Gå til innhold

Oppstart wegovy August 2025

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering og avsporing.

veronica<3, mod. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 13.06):

Vekta har stagnert og stoppa opp går +/- 1 kg opp og ned. 

Spiser 2 skiver +middag  kvar dag. Går og jogger ca 1 time 3 ganger i uka. Spiser kanskje for lite...

Bør jeg øke opp eller ha is i magen...drikke mer...litt demotiverende når jeg føler jeg gjør det jeg kan....

Anonymkode: 867d6...7bd

Jeg er i samme båt som deg. Har mer eller mindre stått stille siste mnd.

Jeg VET jeg spiser mindre enn før, men har spist noe usunt og. Jeg tror det som bremser nedgangen nå er at jeg har såpass med bivirkninger at jeg ikke orker noe særlig trening eller bevegelse. Er mye kvalm, og har mye mageproblemer.

Jeg har tenkt at kvalmen kanskje er fordi jeg har tatt dårlige valg i matveien de siste ukene, og prøver å snu det nå. Må få i meg mer grønnsaker og proteiner, og mindre karbohydrater.

Var på nippet til å droppe sprøyta på mandag, og ta en pause for å se om det hjalp på energien. Det blir en pause neste uke, da jeg skal bort noen dager og ikke får tatt med sprøyta.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
fiskata skrev (På 2.11.2025 den 8.56):

Start: 7 uker siden

Vekt start: 98.5kg

Vekt nå: 89kg

-9,5 kg på 7 uker.

Minste dose med Wegovy i alle ukene og har gitt god effekt. Skjeldent sulten og lite matlyst/søtsug.

Kuttet tilsatt sukker fullstendig når jeg begynte på sprøytene. Droppet også koffein og har bare drukket vann (og ett par smoothie) siden start. Ingen alkohol.

Lite bivirkninger, men merker at jeg får hodepine om jeg drikker for lite vann iløpet av dagen.

Så bra jobba :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 13.06):

Vekta har stagnert og stoppa opp går +/- 1 kg opp og ned. 

Spiser 2 skiver +middag  kvar dag. Går og jogger ca 1 time 3 ganger i uka. Spiser kanskje for lite...

Bør jeg øke opp eller ha is i magen...drikke mer...litt demotiverende når jeg føler jeg gjør det jeg kan....

Anonymkode: 867d6...7bd

Stoppa opp med meg også her for litt siden, men har plutselig løsna. Jeg har ikke økt opp dosa, og håper jeg kan være på samme til jeg er i mål :)

Skrevet

Ny uke, og en liten oppdatering fra meg. Vekta i dag viser 73,8 kg, så da har jeg mistet 12 kilo siden 14 August. Er fortsatt på nest minste dose, og blir nok der framover så lenge jeg får resultater, selv om det til tider stopper litt opp. Var dårlig sist jeg skrev her inne og det er 14 dager siden, men siste uka har gått veldig bra. Men prøvd få i meg mere drikke. Og virker som vann løsner kroppen, for når jeg ser tilbake på tiden, så virker det som om at når jeg har vært flink å drikke, ja er da jeg går ned opp mot 1 kilo i uka. så må fortsette å prøve være flink.

Har foresten snart nådd målet med 100 dager uten sjokolade og is :D er jo hekta på dette, og 22 November er jeg kommet til dag 100. Så stolt av meg selv :) Planen er å feire neste lørdag med en god sjokolade, og kansje is :P Må si at jeg kommer ikke til å være snopefri mere før nyttår, for det har vært så tungt. Vært flink å spise frukt da, og for tiden går det i klementiner :) 

Dere får alle ha en fin helg, og fin uke . Snart advent og så jul dere, og tenk så kjekt å kunne ta på seg noe klær som kanskje ikke hadde passet i sommer :)

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

Skrevet (endret)

Ha en fin helg 😃

Endret av laila1973
Skrevet

Har gått på W i 7 uker og begynt å gå ned i vekt. Ble treg i magen sånn umiddelbart og går sjeldent på do, da kommer det gjerne harde klumper. Er forøvrig ikke plaget sånn sett. Men jeg spiser 1500-200 kcal om dagen, hvor blir all maten av?? Før gikk jeg på do 2 ganger om dagen! Bare skjønner ikke hvor det blir av alt sammen?

Anonymkode: a96dc...650

Skrevet

Er ikke wegowy og ozempic blitt påvist å ha en hersens mange bivirkninger nå? Trodde ikke det var så kjekt å gå på lenger, at folk styrte unna. 

Anonymkode: fca98...528

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke wegowy og ozempic blitt påvist å ha en hersens mange bivirkninger nå? Trodde ikke det var så kjekt å gå på lenger, at folk styrte unna. 

Anonymkode: fca98...528

Masse bivirkninger ja. Inkluderet bl.a 70% redusert sjanse for å få Alzheimers og betydelig redusert sjanse for hjerte- og karsykdommer. I forhold til det betyr noen sjeldne kvalmeanfall og litt treg mage ingenting. 

Anonymkode: 80461...1ce

• Nyttig 2
Skrevet

Tror det egentlig er få som har bivirkninger, fordi det er stort sett det man hører om. Jeg har kun hatt effekt, ingen bivirkninger. Har stått på wegovy i litt over 2 år og er nå på nedtrapping (siden Juni) og har ett par doser igjen så er det et tilbakelagt kapittel (for nå i allfall).

Anonymkode: b147d...391

• Liker 1
Skrevet

Siden midten av juni har vekten gått fra 87 til 74, dosere lavt. Bmi nærmer seg normalvektig.....eller 6 kilo til så er eg innenfor normalvekt bmi ;)  Målet mitt er egentlig -4 til ,så fokusere på å stabilisere. Spiser 3 måltider, redusert kaloriinntak med ca 30% . Drikker fortsatt vin og spiser potetgull i helga, men "koser meg" ikke så ofte som før.. har ikke samme behovet for å fylle noe i magen HELE tiden. Nydelig å føle seg bedre, sprekere, sunnere, friskere! Fortsatt rund i kantene, og har ikke som mål å bli mager, men er så fornøyd med å få hjelp til å kontrollere innat og sug. Satser på å bruke W en god stund og etterhvert  redusere dose for å holde meg stabil. Vil være i stabil vekt i minst ett år før eg slutter helt. Ingen bivirkninger som eg har tenkt over.. 

Anonymkode: 8d712...077

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere andre som startet opp i august?

Jeg har sluttet med sprøyta, tok siste for 3 uker siden. Det ble et naturlig opphold da jeg skulle bort og ikke fikk tatt med sprøyta på tur. Så jeg tenkte jeg skulle ta en ukes opphold og se hvordan det gikk.

Jeg har hatt stadig økende mageproblemer, og det gikk ut over både energi og humør. Jeg kjente på slutten av uka uten sprøyte at magen begynte å normalisere seg, og energien kom tilbake. Når jeg i tillegg hadde stått stille på vekta de siste 4 ukene, så var det et lett valg å stoppe med sprøyta. Det skremte meg også litt når jeg leste om flere som har fått betennelse på bukspyttkjertelen når de har gått på wegovy...

Jeg kjenner at jeg er mer sulten nå enn jeg var, men ikke verre enn at jeg skal klare å takle det. Har fortsatt igjen ca. 10 kg å gå ned, men jeg skal klare det - jeg vet jo hva jeg må gjøre. Det får bare ta den tiden det tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...