AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:07 #1 Skrevet onsdag kl 05:07 Jeg får beskjed om å beskytte meg pga dårlig immunforsvar, men synes det er skikkelig flaut å bruke munnbind. Tenker du det er flaut å bruke munnbind, eller ser du på folk som bruker munnbind som raringer? Anonymkode: 5edca...f3a 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:10 #2 Skrevet onsdag kl 05:10 Synes oppriktig ikke det er rart. Klart jeg legger merke til det og registrerer at det ikke er helt A4, men jeg går ut fra at det skyldes et særskilt behov for å verne seg selv og/eller andre, ikke at vedkommende er sprø. Anonymkode: 77ba7...e53 16 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:11 #3 Skrevet onsdag kl 05:11 Nei, jeg ser folk med munnbind nesten daglig Anonymkode: 4f685...dba 6 1
Holar Skrevet onsdag kl 05:15 #4 Skrevet onsdag kl 05:15 Folk med munnbind i offentligheten? Stort sett turister fra Asia. Ellers så ville jeg tenke at den personen har behov for å beskytte seg selv, feks nedsatt immunforsvar. 9
mereo Skrevet onsdag kl 05:15 #5 Skrevet onsdag kl 05:15 Jeg tenker at de som bruker det av samme årsaker som du har fått beskjed om, som betyr at jeg ikke legger for mye tanker eller energi i det. 2 1
MorTil2 Skrevet onsdag kl 05:19 #6 Skrevet onsdag kl 05:19 Munnbind kan vel i verste fall tilføre smitte, mer enn å beskytte mot det. Husker under Covid, folk som gikk med munnbind under nesen, hengende fra øret, liggende sammenkrøllet i lommen for å brukes når det "passet". Så med mindre du er veldig nøye med vask av hender før du tar på og av, bytter det for hvert bruk og bruker et med filter, tenker jeg det er bedre med normal hygiene: vask hendene og la være å oppholde deg i store folkemengder. Men rart å bruke det? Nei, hvis du føler det er rett for deg, så gjør du selvsagt det. 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:29 #7 Skrevet onsdag kl 05:29 MorTil2 skrev (5 minutter siden): Munnbind kan vel i verste fall tilføre smitte, mer enn å beskytte mot det. Husker under Covid, folk som gikk med munnbind under nesen, hengende fra øret, liggende sammenkrøllet i lommen for å brukes når det "passet". Så med mindre du er veldig nøye med vask av hender før du tar på og av, bytter det for hvert bruk og bruker et med filter, tenker jeg det er bedre med normal hygiene: vask hendene og la være å oppholde deg i store folkemengder. Men rart å bruke det? Nei, hvis du føler det er rett for deg, så gjør du selvsagt det. Bor man i enebolig, kjører bil, har hjemmekontor og får all mat og klær levert på døren, trenger man omtrent ikke å oppsøke folk i noen sammenhenger, men ikke alle lever slik, og da må mann beskytte seg med munnbind dessverre. Ts Anonymkode: 5edca...f3a 2 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:08 #8 Skrevet onsdag kl 07:08 Kommer an på situasjonen, men tenker jo at de har en grunn til det. På fullstappa kollektivtransport er det jo ikke noe rart, i matbutikk eller på venterom, men hadde stusset mer på cafe og klesbutikk feks. Er man så immunsupprimert at man får beskjed om å bruke munnbind er det jo litt rart å oppsøke tette lokaler man ikke MÅ besøke (Jeg fikk ikke råd om munnbind tross kraftig nedsatt immunforsvar på kreftbehandling, fordi den største faren er egne bakterier og immunsystemet er kraftig redusert så kort tid. Har man tilstander hvor det blir annerledes, følger man såklart rådene, men da får man vel også råd om å unngå de stedene og tidene hvor risikoen er størst så langt det går.) Anonymkode: 3ebd3...b89 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:11 #9 Skrevet onsdag kl 07:11 Bedre å bruke munnbind enn å dø. Drit i hva andre synes. Anonymkode: 69def...f3d 5 3
Stor pike Skrevet onsdag kl 07:13 #10 Skrevet onsdag kl 07:13 Jeg fikk kikhoste og brukte selvfølgelig munnbind. I sånn cirka tre uker. Ingen vits å gå rundt og smitte folk. Følte det ikke rart, men jeg ble jo sett og følte litt på det. Så ingen andre med det. 1 5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:17 #11 Skrevet onsdag kl 07:17 Bruk munnbind du, og så blåser du i hva folk tenker❤️ Stress er ikke bra for immunforsvaret, og din helse er det mest verdifulle du har. Blås litt i hva du tror andre tenker på, fokuser på ditt eget liv og det du skal på butikken, bussen, kjøpesenter osv. Selv registrerer jeg at folk bruker munnbind, og tenker at det er deres sak. Jeg har nok med mitt😅 Anonymkode: e63b6...f38 4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:17 #12 Skrevet onsdag kl 07:17 Er en dame i nabolaget her som bruker munnbind vær gang jeg ser henne. Jeg har alltid antatt ar hun gjør dette grunnet svakt immunforsvar. Hun ser veldig skrall ut stakkars så jeg er bare glad hun fortsatt holder koken vær gang jeg ser henne. Er en del asiatiske turister her i byen, er mest de som bruker munnbind. Viss legen ber deg bruker munnbind så gjør du det. Det blir lagt merke til men alle oppegående personer forstår at det er en grunn til. Anonymkode: 7ce4f...4d4 1 2
MorTil2 Skrevet onsdag kl 07:17 #13 Skrevet onsdag kl 07:17 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor man i enebolig, kjører bil, har hjemmekontor og får all mat og klær levert på døren, trenger man omtrent ikke å oppsøke folk i noen sammenhenger, men ikke alle lever slik, og da må mann beskytte seg med munnbind dessverre. Ts Anonymkode: 5edca...f3a Poenget var at måten det brukes på,har mye større betydning enn om det brukes eller ikke. Men jeg avslutter også med at om du bruker det eller ikke er helt opp til deg,og ikke avhengig av hva andre mener. Hvilket var spørsmålet ditt. Endret onsdag kl 07:19 av MorTil2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:21 #14 Skrevet onsdag kl 07:21 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Poenget var at måten det brukes på,har mye større betydning enn om det brukes eller ikke. Det er ikke vanskelig å bruke munnbind riktig. De som tok på munnbindet under covid, tok det under nesa også opp igjen etc må mangle grunnleggende forståelse av hygiene/smitte. Anonymkode: fe6bc...af3 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:40 #15 Skrevet onsdag kl 07:40 Jeg synes ikke det er flaut eller rart. Regner med at det er en grunn til bruken. Om noe synes jeg litt synd på folk som må bruke munnbind nå, men det er kun fordi jeg selv syntes det var fryktelig ubehagelig. Anonymkode: 40987...d3b 1
Thyra Skrevet onsdag kl 07:49 #16 Skrevet onsdag kl 07:49 (endret) Munnbind beskytter vel mer fra å spre smitte til andre enn fra å motta smitte? Hvis du bruker munnbind for å beskytte deg selv må du ihvertfall være påpasselig med å bruke rene munnbind, håndtere dem ned rene fingre, og ikke røre dem før de tas av og kastes. Om jeg ser en person med munnbind tenker jeg oftest at vedkommende har det på gor å ikke smitte andre fordi hn måtte ut i et nødvendig ærend når han er syk. Endret onsdag kl 07:50 av Thyra 2
Snok1 Skrevet onsdag kl 07:51 #17 Skrevet onsdag kl 07:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du det er flaut å bruke munnbind, eller ser du på folk som bruker munnbind som raringer? De har vel sine grunner i dag som de hadde i 2019. Ingenting er forandret.
svartkatt Skrevet onsdag kl 07:54 #18 Skrevet onsdag kl 07:54 Det er mer eller mindre som annet tilbehør, på en måte. Folk gjør som de vil eller må. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:57 #19 Skrevet onsdag kl 07:57 Ja egentlig. Det fleste nevler og tar så mye på munnbindet når de går med det at poenget forsvinner. Men så er det jo noen som skjønner at det ikke skal røres før det skal kastes. Nabodama er redd for sykdom og bruker samme munnbind ei uke ca(hennes estimat) og hun tafser mye på det. Anonymkode: ec87f...4e9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:57 #20 Skrevet onsdag kl 07:57 Jeg tenker ikke over det annet enn om den som bruker munnbind tilfeldigvis fanger øyet av andre årsaker. Da registrerer jeg det og går videre uten mer tanke enn å kanskje tenke at vedkommende er turist eller syk. I begge tilfeller holder jeg nok automatisk litt mer avstand også. Ikke for min del men fordi jeg forsøker å vise hensyn. Anonymkode: 23057...b2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå