Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er ikke alene for tiden. Men situasjonen med å finne ny bolig og ikke få napp er ny for meg. Og frusterende. Flere i samme situasjon? Bor i en småby 

Anonymkode: a7bc5...86a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neh

Anonymkode: b9866...30a

Skrevet

Nei

Anonymkode: 385d9...03a

Skrevet

Hvorfor finner du ikke bolig? Her jeg bor bygges det nye boliger i et voldsomt tempo, så det er bare å velge og vrake.

Anonymkode: 3ac18...93b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor finner du ikke bolig? Her jeg bor bygges det nye boliger i et voldsomt tempo, så det er bare å velge og vrake.

Vet ikke. Får ikke napp og føler meg lost. Ny annonse nr 4 eller 5 i løpet av ett år ligger ute der det er mulig å annonsere, kontaktnettverket mitt veit ikke om noe ledig da de ikke har leid på 15 år. I går hang jeg opp lapper på matbutikker der det er mulig

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vet ikke. Får ikke napp og føler meg lost. Ny annonse nr 4 eller 5 i løpet av ett år ligger ute der det er mulig å annonsere, kontaktnettverket mitt veit ikke om noe ledig da de ikke har leid på 15 år. I går hang jeg opp lapper på matbutikker der det er mulig

Så du skal leie? Det er et viktig poeng å ha med i hovedinnlegget da...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er ikke alene ts. Det er mange som sliter med å finne leilighet da tilbudet er redusert. Det kan hjelpe å gjøre prosessen mer som jobbsøking, og lage cv, skaffe referanser og skriver «søknader» når du kontakter utleiere. Er du tydelig, ryddig og på er det mye lettere å nå opp og få leie. 

Anonymkode: 2a15b...bdf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva tror du gjør at det vanskelig for deg? Har du dyr? Lav inntekt? Barn? Ikke bil? Nav-garanti? 

Anonymkode: 3557e...31a

• Liker 3
Skrevet

Sikkert et luksusproblem, men jeg sliter med å finne en klassisk og pen leilighet som passer meg og familien min. Finnes nok av slike leiligheter i andre byer, men i min by bygges det kun sånne moderne 2- eller 3- roms bokser helt uten identitet og sjarm. Trenger 4 soverom, noen etasjer opp i lufta og gjerne stukkatur og takrosett, mens alt er så lite, trangt og supermoderne. Er ikke pengene det står på, men smaken.

Anonymkode: 028ac...384

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikkert et luksusproblem, men jeg sliter med å finne en klassisk og pen leilighet som passer meg og familien min. Finnes nok av slike leiligheter i andre byer, men i min by bygges det kun sånne moderne 2- eller 3- roms bokser helt uten identitet og sjarm. Trenger 4 soverom, noen etasjer opp i lufta og gjerne stukkatur og takrosett, mens alt er så lite, trangt og supermoderne. Er ikke pengene det står på, men smaken.

Anonymkode: 028ac...384

Da kan du ikke være så kresen, rett og slett. Finnes det ikke, så får du jo ikke flyttet?

Skrevet

Prøver du å finne en bolig til leie, men kan det være vanskelig bare fordi det er august/september? Sånn tid når veldig mange flytter og må finne boliger, pga skolegang og sånn. 

Anonymkode: ca639...2d6

Skrevet

Jeg syns det er kjempevanskelig både å kjøpe og leie bolig for tiden jeg! Siden jeg ikke fikk mellomfinansiering da jeg skulle selge leiligheten min, så måtte jeg finne noe å leie i mellomtiden. Jeg leter etter noe nytt å kjøpe. Men har vært veldig vanskelig, heldigvis ordnet det seg og jeg har vært heldig og funnet en kjempesnill utleier nå.

Når det gjelder kjøp av bolig så er det vanskelig pga det er mye Obos i det området jeg vil bo i. Og i de budrundene jeg har vært med på så går jo alt på forkjøpsrett (jeg er også Obos-medlem men det hjelper lite når det er folk med forkjøpsrett fra 1970 og sånn). Det kan jo ta flere år å kjøpe bolig når det er sånn som det her :( I tillegg er det ekstremt lite leiligheter til salgs for tiden syns jeg, i det området der jeg vil bo.

Hvor i landet prøver du å få tak i bolig ts? Det er jo forskjell på en storby og mindre steder. Jeg har ikke vært kresen og har sjekket overalt som er i pendleravstand til Oslo. Sosiale medier kan du også prøve, dersom du ikke finner noe på finn. Familie / venner / kolleger? Evt legge ut et innlegg på Facebook i ditt lokalområde, og høre der. 

Lykke til!

Anonymkode: ab020...fe2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bor du i Trondheim? er vel den eneste av de mellomstore byene som bygger mye for tiden.

Skrevet
frivis skrev (1 time siden):

Bor du i Trondheim? er vel den eneste av de mellomstore byene som bygger mye for tiden.

Ikke meg du siterte men har bodd i trondheim tidligere og har vurdert å flytte opp igjen pga leiemarkedet... Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så du skal leie? Det er et viktig poeng å ha med i hovedinnlegget da...

Det var det eneste jeg fikk ut av meg i første innlegg 

Skrevet

TS, jeg føler med deg!

Jeg har sett etter nytt sted å bo i ett og et halvt år. Jevnt over blir leilighetene leid ut før jeg får sett de. Jeg skal gjerne kunne møte opp på en til to timers varsel, og det skjer ikke i livet mitt.

Så har jeg utvidet søket mitt til ny by, der har jeg nå sett på to leiligheter, den ene kunne jeg ikke bo i og den andre ønsket ikke leie ut til meg.

Anonymkode: 4c489...49b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg bor på et mindre sted (ca 10 000 innbyggere), og leier ut. Det ble ledig nå, og det var utrolig mange søkere og lite som ligger ute. Jeg er sjokkert over hvor mye prisen har økt også, når jeg ser på det som ligger ute til leie.

Anonymkode: 498ce...119

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det gjelder kjøp av bolig så er det vanskelig pga det er mye Obos i det området jeg vil bo i. Og i de budrundene jeg har vært med på så går jo alt på forkjøpsrett (jeg er også Obos-medlem men det hjelper lite når det er folk med forkjøpsrett fra 1970 og sånn). Det kan jo ta flere år å kjøpe bolig når det er sånn som det her :(

Du må by så mye at ingen vil ta den på forkjøpsrett.

Endret av Snok1
  • Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (15 minutter siden):

Du må by så mye at ingen vil ta den på forkjøpsrett.

Når jeg legger inn nesten 1 mill over takst skulle man jo tro det, men nei :( Hvor mange millioner over takst må man legge inn da? Jeg har ikke ubegrenset med midler dsv. 

Anonymkode: ab020...fe2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS, jeg føler med deg!

Jeg har sett etter nytt sted å bo i ett og et halvt år. Jevnt over blir leilighetene leid ut før jeg får sett de. Jeg skal gjerne kunne møte opp på en til to timers varsel, og det skjer ikke i livet mitt.

Så har jeg utvidet søket mitt til ny by, der har jeg nå sett på to leiligheter, den ene kunne jeg ikke bo i og den andre ønsket ikke leie ut til meg.

Anonymkode: 4c489...49b

Takk. Føler med deg. Jeg ser meg også etter en ny by eller eller tettsted

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...