Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jodi skrev (1 time siden):

Ja jeg merker at det hjelper å drikke mye vann, jeg er bare så dårlig på det. Har en stor flaske stående med vann hele tiden, men glemmer å drikke av den.. 😬

Jeg laget meg en regel at jeg startet dagen med ett glass vann, deretter at jeg drikker en flaske (0,5) før lunsj, og en etter lunsj og før middag. Kanskje du også må tvinge deg til å være like strukturert?

Anonymkode: b147d...391

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dag 2 etter sprøyte, og ingen bivirkninger :D så happy.. var på seinvakt i går, og spiste 1 knekkebrød på hele vakta.. var travel vakt, og drakk mye, så tørst, og svettet noe voldsomt. Så måtte spise noe når jeg kom hjem, selv om jeg ikke var sulten i det hele tatt. Så å øke til 0,5 mg har gått veldig bra for meg. JIPPI!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nesten 2 uker inn i dette, og vekta viser -3kg. Jeg vet at det nok er endel vann som forsvinner til å begynne med, men det er godt å se noen resultater på vekta. Jeg var egentlig litt redd for at det ikke skulle skje noe i starten som kvalte motivasjonen, men så langt er det bittelitt nedgang hver eneste dag. For ja, jeg er en sånn som må sjekke hver dag. Det er liksom blitt min nye spesielle interesse dette :D Litt spent på hvordan det skal gå i neste uke, for jeg skal reise på jobbkonferanse i Paris i morgen og bli borte hele uka. Og Frankrike har altfor mye god mat. Det er nå denne sprøyta får testa seg på om matlysten virkelig er så laber som den har vært de siste ukene. 

Anonymkode: 94c22...580

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nesten 2 uker inn i dette, og vekta viser -3kg. Jeg vet at det nok er endel vann som forsvinner til å begynne med, men det er godt å se noen resultater på vekta. Jeg var egentlig litt redd for at det ikke skulle skje noe i starten som kvalte motivasjonen, men så langt er det bittelitt nedgang hver eneste dag. For ja, jeg er en sånn som må sjekke hver dag. Det er liksom blitt min nye spesielle interesse dette :D Litt spent på hvordan det skal gå i neste uke, for jeg skal reise på jobbkonferanse i Paris i morgen og bli borte hele uka. Og Frankrike har altfor mye god mat. Det er nå denne sprøyta får testa seg på om matlysten virkelig er så laber som den har vært de siste ukene. 

Så bra resultater :) du sjekker hver dag sier du, det gjorde jeg også i starten. Men sluttet med det fordi det var 1 uke jeg gikk litt opp i vekt, og det er vel slik med kroppen, noen ganger gjør vel maten til at man bitter mere vann, og så er man plutselig gått opp 1 kilo. Så for meg så er det veging 1 gang i uka. jeg tenker du må bare kose deg på tur. Jeg hadde gjort det. Wegovy skal vel bare hjelpe kroppen og bli fortere mett, og kjenne på mindre sult. Så om du koser deg, så er det jo ikke sikkert du spiser like mye! og planen må jo være å ha nedgang over tid, og ikke gå ned 10 kilo første mnd.. jeg tenker hvertfall å spise som normalt, men ta mere fornuftige valg når jeg putter pålegg på brødskiva/knekkebrødet, eller størrelsen på middagstalerken :D og Paris har sikkert mye god mat. Trenger jo ikke spise cheesburger og sjokolade til alle måltider :D Nei, kose deg, ikke tenke på vekta på tur. Om du går opp noen gram, så går du garantert ned att etter du kommer hjem att :) God jobbreise!

AnonymBruker
Skrevet
laila1973 skrev (2 timer siden):

Så bra resultater :) du sjekker hver dag sier du, det gjorde jeg også i starten. Men sluttet med det fordi det var 1 uke jeg gikk litt opp i vekt, og det er vel slik med kroppen, noen ganger gjør vel maten til at man bitter mere vann, og så er man plutselig gått opp 1 kilo. Så for meg så er det veging 1 gang i uka. jeg tenker du må bare kose deg på tur. Jeg hadde gjort det. Wegovy skal vel bare hjelpe kroppen og bli fortere mett, og kjenne på mindre sult. Så om du koser deg, så er det jo ikke sikkert du spiser like mye! og planen må jo være å ha nedgang over tid, og ikke gå ned 10 kilo første mnd.. jeg tenker hvertfall å spise som normalt, men ta mere fornuftige valg når jeg putter pålegg på brødskiva/knekkebrødet, eller størrelsen på middagstalerken :D og Paris har sikkert mye god mat. Trenger jo ikke spise cheesburger og sjokolade til alle måltider :D Nei, kose deg, ikke tenke på vekta på tur. Om du går opp noen gram, så går du garantert ned att etter du kommer hjem att :) God jobbreise!

Kontrollbehovet roer seg nok framover, nå som jeg har sett at det faktisk skjer noe. Jeg tror det skyldes mest redselen for at ikke dette heller skulle ha noen effekt på en middelaldrende kropp som samler ethvert fettgram på midten :D Jeg er altfor flink til å kose meg på tur, så det skal jeg nok, bør bare ikke la det ta overhånd. Og nei, jeg har ingen plan om å gå ned mye fort. I min alder henger ikke huden med om det går for fort nedover. Det har jeg smertelig erfart før. :)

Skrevet

Hei 😊

Selvom vi er i september så lurte jeg på om jeg kunne få henge meg på denne tråden?

Jeg skal starte på Wegovy i morgen og skal da til legekontoret for å få min første dose. Jeg er veldig spent! Både gleder og gruer meg litt, er redd for å ikke få resultater mest av alt.. Men har jo lest om mange gode erfaringer både i denne tråden og i andre.

Forstår jeg det riktig at det lønner seg å drikke en god del vann før man setter sprøyten? Og ikke minst øke inntaket av vann gjennom dagen?

Dette blir en spennende reise, min 164cm lave kropp med altfor mange kg gleder seg! Jeg har nok rundt 45 kg å få av til sammen. Men skal veie meg i morgen tidlig og notere ned vekt hver fredag fremover(med unntak av i morgen siden jeg starter på en mandag).

Om dere har noen gode tips å slenge min vei så sier jeg mer enn gjerne ja takk til det🤩

Ha en fin søndagskveld🌸

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er veldig bra jobba! Vann eller ikke, så gjør du tydelig noe riktig!

Jeg var i Paris for noen uker siden og fikk faktisk ned 1 kg den uken også. Klarte fint å stoppe spise når jeg faktisk følte meg mett, takket være Wegovy. Vanligvis ville det vært mange cravings og vanskelig med å stoppe 😅

Anonymkode: 90818...8ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er veldig bra jobba! Vann eller ikke, så gjør du tydelig noe riktig!

Jeg var i Paris for noen uker siden og fikk faktisk ned 1 kg den uken også. Klarte fint å stoppe spise når jeg faktisk følte meg mett, takket være Wegovy. Vanligvis ville det vært mange cravings og vanskelig med å stoppe 😅

Ja, normalt ville jeg jo vært konstant på croissant-kjøret, men jeg håper det går bra denne gangen 

• Hjerte 2
Skrevet

Da var helgen over, og 50-års lag gjennomført. Gosh, natt til søndag angret jeg på at jeg går på Wegovy. Jeg ble så kvalm på kvelden! Orket lite mat, en skje av kakene og det vokste i kjeften. Ble uvel av alkohol og, så gikk over til vann utover kvelden. Utpå natten sto jeg ute og brakk meg, var sikker på at jeg skulle spy.

Hadde en helt jævli natt, og det var ikke fordi jeg hadde drukket for mye alkohol.

Skal sette siste sprøyte med 0,25 mg idag, neste uke er det 0,5 mg. Jeg håper virkelig ikke at bivirkningen dobler seg da, for da orker jeg ikke mer. Jeg orker ikke å ha det sånn fremover. Er kvalm og uvel idag og. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare anbefale deg å stå på dose så lenge du har effekt, man MÅ ikke trappe opp.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil bare anbefale deg å stå på dose så lenge du har effekt, man MÅ ikke trappe opp.

Kan man ta halv dose av en 0,5 mg sprøyte da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jodi skrev (Akkurat nå):

Kan man ta halv dose av en 0,5 mg sprøyte da?

Ja, en halv dose av 0,5 mg er det samme som 0,25 mg. På en 0,5 mg penn så er det 16 klikk (altså halvparten av full dose som er 32 klikk). 

Anonymkode: 9e588...c25

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, en halv dose av 0,5 mg er det samme som 0,25 mg. På en 0,5 mg penn så er det 16 klikk (altså halvparten av full dose som er 32 klikk). 

Ah, skjønner :)

Da kan jeg jo prøve det, blir jo billigere og - da har jeg jo den sprøyten i 8 uker :)

Jeg har jo effekt av 0,25 mg, så da er det jo egentlig dumt å skulle øke...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det noen av dere som har stått lenge på samme dose? Eller kjenner noen andre som har gjort det?

Min lege sa vi ikke trenger trappe opp før evenetuell effekt stopper opp, og at ikke alle trenger å få så høy dose.

Jeg er kjempe spent og gleder meg til å se hvordan dette går. Håper jeg slipper unna så mye bivirkninger😅

Gøy å lese om erfaringene deres så langt😊💪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jodi skrev (24 minutter siden):

Ah, skjønner :)

Da kan jeg jo prøve det, blir jo billigere og - da har jeg jo den sprøyten i 8 uker :)

Jeg har jo effekt av 0,25 mg, så da er det jo egentlig dumt å skulle øke...

Ja, det er mye billigere med en større dose penn. Legen min ga meg en 1 mg penn da jeg startet på 0,25 mg.

Etter 3 måneder er jeg fremdeles på samme penn, men har gått opp en halv dose (0,37 mg). Trenger en ny penn snart nå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Furufrua skrev (7 minutter siden):

Er det noen av dere som har stått lenge på samme dose? Eller kjenner noen andre som har gjort det?

Min lege sa vi ikke trenger trappe opp før evenetuell effekt stopper opp, og at ikke alle trenger å få så høy dose.

Jeg er kjempe spent og gleder meg til å se hvordan dette går. Håper jeg slipper unna så mye bivirkninger😅

Jeg var på 0,25 mg i en måned, også gikk jeg opp en halv dose til 0,37 mg. Har vært på det i snart 3 måneder nå. Vet om flere folk som har vært på 0,5 mg gjennom hele vekttapet, i 6 måneder og mer.

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Furufrua skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk 8 uker på nest lavest dose og gikk ned 6 kg jevnt over den perioden bortsett fra siste par ukene. Gikk så opp til midterste dose som jeg gikk på i 12 uker og gikk ned 8 kg over de 12 ukene. Trappet opp til nest øverste dose da jeg merket mindre effekt og vekttapet begrenset seg litt de siste par ukene, gikk ned 8 kg der og. Hadde en uke pause i sommer og det var så deilig, og har ikke greid å komme meg opp til nest øverste igjen, da jeg ble så trett, småkvalm og mistet følelsen av glede og ble litt likegyldig etterhvert.. så nå ligger jeg og vaker på nest nederste igjen og håper jeg har greid å inkorporere nok endringer til å kunne fortsette nedgangen på litt lavere dose. :) 

Anonymkode: d31e0...873

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var på 0,25 mg i en måned, også gikk jeg opp en halv dose til 0,37 mg. Har vært på det i snart 3 måneder nå. Vet om flere folk som har vært på 0,5 mg gjennom hele vekttapet, i 6 måneder og mer.

Så kjekt å høre at det også er mulig, hørte også gjennom en I familien til min søster som kun hadde gått på veldig lav dose hele prosessen fordi hun hadde effekt. Og da ikke trengte å gå opp i dose. Veldig spennende å høre litt hva folk har opplevd. 

Takk for at du tok deg tid til å svare🌸

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk 8 uker på nest lavest dose og gikk ned 6 kg jevnt over den perioden bortsett fra siste par ukene. Gikk så opp til midterste dose som jeg gikk på i 12 uker og gikk ned 8 kg over de 12 ukene. Trappet opp til nest øverste dose da jeg merket mindre effekt og vekttapet begrenset seg litt de siste par ukene, gikk ned 8 kg der og. Hadde en uke pause i sommer og det var så deilig, og har ikke greid å komme meg opp til nest øverste igjen, da jeg ble så trett, småkvalm og mistet følelsen av glede og ble litt likegyldig etterhvert.. så nå ligger jeg og vaker på nest nederste igjen og håper jeg har greid å inkorporere nok endringer til å kunne fortsette nedgangen på litt lavere dose. :) 

Anonymkode: d31e0...873

Tusen takk for at du deler erfaringer med meg🌸

Håper  du får videre nedgang med lavere dose💪

Det håper jeg er det jeg skal få til med denne sprøyten, at de gode rutinene blir en del av hverdagen og at det føles enklere med hjelp i form av vektnedgang. Har det siste året gått ned ca 10kg så nå håper jeg sprøyten skal hjelpe meg videre ned siden jeg har mye å ta av😊👏

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Furufrua skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hva som regnes som lenge, men skal ta min 8. dose av 0,25 på onsdag. Skal ha ny prat med legen neste uke og hvis jeg fortsatt har gått ned greit i vekt da, så fortsetter jeg nok på den!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...