AnonymBruker Skrevet 15. september #61 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, det er mye billigere med en større dose penn. Legen min ga meg en 1 mg penn da jeg startet på 0,25 mg. Etter 3 måneder er jeg fremdeles på samme penn, men har gått opp en halv dose (0,37 mg). Trenger en ny penn snart nå. Anonymkode: 9e588...c25 Be om 2,4 penn. Den inneholder ca. 9,8 til sammen, dvs. den holder til 26 (!) uker med 0,37. Det blir bare en drøy hundrelapp i uka. Må oppbevares i kjøleskap for å vare så lenge da. Alle som bruker pennen mer enn de vanlige 4 ukene bør egentlig oppbevare den i kjøleskap. Det gjør at det svir bittelitt når man setter sprøyten, men det går fort over. Ekstra sprøytespisser (100 pakning) koster ikke stort. Anonymkode: 80461...1ce 4
Furufrua Skrevet 16. september #62 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg vet ikke hva som regnes som lenge, men skal ta min 8. dose av 0,25 på onsdag. Skal ha ny prat med legen neste uke og hvis jeg fortsatt har gått ned greit i vekt da, så fortsetter jeg nok på den! Anonymkode: 90818...8ab Jeg tenker at det er lenge på første dose, men har hørt flere som har stått på første dose i flere måneder fordi den har funket for dem. Og det er jo helt fantastisk! Lykke til med uken frem til det, håper den fortsetter å gi nedgangen du ønsker🌸 1 1
Jodi Skrevet 16. september #63 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Be om 2,4 penn. Den inneholder ca. 9,8 til sammen, dvs. den holder til 26 (!) uker med 0,37. Det blir bare en drøy hundrelapp i uka. Må oppbevares i kjøleskap for å vare så lenge da. Alle som bruker pennen mer enn de vanlige 4 ukene bør egentlig oppbevare den i kjøleskap. Det gjør at det svir bittelitt når man setter sprøyten, men det går fort over. Ekstra sprøytespisser (100 pakning) koster ikke stort. Anonymkode: 80461...1ce Apropos sprøytespisser - hvis jeg skal bruke halvere dosen på en 0,5 mg sprøyte, så må jeg vel ha ekstra sprøytespisser ja, for det er vel bare 4 i pakka? Jeg får kjøpt det på apoteket? 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #64 Skrevet 16. september Jodi skrev (10 minutter siden): Apropos sprøytespisser - hvis jeg skal bruke halvere dosen på en 0,5 mg sprøyte, så må jeg vel ha ekstra sprøytespisser ja, for det er vel bare 4 i pakka? Jeg får kjøpt det på apoteket? Ja, det får du på apoteket, i nøyaktig samme størrelse som de som følger med. Koster maks en hundrelapp (tipper jeg) for en 100-pakning. Anonymkode: 80461...1ce 1
Jodi Skrevet 16. september #65 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, det får du på apoteket, i nøyaktig samme størrelse som de som følger med. Koster maks en hundrelapp (tipper jeg) for en 100-pakning. Anonymkode: 80461...1ce Takk
AnonymBruker Skrevet 17. september #66 Skrevet 17. september Jeg har veiedag i morgen og gruer meg litt. Bare føler på meg at det blir første uka hvor vekten enten står stille eller jeg faktisk har gått opp. Det er jo min egen feil, for jeg vet jeg har spist mer usunt denne uka. Tror jeg skal be legen om høyere dose neste uke for å forhåpentligvis hjelpe mot cravings og mangel på metthetsfølelse jeg har kjent på den siste uka 🙈 Anonymkode: 90818...8ab 1
Furufrua Skrevet 19. september #67 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2025 den 7.12): Jeg har veiedag i morgen og gruer meg litt. Bare føler på meg at det blir første uka hvor vekten enten står stille eller jeg faktisk har gått opp. Det er jo min egen feil, for jeg vet jeg har spist mer usunt denne uka. Tror jeg skal be legen om høyere dose neste uke for å forhåpentligvis hjelpe mot cravings og mangel på metthetsfølelse jeg har kjent på den siste uka 🙈 Anonymkode: 90818...8ab Håper veiedag gikk bedre enn du hadde forventet💪🌸
laila1973 Skrevet 19. september Forfatter #68 Skrevet 19. september Furufrua skrev (På 14.9.2025 den 19.15): Hei 😊 Selvom vi er i september så lurte jeg på om jeg kunne få henge meg på denne tråden? Jeg skal starte på Wegovy i morgen og skal da til legekontoret for å få min første dose. Jeg er veldig spent! Både gleder og gruer meg litt, er redd for å ikke få resultater mest av alt.. Men har jo lest om mange gode erfaringer både i denne tråden og i andre. Forstår jeg det riktig at det lønner seg å drikke en god del vann før man setter sprøyten? Og ikke minst øke inntaket av vann gjennom dagen? Dette blir en spennende reise, min 164cm lave kropp med altfor mange kg gleder seg! Jeg har nok rundt 45 kg å få av til sammen. Men skal veie meg i morgen tidlig og notere ned vekt hver fredag fremover(med unntak av i morgen siden jeg starter på en mandag). Om dere har noen gode tips å slenge min vei så sier jeg mer enn gjerne ja takk til det🤩 Ha en fin søndagskveld🌸 Så kjekt, og velkommen. Klart du kan bli med skal bli spennende å følge deg på din reise. Håper du opplever positivitet framover, og når dine mål på sikt
laila1973 Skrevet 19. september Forfatter #69 Skrevet 19. september Furufrua skrev (På 15.9.2025 den 13.42): Er det noen av dere som har stått lenge på samme dose? Eller kjenner noen andre som har gjort det? Min lege sa vi ikke trenger trappe opp før evenetuell effekt stopper opp, og at ikke alle trenger å få så høy dose. Jeg er kjempe spent og gleder meg til å se hvordan dette går. Håper jeg slipper unna så mye bivirkninger😅 Gøy å lese om erfaringene deres så langt😊💪 jeg er på 0,5 nå. Gikk ned på 0,25 og kunne sikkert stått på den en stund til. Grunnen til at jeg økte opp var fordi den slo ikke inn før etter 1-2 dager, og så sluttet den på en måte virke onsdagen (jeg stikker meg på fredager) så tenkte på mat, og viste ikke å holde ut på kveldene. Kunne også våkne på natta og opplevde sult. SÅ derfor økte jeg i håp om at 0,5 skulle vare fram til neste dose. hjelpe meg å ikke tenke på maten
laila1973 Skrevet 19. september Forfatter #70 Skrevet 19. september Fredag og skal sette dose nr 2 på 0,5 mg. Gleder meg. Vekta viser nedgang på 1,2 kg siden forrige fredag, så jeg er fornøyd. Ikke hatt mange bivirkninger, annet en litt kvalme nå et par dager, men det tror jeg kommer av at jeg drikker for lite. Og så hadde jeg skikkelig diare en dag, men da hadde jeg tatt meg en kork med dulpholac, fordi jeg var så hard i magen, og skal si den hadde effekt haha.. Kjente litt i går kveld at matsuget var der, så spiste mere en jeg har gjort ellers på kveldene tidligere i uka. Har fast nå at jeg spiser 2 knekkebrød i 21.30 tiden, fordi jeg ikke vil våkne sulten, og merker det hjelper godt. Ellers kan jeg ikke spise frukt som epler og pærer på kveld, for da blir jeg faktisk veldig fort sulten att. Denne helga har jeg også mange muligheter for utskeielser, så får se hvordan det vil gå. Skal i 2 bursdager på søndag. først faren min, så skal jeg videre til ei som fyller 60 år. i morgen skal vi på fest en gjeng, så nå spørs det om det blir alkohol på meg, eller om jeg bare skal være edru for å unngå bli dårlig (leste innlegget til ho som hadde vært på fest og blitt dårlig) hater spy, og gjør alt for å unngå slikt. Dere få ha en fin helg
AnonymBruker Skrevet 22. september #71 Skrevet 22. september Har brukt W siden 15,juni. Gått ned 8 kilo, ønsker å tape 10-12 til. Nå går det sååå sakte , stått nesten stille i flere uker. Spiser 1300-1500 kcal om dagen. Helt normalt kosthold, lite halvfabrikata og ferdigmat..skriver matdagbok så har oversikt over inntak. Har lange arbeidsdager for tiden, så ikke vært så fysisk aktiv siste ukene, men står og går hele dagen på jobb…. dog uten at pulsen stiger 😅 Hva skal eg fokusere på? Mer aktivitet? Mer proteiner( kommer opp i 50-70 gram pr dag nå) ? Eller bare smøre med med tålmodighet? Har gått lenge på 0,25 så 0,37 så fire uker på 0,5… økt i dag til 0,75. Anonymkode: 8d712...077 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #72 Skrevet 22. september Furufrua skrev (På 19.9.2025 den 6.53): Håper veiedag gikk bedre enn du hadde forventet💪🌸 Takk, men den gjorde ikke det. Opp 800g, og første gang jeg ikke har sett det gå riktig vei siden jeg begynte. Ble veldig demotivert, men har brukt tiden så langt etterpå på å være ekstra obs på det jeg spiser og få inn trening. Så håper neste veiedag går bedre! Skal også snakke med legen i morgen, og kommer til å be om å øke til 0.5 mg. Anonymkode: 90818...8ab 1 1
laila1973 Skrevet 22. september Forfatter #73 Skrevet 22. september Hatt ei rar uke til nå. Tok som sagt 2 dose med 0,5 mg Wegovy fredag. Har faktisk ikke merket noe til denne dosa, og begynner lure på om jeg har fått i kroppen noe som helst. Grunnen til dette er at jeg har kjent på mye sult, kan spise slik jeg gjorde før jeg begynte på wegovy. Var på fest lørdag, og ikke problemer når det kommer til alkohol. Søndag var jeg i bursdag, og spiste alt for mye kaker og tapas.. kom hjem på kvelden etter bursdag, og spiste på nytt, og har vært mye sulten siden torsdagen.. Sette dosen i venstre lår. tidligere dose sette jeg i mage. Forstår bare ikke dette i det hele tatt, og lurer på om noen andre har opplevd det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #74 Skrevet 24. september Begynte nettopp med 0.5 nå. Jeg føler nesten at jeg kjenner noe "umiddelbart", men kan være med på at det kun er placebo (feks føler jeg meg småkvalm og mett med en gang). Følte det samme da jeg satte 0.25 for første gang, så hjernen lurer meg nok barn litt. Håper at veiedagen i morgen blir bedre enn den forrige uke. Jeg har ikke spist noe usunt i seg selv, men jeg håper porsjonene middag jeg har spist ikke har vært for store. Anonymkode: 90818...8ab 1
Tril Skrevet 24. september #75 Skrevet 24. september Jeg begynte med Wegovy 18 august med BMI på over 40. Gjør dette pga helsa. Går nå på dose 0,5. Er litt uggen dagen etter sprøytedag, men ellers ok. Føler meg veldig trøtt. Har gått ned ca. 10 kg, og har mistet søtsuget. Teller kalorier og spiser ca. 1200 om dagen. Jeg har fått beskjed om å øke dette noe ettersom dette er en livstilsendring. Har en stillesittende jobb, men går turer for litt aktivitet. Jeg ønsker å begynne å trene styrke snart. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #76 Skrevet 24. september Spørsmål: Hva skal dere gjøre når ønsket vekt er i mål? Fortsette med sprøyter resten av livet? Eller gå over til er varig endret kosthold. - En som lurer. Anonymkode: 787b4...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #77 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørsmål: Hva skal dere gjøre når ønsket vekt er i mål? Fortsette med sprøyter resten av livet? Eller gå over til er varig endret kosthold. - En som lurer. Anonymkode: 787b4...cfa Jeg har oppnådd ønsket vektmål og er i nedtrappingsfase og det går foreløpig fint. Har endret kostholdet og trener fast. Har ikke en spiseforstyrrelse i bunn (som det virker som om mange har) og fikk fedme grad 3 pga av barnefødsler som gjorde meg energiløs, som gjorde meg lat, som igjen gjorde at jeg fikk vondter og lot meg overvelde av snacking (hehe kort fortalt😅). Nå er jeg kun overvektig og fornøyd med det, og er i mitt livs beste fysiske form🙏 Anonymkode: b147d...391 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #78 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørsmål: Hva skal dere gjøre når ønsket vekt er i mål? Fortsette med sprøyter resten av livet? Eller gå over til er varig endret kosthold. - En som lurer. Anonymkode: 787b4...cfa For de fleste er nok det beste alternativet å gjøre begge deler. Kostholdet må endres, og sprøytene gjør det enkelt nok å klare det. Anonymkode: 80461...1ce
AnonymBruker Skrevet 24. september #79 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har oppnådd ønsket vektmål og er i nedtrappingsfase og det går foreløpig fint. Har endret kostholdet og trener fast. Har ikke en spiseforstyrrelse i bunn (som det virker som om mange har) og fikk fedme grad 3 pga av barnefødsler som gjorde meg energiløs, som gjorde meg lat, som igjen gjorde at jeg fikk vondter og lot meg overvelde av snacking (hehe kort fortalt😅). Nå er jeg kun overvektig og fornøyd med det, og er i mitt livs beste fysiske form🙏 Anonymkode: b147d...391 Kostholdet er jo det viktigste skal man gå ned i vekt eller holde en vekt 😊 Trening er gram, så tren kun ting du liker å drive med. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For de fleste er nok det beste alternativet å gjøre begge deler. Kostholdet må endres, og sprøytene gjør det enkelt nok å klare det. Anonymkode: 80461...1ce Ja, men hva skjer den dagen man kutter sprøytene. Har sett hvordan det har gått for ei venninne, blåste opp igjen etter noen mndr. Anonymkode: 787b4...cfa
-jk- Skrevet 24. september #80 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kostholdet er jo det viktigste skal man gå ned i vekt eller holde en vekt 😊 Trening er gram, så tren kun ting du liker å drive med. Anonymkode: 787b4...cfa Trening kan definitivt være kilo og ikke gram, om man trener nok. Jeg forbrenner glatt 5000 kcal på en dag om jeg trener mye, basalforbrenningen er litt over 2000 kcal. Har vel i snitt ca. 1000 treningskalorier pr. dag, det utgjør en kilo i uka (7000 kcal er ca. lik en kilo kroppsvekt). 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå