mammaemma Skrevet tirsdag kl 20:42 #1 Skrevet tirsdag kl 20:42 (endret) Jeg har to gutter fra før. En med et avslappet og laidback «kallenavn-aktig» navn og en med et sterkt norrønt navn. Dersom nr 3 blir en gutt ønsker jeg noe som igjen bryter med de navnene vi har fra før. Noen av mine favoritter med litt den viben jeg tenker på er: Adam (litt for vanlig?), Sam, Joel, Viljar og Vilmer. Andre navn jeg liker som ikke bryter så mye, men som jeg likevel vurderer er: Ask, Atlas (litt for sterkt og sært i Norge?), Vilfred og Eddy. Har dere noen forslag? Har lett overlat etter flere navn og sliter SÅ mye. Eventuelt forslag til andre steder jeg kan lete etter navn? Endret tirsdag kl 20:44 av mammaemma
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:44 #2 Skrevet tirsdag kl 20:44 Vanlige navn er vanlige nettopp fordi de er fine. Adam er ganske greit, de andre ga bare dårlige og jålete vibber. Anonymkode: 126a6...efa
mammaemma Skrevet tirsdag kl 20:46 Forfatter #3 Skrevet tirsdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlige navn er vanlige nettopp fordi de er fine. Adam er ganske greit, de andre ga bare dårlige og jålete vibber. Anonymkode: 126a6...efa Jeg er ikke så gira på å ha flere i klassen med samme navn! Men vil heller ikke at navnet skal være for sært. Mer sånn typ navn man kanskje har «glemt» litt
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 20:52 #4 Skrevet tirsdag kl 20:52 Jeg synes alle disse var fine med unntak av Eddy. 1 1
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 20:54 #5 Skrevet tirsdag kl 20:54 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vanlige navn er vanlige nettopp fordi de er fine. Adam er ganske greit, de andre ga bare dårlige og jålete vibber. Anonymkode: 126a6...efa Litt uenig i dette altså. Mange vanlige navn som er ganske kjedelige og ikke så veldig fine heller etter min mening. Også er det jo kjedelig å være Kasper 1, 2 og 3, eller Noah T., Noah B. og Noah R. 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden mammaemma skrev (8 timer siden): Jeg er ikke så gira på å ha flere i klassen med samme navn! Men vil heller ikke at navnet skal være for sært. Mer sånn typ navn man kanskje har «glemt» litt I min termingruppe på Facebook nå i vår er det 3 stk Atlas. Litt flåsete tenker jeg hvorfor ikke leksikon eller globus? Anonymkode: 4bc14...b53 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Jeg synes Viljar er ganske fint. Ikke så glad i bibelske navn som Adam. Anonymkode: af51a...3d2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Jeg liker litt at søsken har navn fra samme språkhistoriske kontekst, så her har vi helt forskjellige utgangspunkt😅 Adam er ikke veldig vanlig, men fra ssb sin statistikk kan man se at det er litt trendy. Men da kan det godt tenkes at man tas for å være veldig kristen. Liker ikke Sam på norsk (uttales det Sam eller Sæm?). Joel er litt rart på norsk, men ok. Vilfred og Vilmer føles kunstige, mens Viljar er litt bedre. Ask er fint og på en måte veldig likt Adam 😉 Eddy synes jeg også er rart i Norge som fornavn. Gir meg følelsen av at dette barnet kommer til å bli kriminell 🙈Da liker jeg bedre Edvin eller Edvard. Atlas er sært, ja. Man kan kalle hunden sin det. Husk at barnet er et menneske som skal bære navnet hele livet. «Navnet skjemmer ingen» tror jeg ikke noe på. Men det er dere som bestemmer og hva tilfeldige mennesker på internett sier må dere ikke ta hensyn til. Men det kan godt være det speiler hva «bestemor», «lærer» og «naboen» tenker om navnevalget. (Bonus: mine favoritt-guttenavn er Nicholas og Simon, men det er vel for vanlige navn for deg). Anonymkode: 436b2...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Liker godt navnene Vilmer, Atlas, Ask, Viljar og Vilfred. Synes atlas er veldig kult🤩 Anonymkode: 45749...204
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Viljar 🥰🥰 Liker også Silas Anonymkode: 7d746...1a5
nordlending Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Søk på gutte- eller herrenavn på store norske leksikon, da får du opp masse navn 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå