er ikkje møre og Romsdal.

Forhåndsstemte i går ikke lenge før det stengte for dagen og la merke til at det var tatt veldig mange sedler fra Frp bunken😊 Får bare håpe de borgerlige vinner og at de fleste er klar for en forandring nå.

• Nyttig 1
Skrevet

Det var jo høyresiden og AP som sørget for dyr strøm.... Så det viktigste vel være logisk å tenke at venstresiden er best på støtte her. Og høyre vil ikke engang si hva slags støtte de vil gi ..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Strømprisene har lenge vært så høye her i sør-vest og øst, at 50 øre høres fantastisk ut. De gangene prisen vipper under dette, er ytterst få timer, så vi trenger ikke å tenke på om det lønner seg med norgespris.  Jeg venter på muligheten til å bestille dette. Iflg. strømleverandøren må vi visst gjøre dette hos elhub? eller noe.

Det blir helt sikkert mye bråk, også etter valget, uansett hvem som vinner. Det er flere sterke krefter på begge sider, og de skal både bli enige seg imellom og videre. Og foreløpig tør jeg ikke å tro verken det ene eller det andre

valg.jpg

Endret av Perine
Skrevet

Uansett størrelse på strømstøtte betyr det at det som gis vil medføre innskjerping av andre ytelser. Strømstøtte vil være en ytelse som gagner de som har mest fra før. De som har minst, vil få billigere strøm men samtidig måtte betale for det over en annen ytelse som reduseres eller at det må betales for noe man ikke betalte for før.

Skrevet
Alizee skrev (37 minutter siden):

Forhåndsstemte i går ikke lenge før det stengte for dagen og la merke til at det var tatt veldig mange sedler fra Frp bunken😊 Får bare håpe de borgerlige vinner og at de fleste er klar for en forandring nå.

Hvordan de fleste tror de er tjent med en borgerlig regjering er et mysterium for meg. Tror mange ikke forstår alle de negative konsekvensene man vil oppleve for de som tjener under gjennomsnittet (og litt mer)

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hvordan de fleste tror de er tjent med en borgerlig regjering er et mysterium for meg. Tror mange ikke forstår alle de negative konsekvensene man vil oppleve for de som tjener under gjennomsnittet (og litt mer)

Det som virkelig er et mysterium er hvordan noen tror at de er tjent med nåværende regjering. Du snakker om de som tjener under gjennomsnittet. Regner med at du har fått med deg hvor mye de har slitt de siste 4 årene, og enslig forsørgere rammes hardest i følge en UNICEF undersøkelse. Det med folks økonomi er jo bare en liten del av det hele, kunne listet opp masse. I andre land så hadde regjeringen blitt avsatt for lengst, men her i landet stemmer mange fortsatt på det samme🤔 

Nå har sittende regjering klart å få hovedfokuset til å gjelde formueskatten på høyresiden. Kun i forsøk på å manipulere folk til å tro at høyresiden kun jobber for de rike. Det er mange som er i en sårbar situasjon nå økonomisk og det benytter de seg av. Selv om det er de selv som er ansvarlig og ikke har gjort nok.

Alle har fått dårligere råd og det blir ikke bedre med rødgrønt, tvert i mot. Skjønner ikke hva som får noen til å tro det, de har hatt mulighet til å gjøre mye av det de nå lover i lang tid i løpet av sin periode, men det har de ikke gjort og gjør fortsatt ikke.

Skrevet
Alizee skrev (18 minutter siden):

Det som virkelig er et mysterium er hvordan noen tror at de er tjent med nåværende regjering. Du snakker om de som tjener under gjennomsnittet. Regner med at du har fått med deg hvor mye de har slitt de siste 4 årene, og enslig forsørgere rammes hardest i følge en UNICEF undersøkelse. Det med folks økonomi er jo bare en liten del av det hele, kunne listet opp masse. I andre land så hadde regjeringen blitt avsatt for lengst, men her i landet stemmer mange fortsatt på det samme🤔 

Nå har sittende regjering klart å få hovedfokuset til å gjelde formueskatten på høyresiden. Kun i forsøk på å manipulere folk til å tro at høyresiden kun jobber for de rike. Det er mange som er i en sårbar situasjon nå økonomisk og det benytter de seg av. Selv om det er de selv som er ansvarlig og ikke har gjort nok.

Alle har fått dårligere råd og det blir ikke bedre med rødgrønt, tvert i mot. Skjønner ikke hva som får noen til å tro det, de har hatt mulighet til å gjøre mye av det de nå lover i lang tid i løpet av sin periode, men det har de ikke gjort og gjør fortsatt ikke.

Og at folk ikke forstår at 95% skyldes forhold utenfor den sittende regjerings kontroll er et mysterium for meg.

Det er stor sannsynlighet for at «folk flest» hadde hatt enda mindre med Erna som statsminister de siste fire årene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...