AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Er det normalt at katten hoster/brekker seg/lager hveselyd uten at noe kommer opp, og hvis det kommer opp noe er det kun vann/flytende? Han spiser gress også har jeg sett Anonymkode: 6d137...b7b
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Det er jo ikke så uvanlig at katter spiser gress og så kaster opp tyntflytende med noen få gresstrå i. Hvis det er unormalt mye, må du få den sjekket hos veterinær. Anonymkode: 0526e...221
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det normalt at katten hoster/brekker seg/lager hveselyd uten at noe kommer opp, og hvis det kommer opp noe er det kun vann/flytende? Han spiser gress også har jeg sett Anonymkode: 6d137...b7b Katten strever med en hårball som ikke vil opp. Det går nok til slutt. Anonymkode: c1fce...50e
Virrevirrevapp Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Min katt sleit med dette. Ifølge dyrlegen hadde han trolig spist noe gress som hadde satt seg på tverke.
AnonymBruker Skrevet 3. september #5 Skrevet 3. september Kan også hoste om det er parasitter Anonymkode: 617a6...16b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:11 #6 Skrevet torsdag kl 09:11 Ta en tur til dyrlegen (og få gjerne hosten på film!), da det kan være lungeorm eller bronkitt/astma. En klinisk undersøkelse og røntgen av brystet er en fin start. Hilsen dyrlege. Anonymkode: 3c07a...140 1
Minien239 Skrevet torsdag kl 10:34 #7 Skrevet torsdag kl 10:34 Antakelig et gresstrå som sitter fast i halsen/nesa. Da er det normalt med hvesing/hosting og tyntflytende oppkast. Dersom det ikke går over innen kort tid må du til dyrlege for å få det fjernet. Gress ute har mothaker som gjør at det har vanskelig for å løsne dersom det først har satt seg fast. Kattegress som du dyrker inne har ikke slike mothaker og kan være et fint alternativ dersom det skjer ofte. (Jeg var hos dyrlegen med min i forrige uke for gress i halsen, og de skulle ha 3500 kroner for å fjerne det, så det kan fort bli dyrt..)
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:42 #8 Skrevet torsdag kl 10:42 Men hvis det var gress i nesa så hadde den kanskje nyset også. Katter spiser vel gress for å sette i gang oppkast. Anonymkode: f9ac7...9c3
mommyaka Skrevet torsdag kl 10:43 #9 Skrevet torsdag kl 10:43 Er det lenge siden den fikk ormekur? Hoster den til vanlig? Der kan være astma
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:50 #10 Skrevet torsdag kl 10:50 Det er veldig klassisk oppførsel for en katt som har gress sittende fast i hals eller nese. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvis det var gress i nesa så hadde den kanskje nyset også. Katter spiser vel gress for å sette i gang oppkast. Anonymkode: f9ac7...9c3 Nei, sitter det ett gresstrå fast langt bak i nesegangen, så hoster de. Anonymkode: 5e83f...810
aksase Skrevet torsdag kl 10:55 #11 Skrevet torsdag kl 10:55 Hadde en katt som holdt på sånn. Plutselig så vi et gresstrå som stakk ut av nesa. Vi trakk det ut, og det fulgte da også med enda et gresstrå. De var lange, bortimot 10cm. Det ene så ut til å ha vært der lenge. Hvordan de har kommet dit, er over vår forstand, men det er kanskje en risiko når katten går i høyt gras, at den kan klare å tre grasstrå opp i nesa. Da de var ute, sluttet hun å hoste og har vært frisk siden.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:46 #12 Skrevet torsdag kl 13:46 Minien239 skrev (3 timer siden): Antakelig et gresstrå som sitter fast i halsen/nesa. Da er det normalt med hvesing/hosting og tyntflytende oppkast. Dersom det ikke går over innen kort tid må du til dyrlege for å få det fjernet. Gress ute har mothaker som gjør at det har vanskelig for å løsne dersom det først har satt seg fast. Kattegress som du dyrker inne har ikke slike mothaker og kan være et fint alternativ dersom det skjer ofte. (Jeg var hos dyrlegen med min i forrige uke for gress i halsen, og de skulle ha 3500 kroner for å fjerne det, så det kan fort bli dyrt..) Han er utekatt og spiser alt han kommer over. Han er en liten støvsuger😹 Ts Anonymkode: 6d137...b7b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:47 #13 Skrevet torsdag kl 13:47 mommyaka skrev (3 timer siden): Er det lenge siden den fikk ormekur? Hoster den til vanlig? Der kan være astma Fikk ormekur i mai/juni Ts Anonymkode: 6d137...b7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå