AnonymBruker Skrevet 24. september #81 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trening er gram, så tren kun ting du liker å drive med. Anonymkode: 787b4...cfa Uenig i det du sier der fordi trening er stort sett den aktiviteten som gjør oss moderne mennesker ett hint av lik menneskene som levde for 50 år siden. De var i aktivitet den våkne tiden av døgnet og spiste for at kroppen skulle yte. Med trening så gjør kroppen bedre nytte av maten vi spiser. Styrketrening øker den totale forbrenningen, men også det å trene hjertet er viktig for at kroppen skal holde en god sirkulasjon slik at vi ikke trenger å bære på overflødig væske. Variert trening er derfor viktig, selv om en f.eks ikke liker å trene av de de overnevnte. Anonymkode: b147d...391
AnonymBruker Skrevet 24. september #82 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig i det du sier der fordi trening er stort sett den aktiviteten som gjør oss moderne mennesker ett hint av lik menneskene som levde for 50 år siden. De var i aktivitet den våkne tiden av døgnet og spiste for at kroppen skulle yte. Med trening så gjør kroppen bedre nytte av maten vi spiser. Styrketrening øker den totale forbrenningen, men også det å trene hjertet er viktig for at kroppen skal holde en god sirkulasjon slik at vi ikke trenger å bære på overflødig væske. Variert trening er derfor viktig, selv om en f.eks ikke liker å trene av de de overnevnte. Anonymkode: b147d...391 Man må like treningen man holder på med, det var mitt poeng. Ellers varer det ikke i lengden. Anonymkode: 787b4...cfa
AnonymBruker Skrevet 24. september #83 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må like treningen man holder på med, det var mitt poeng. Ellers varer det ikke i lengden. Anonymkode: 787b4...cfa Man kan også lære seg å like trening. Jeg syns intervalltrening var noe av det verste jeg kunne gjøre (og samme med burpees), men nå "hatliker" jeg de og ser fordelene med slik trening. Tenker alle har godt av å komme seg ut av komfortsonen og ikke bare gjøre ting en liker, da får en pushet seg selv litt ekstra og det er jo sunt mentalt😊 Det er jo litt sånn samfunnet er blitt sant, man skal bare gjøre det som gjør en selv godt eller liker, og da fôrer jeg de samme reseptorene som skaper lysta til å spise sukker, raske karbohydratorer, usunn mat osv. Anonymkode: b147d...391
AnonymBruker Skrevet 24. september #84 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man kan også lære seg å like trening. Jeg syns intervalltrening var noe av det verste jeg kunne gjøre (og samme med burpees), men nå "hatliker" jeg de og ser fordelene med slik trening. Tenker alle har godt av å komme seg ut av komfortsonen og ikke bare gjøre ting en liker, da får en pushet seg selv litt ekstra og det er jo sunt mentalt😊 Det er jo litt sånn samfunnet er blitt sant, man skal bare gjøre det som gjør en selv godt eller liker, og da fôrer jeg de samme reseptorene som skaper lysta til å spise sukker, raske karbohydratorer, usunn mat osv. Anonymkode: b147d...391 Var jo deg jeg skrev, man må like det driver med Anonymkode: 787b4...cfa
AnonymBruker Skrevet 25. september #85 Skrevet 25. september BMIen min er nå offisielt under fedme (29.9)! Det er så deilig å føle på den seieren. Og for å ha gått ned vekten jeg gikk opp sist og mere til. Ble en god start på dagen og er godt motivert for dagens treningsøkt før jobb! - I Anonymkode: 90818...8ab 3 1
laila1973 Skrevet 26. september Forfatter #86 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 8.34): Spørsmål: Hva skal dere gjøre når ønsket vekt er i mål? Fortsette med sprøyter resten av livet? Eller gå over til er varig endret kosthold. - En som lurer. Anonymkode: 787b4...cfa Tenker jeg har så gode rutiner da at jeg slipper bruke wegovy Skal veie meg 1 gang i uka, og prøve holde meg selv under kontroll. Har en venn som har gått på dette og sluttet.. men ho har liggendes en sprøyte og tar seg en liten dose med minste nå og da når ho kjenner at det begynner bli hardt. Ho sier ho har da en sprøyte lenge
laila1973 Skrevet 26. september Forfatter #87 Skrevet 26. september I dag viste vekta endelig 7 tallet.. 79,8 kg. Så gått litt ned denne uka også, så glad for all nedgang. Nå er neste delmål for meg å komme meg ned i 75:) 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #88 Skrevet 26. september Jeg er vel ikke helt ny men velger å dele litt erfaringer likevel. Startet med en bmi på 43 og er nå nede på 34 på ca 6 måneder Har gått ned 25 kg og skal ned 20 til. Begynnelsen var ganske fæl. Vekslet mellom diare (bæsjet på meg ett par ganger siden jeg ikke rakk toalettet) og forstoppelse. Dette stabiliserte seg etter ca 6-8 uker og hadde nesten ikke noe mer bivirkninger før jeg måtte opp i 1 mg nå (holdt meg på så lav dose jeg klarte så lenge som mulig). Nå kjenner jeg litt på halsbrann og forstoppelse men håper det roer seg snart:p Anonymkode: 060e0...70e 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #89 Skrevet 26. september Frustrert! Ikke veid meg på to uker. Har vært på sjøen på jobb. Loggfører alt jeg spiser, ligger på et snitt på 1400 kcal om dagen. Jobber 12 timers skift, tikker inn 13000-15000 skritt på en dag ( dog uten høy puls) Vekten har ikke rikket seg Har ikke trent siste to ukene, dessverre ikke overskudd etter 12 timers jobb. Gått ned 7-8 kilo etter oppstart i juni, men stått stille i flere uker nå… litt - + … Anonymkode: 8d712...077 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. september #90 Skrevet 26. september Da er du i vedlikehold, og må kanskje øke dose for å klare videre vektnedgang lettere. Anonymkode: b147d...391 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #91 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er du i vedlikehold, og må kanskje øke dose for å klare videre vektnedgang lettere. Anonymkode: b147d...391 Okeii Økte dosen med 0,25 sist. Får gi det litt tid på denne dosen (0,75) Men har god kontroll på apetitt og matsug. Spiser variert og 3-4 måltider , kcal er såpass lavt at vekten burde jo gå nedover. Bare basalforbrenningen er jo på ca 1400 kcal, så totalforbruket på et døgn uten store fysiske krumspring vil være på ca 2000 . Og m et inntak på -500 av det bør vekten snike seg nedover.. Får smøre meg m tålmodighet, forsette å trene styrke 2-3 ganger i uken og litt kondis .. og se hvordan det går neste par ukene. Skal til lege på kontroll om en måned. Anonymkode: 8d712...077 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #92 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Får smøre meg m tålmodighet, forsette å trene styrke 2-3 ganger i uken og litt kondis .. og se hvordan det går neste par ukene. Skal til lege på kontroll om en måned. Anonymkode: 8d712...077 Ja, det kan jo være at 2 uker uten trening gjør at det bremser opp. Så når det er perioder du ikke kan få trene, så kan det være lurt å regulere matinntak etter det, f.eks erstatte noe av protein/karb med mer grønnsaker. Anonymkode: b147d...391 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #93 Skrevet 1. oktober Tok sprøyte nr 2 av 0,5 mg i dag. Spent på hvordan bivirkningene kicker inn. Har hatt ganske løs mage etter sprøyte én (inkludert rett før jeg skulle boarde et fly, som var ganske stressende 🙈). Har ellers vært noen dager i London, og spent på hvordan måltider ute og mindre trening (dog masse gåing!) påvirket veiedagen i morgen. Men vet i alle fall at neste uke blir bedre. - I Anonymkode: 90818...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #94 Skrevet 1. oktober Poff! 1,5 kilo ned… så nå har eg lært ; ikke vei meg dagen etter hjemkomst jobb og lang flyreise.. vent etpar dager😅 Så slipper eg å bli så fortvila over stillstand! Anonymkode: 8d712...077 2 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:49 #95 Skrevet fredag kl. 06:49 AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 7.00): Tok sprøyte nr 2 av 0,5 mg i dag. Spent på hvordan bivirkningene kicker inn. Har hatt ganske løs mage etter sprøyte én (inkludert rett før jeg skulle boarde et fly, som var ganske stressende 🙈). Har ellers vært noen dager i London, og spent på hvordan måltider ute og mindre trening (dog masse gåing!) påvirket veiedagen i morgen. Men vet i alle fall at neste uke blir bedre. - I Anonymkode: 90818...8ab Det gikk mye bedre med veing enn jeg trodde. Ned 0,3 kg, som i alle fall ikke var opp, da. Det betyr også at jeg nå er under 70 kg, for første gang på over ti år! Det var sykt gøy å se tallet begynne med 6. - I Anonymkode: 90818...8ab 2
laila1973 Skrevet fredag kl. 08:05 Forfatter #96 Skrevet fredag kl. 08:05 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det gikk mye bedre med veing enn jeg trodde. Ned 0,3 kg, som i alle fall ikke var opp, da. Det betyr også at jeg nå er under 70 kg, for første gang på over ti år! Det var sykt gøy å se tallet begynne med 6. - I Anonymkode: 90818...8ab GRATULERER gleder meg til jeg kommer dit, og DET SKAL JEG KLARE gir ikke opp, tar mine sprøyter og venter tålmodig uke for uke.. I dag var det 4 dose med 0,5 mg. Neste uke må jeg hente ut nye doser på apoteket. Har tenkt jeg vil hente større penn 1mg, og så telle klikk. Dette blir jo halve prisenom jeg fortsette med 0,5 mg framover siden det funker bra på meg enda. Ikke vært alt for sulten, spist faste måltider, og mindre. Vekta mi i dag viste 78,5 kg, så siden 3 september har jeg jamt gått ned 4,4 kg. Så håper på like bra resultat fram til november. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:18 #97 Skrevet fredag kl. 09:18 Tilbake fra Paris og et par hektiske jobbuker deretter. Dette gikk bedre enn jeg hadde forventet Vekta har tippet ned 2 kg på disse tre ukene, til tross for spising on-the-go og ikke alltid det beste utvalget i sunn mat. Så totalt har det altså forsvunnet 5 kg i september. Hadde aldri tenkt at det skulle gå så fort, så det er åpenbart for min del at det ikke blir noen økning i dose på en stund. Holder meg helt i ro på laveste dose så lenge det går nedover. Ønsker overhodet ikke å rase ned, det har jeg gjort før og det var slett ikke en god ting. Men det er så godt at energien er på vei tilbake, og det kan godt være noe jeg innbiller meg, men alt føles så mye lettere. Kan nesten ikke huske sist det var null problem å gå trappene til 5. etasje, men nå...bare lykken! Anonymkode: 94c22...580 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:41 #98 Skrevet fredag kl. 09:41 laila1973 skrev (1 time siden): GRATULERER gleder meg til jeg kommer dit, og DET SKAL JEG KLARE gir ikke opp, tar mine sprøyter og venter tålmodig uke for uke.. I dag var det 4 dose med 0,5 mg. Neste uke må jeg hente ut nye doser på apoteket. Har tenkt jeg vil hente større penn 1mg, og så telle klikk. Dette blir jo halve prisenom jeg fortsette med 0,5 mg framover siden det funker bra på meg enda. Ikke vært alt for sulten, spist faste måltider, og mindre. Vekta mi i dag viste 78,5 kg, så siden 3 september har jeg jamt gått ned 4,4 kg. Så håper på like bra resultat fram til november. Tusen takk! Bra jobba med vektnedgang selv, 4.4 kg på en måned er jo kjempebra. 😁Dette klarer du! Hvis man sier til legen at man ønsker større penn og heller telle klikk, får man det da? Jeg har lest om flere som gjør det sånn (men typ i USA), men visste ikke om legene her også legger til rette for det. - I Anonymkode: 90818...8ab
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:38 #99 Skrevet fredag kl. 16:38 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk! Bra jobba med vektnedgang selv, 4.4 kg på en måned er jo kjempebra. 😁Dette klarer du! Hvis man sier til legen at man ønsker større penn og heller telle klikk, får man det da? Jeg har lest om flere som gjør det sånn (men typ i USA), men visste ikke om legene her også legger til rette for det. - I Anonymkode: 90818...8ab I USA er det ikke mulig å telle klikk, de har kun engangspenner. Du kan bare spørre legen om å få en større penn siden det er mer økonomisk. Anonymkode: 9e588...c25 1
laila1973 Skrevet søndag kl. 19:30 Forfatter #100 Skrevet søndag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 11.41): Tusen takk! Bra jobba med vektnedgang selv, 4.4 kg på en måned er jo kjempebra. 😁Dette klarer du! Hvis man sier til legen at man ønsker større penn og heller telle klikk, får man det da? Jeg har lest om flere som gjør det sånn (men typ i USA), men visste ikke om legene her også legger til rette for det. - I Anonymkode: 90818...8ab legen min har lagt inn resepter på 0,25.... 0,5 og 1 mg... så kan hente ut ja.. så kommer nok til å hente ut 1,0 og telle for å spare litt penger 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå