Gå til innhold

Hva har skjedd med femåringen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at femåringer oppfører seg som tenåringer? Har ei jente som i det siste har fått så sterke reaksjoner og kan bli så sint for ingenting. Det skal ikke mer til enn at jeg ber henne henge hjelmen sin på plass eller at jeg ber henne lukke døren etter seg før hun sier "nei!! jeg hater deg!" eller liknende. Dette er IKKE ordbruk vi bruker hjemme, så vet ikke engang hvor hun har lært seg det ordet. Jeg sier selvfølgelig at det ikke er greit å bruke sånne ord, men det virker ikke som at det synker inn. Er dette vanlig på denne alderen???? 

Anonymkode: 49a75...0f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min jente var ganske lik i alderen 5-6, kunne bli rasende og si ting som hun overhodet ikke hadde lært hjemme og egentlig visste ikke var greit. Det tok tid å få bukt med dette, men nå som hun er syv virker det som hun har blitt litt mer moden. Kan fortsatt bli sint, men roer seg fortere og sier ikke stygge ting lenger. 

Jeg tror det også er lurt å få tak i om det er noe som plager henne i barnehage/skolelivet, det kan være litt følelser i sving her som får utløp hjemme. 

Anonymkode: 1d4e4...bdf

AnonymBruker
Skrevet

veldig vanlig

Anonymkode: fd548...e0a

• Nyttig 1
Skrevet

Går i bølger dette. Plutselig var det bort igjen og så kjæm det att. 

AnonymBruker
Skrevet

Les om seksårskrisen. Den kan komme tidligere enn seks år. I korthet så er det masse som hender utviklingsmessig på denne alderen, inkludert masse nye og sterke følelser. Det er egentlig en fordel å gå gjennom dette litt tidligere, så det ikke skjer akkurat samtidig med skolestart. Det blir bedre etterhvert.

Anonymkode: f42ed...9b1

AnonymBruker
Skrevet

En bitteliten forsmak på hva som venter en som tenåringsforeldre… Neida. Joda!

Anonymkode: 87356...c06

AnonymBruker
Skrevet

100% vanlig. 

Jeg var på besøk hos mitt tantebarn for noen uker siden, han ble nylig 5. Han hylte og trampet høyt og deretter smalt døra så hardt igjen etter å ha fått tilsnakket. 

Mye følelser i barn. 

Anonymkode: 58c27...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...