AnonymBruker Skrevet 5. september #21 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): So far so good, og kan rapportere om det morsomste bivirkningen som ingen sa noe om: Jeg er en av disse fæle folka som røyker...og lysten på røyk gikk samme veien som matlysten. Det var en uventet fordel Anonymkode: 94c22...580 Fantastisk mulighet til å booste helsa ekstra🙏 Anonymkode: b147d...391 1
laila1973 Skrevet 5. september Forfatter #22 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg startet bittelitt før, er nå 7 uker inn i Wegovy. Startet på 0,25, økte til 0,5 etter fire uker, og tror jeg må øke igjen. Jeg har ikke gått ned noe. Ingen bivirkninger heller. Dere som har startet nylig og er på 0,25 ml, har dere begynt å gå ned allerede? Har nylig også startet med østrogen- og progesterontillegg, pga perimenopause, noe som ikke skal ha innvirkning på Wegovy. Jeg er såvidt på 30 i BMI, men har noen tilleggsutfordringer som gjør at jeg vil ned ca 20 kg. Jeg trener og spiser ganske lite og kalorifattig, og ser gjerne at vekten rikker seg snart.. Anonymkode: 7bb51...9bb Kan det vere at du rett og slett spiser for lite kalorier? jeg er på 0,25 og går ned. Men jeg spiser ofte og lite, men fokuserer på å få i meg proteiner og fiber. Jeg teller ikke kcalorier.. men spiser seint og stopper når jeg kjenner at nå begynner jeg bli full.. jeg tror faktisk det at kroppen går i sparepluss om man spiser for lite. Heier på deg
AnonymBruker Skrevet 5. september #23 Skrevet 5. september laila1973 skrev (10 minutter siden): Kan det vere at du rett og slett spiser for lite kalorier? jeg er på 0,25 og går ned. Men jeg spiser ofte og lite, men fokuserer på å få i meg proteiner og fiber. Jeg teller ikke kcalorier.. men spiser seint og stopper når jeg kjenner at nå begynner jeg bli full.. jeg tror faktisk det at kroppen går i sparepluss om man spiser for lite. Heier på deg Takk, ja kan jo være.. Men prøver å få i meg tre måltider, og balansert mat. Skal prøve å drikke mer vann og spise mer protein, og se hva som skjer. I tillegg til å øke dosen antakelig, skal snakke med lege først. Men jeg orker like mye mat som før hvis jeg lar meg selv spise det, så jeg må bruke nøyaktig like mye selvdisiplin som før for å ikke gå opp i vekt. Så da er det jo så langt lite hjelp i medisinen. Bør nok øke, tenker jeg. Takk for svar! Anonymkode: 7bb51...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #24 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg startet bittelitt før, er nå 7 uker inn i Wegovy. Startet på 0,25, økte til 0,5 etter fire uker, og tror jeg må øke igjen. Jeg har ikke gått ned noe. Ingen bivirkninger heller. Dere som har startet nylig og er på 0,25 ml, har dere begynt å gå ned allerede? Har nylig også startet med østrogen- og progesterontillegg, pga perimenopause, noe som ikke skal ha innvirkning på Wegovy. Jeg er såvidt på 30 i BMI, men har noen tilleggsutfordringer som gjør at jeg vil ned ca 20 kg. Jeg trener og spiser ganske lite og kalorifattig, og ser gjerne at vekten rikker seg snart.. Anonymkode: 7bb51...9bb Ja, jeg har tatt min 6. dose av 0,25 ml og har gått ned 3,7 kg. Det er jo ikke kjempeeeemye, men jeg har det ikke travelt heller, vil heller gå ned sakte, men sikkert og at det faktisk holder seg av når man trapper ned/slutter igjen 😅 Jeg tenker fortsette på laveste dose så lenge det funker, med mindre legen foreslår noe annet. Prøver ligge på rundt 1200 kcal om dagen. Anonymkode: 90818...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #25 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her er det fremdeles håpløst å få gått på toalettet. Jeg drikker mye vann og følger ellers alle tips jeg kommer over, men ingenting hjelper. Jeg har aldri brukt noen medisiner mot forstoppelse før, men innser at jeg må komme meg på apoteket. Er det dulpholac som er best "egnet"? Jeg er livredd for å bli dårlig. (Måtte tømme tarmen før en røntgenundersøkelse for mange år siden. Har aldri vært så dårlig før. Det var så ille at jeg knapt kom meg til undersøkelsen). Neste uke skal jeg øke til 0,5. Både kvir og gleder meg. Dere som allerede har økt, hvordan opplevde dere økningen? Veldig glad for denne tråden. Så greit å dele erfaringer med andre i samme situasjon 😊 ~A~🌺 Anonymkode: 0c440...c7f Jeg fikk anbefalt Movicol, også reseptfritt på apoteket. Tar et par pakker i løpet av uka for å holde magen i gang, og kan ta ekstra om det er bom-stopp. Står på pakningen. Veldig mildt mot magen, og gjør ikke sånn at du må styrte plutselig på do. Ikke nærheten av det regimet før røntgen. Bare normaliserer avføringen igjen. Hjelper med å gjøre avføringen mykere, så det passerer lettere. Bare passe på å drikke ekstra vann. Anonymkode: 74b33...ae2
laila1973 Skrevet 7. september Forfatter #26 Skrevet 7. september Hatt et drittdøgn. Tydelig at 4 dose på 0,25 ikke funker slik som tidligere uker. Tok på fredag, fordi det er dagen for å fylle kroppen med wegovy. I går hadde jeg det fint på dagen, men når kvelden kom, ja da kom spisespøkelset mitt fram. Spiste faktisk ikke middag før rundt 19.30. Seinere på kvelden så laget jeg meg en skål med yughurt, noen ss med noe sukkerfri gryn, banan og epler.. var ikke fordi jeg var sulten, men orker ikke tanken på å skulle våkne opp sulten på natta slik jeg har gjort tidligere. Men hva skjer? jo jeg våknet i natt og vrei meg av sult. Så stod opp og spiste brødskive med skinke og hvitost, og drakk litt melk blir så sur på meg selv,, så nå kommer straffen til meg selv. jeg nekter meg spise noe før kl 12.. kun drikke. om dagene har jeg faktisk spist 4 litt mindre porsjoner en normalt, samtidig som jeg tar 2-3 mellommåltider som kan bestå av litt frukt, en yoghurt, litt proteinshake. Så dere kan bare tro jeg gleder meg til å få teste ut 0,5 sprøyta. Heldigvis har jeg ikke noe sjokolade eller is i hus. hadde nok trykket det i meg om jeg hadde hatt det her i går. Har ikke spist noe snop siden 14 august, og der skal hvertfall viljestyrken min holde en stund enda Godt å få lufta trykket her litt 😂 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #27 Skrevet 7. september laila1973 skrev (5 timer siden): Hatt et drittdøgn. Tydelig at 4 dose på 0,25 ikke funker slik som tidligere uker. Tok på fredag, fordi det er dagen for å fylle kroppen med wegovy. I går hadde jeg det fint på dagen, men når kvelden kom, ja da kom spisespøkelset mitt fram. Spiste faktisk ikke middag før rundt 19.30. Seinere på kvelden så laget jeg meg en skål med yughurt, noen ss med noe sukkerfri gryn, banan og epler.. var ikke fordi jeg var sulten, men orker ikke tanken på å skulle våkne opp sulten på natta slik jeg har gjort tidligere. Men hva skjer? jo jeg våknet i natt og vrei meg av sult. Så stod opp og spiste brødskive med skinke og hvitost, og drakk litt melk blir så sur på meg selv,, så nå kommer straffen til meg selv. jeg nekter meg spise noe før kl 12.. kun drikke. om dagene har jeg faktisk spist 4 litt mindre porsjoner en normalt, samtidig som jeg tar 2-3 mellommåltider som kan bestå av litt frukt, en yoghurt, litt proteinshake. Så dere kan bare tro jeg gleder meg til å få teste ut 0,5 sprøyta. Heldigvis har jeg ikke noe sjokolade eller is i hus. hadde nok trykket det i meg om jeg hadde hatt det her i går. Har ikke spist noe snop siden 14 august, og der skal hvertfall viljestyrken min holde en stund enda Godt å få lufta trykket her litt 😂 Sender deg en klem jeg 🥰 Trist at du føler for å straffe deg selv for å spise skive med ost og skinke med melk til. Det er jo næring kroppen din trenger. Du skriver du ikke har spist snop siden 14 august, det er jo helt fantastisk! Anonymkode: c4690...674 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #28 Skrevet 7. september Hva gjør man når man har kommet ned i den vekten man vil? Slutter på Wegovy eller holder på resten av livet? Vil man ikke gå opp igjen i vekt da? Anonymkode: 5fdd3...eef
AnonymBruker Skrevet 7. september #29 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva gjør man når man har kommet ned i den vekten man vil? Slutter på Wegovy eller holder på resten av livet? Vil man ikke gå opp igjen i vekt da? Anonymkode: 5fdd3...eef Jeg har nådd vekta jeg ønsker og holder på med nedtrapping. Tenker det er verd ett forsøk, så får jeg heller deale med det om jeg ikke klarer å håndtere «nyvekta». Anonymkode: b147d...391
AnonymBruker Skrevet 8. september #30 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 9.51): Hvor lenge gikk du på første dose? Anonymkode: 0c440...c7f Gikk på leveste dose i 6 uker, så opp på 37,5 i tre uker. Nå 0,5 . Akkurat vært på ferie nå og spist og drukket det eg har ønsket.. og vekta har ikke gått opp.. som den pleier gjøre på ferie👍 Nå skal eg jobbe meg videre nedover til ønskevekt og håper eg når målet til jul🤞🤞🤞🤞 Anonymkode: 8d712...077 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #31 Skrevet 8. september laila1973 skrev (På 3.9.2025 den 19.16): det er jo bra nedgang. Sikkert ikke bra å gå alt for fort. Jeg har mistet 3 kilo siden 15 august, men jeg spiser kanskje for lite. Jeg prøver spise ofte og lite, så kan fort bli 6-7 måltider for dag.. eller fokuserer på 4 + 2, frokost, lunsj, middag og kveldsmat. så har jeg et par måltider der jeg spiser noe frukt og yoghurt med et par ss sukkerfrie gryn som det står på pakken. i dag lagde jeg meg lapskaus, spiste i 3-4 tiden, og har følt meg så stappa.. så drikker på kaffe med melk her, og håper det snart går over.. Ja, er jo fornøyd m å gå ned.. har vært overvektig hele voksenlivet.. gått ned 10-12 kilo noen ganger.. og opp igjen.. så greit å bruke tid og endre vaner og lære å leve m de. Anonymkode: 8d712...077 1
laila1973 Skrevet 10. september Forfatter #32 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 11.11): Ja, er jo fornøyd m å gå ned.. har vært overvektig hele voksenlivet.. gått ned 10-12 kilo noen ganger.. og opp igjen.. så greit å bruke tid og endre vaner og lære å leve m de. Anonymkode: 8d712...077 Du høres ut som jojoslanker, akkurat som meg
AnonymBruker Skrevet 10. september #33 Skrevet 10. september Satte sprøyte i dag! Sprøyte nr 7 totalt tror jeg. For første gang blødde jeg bittelitt og ble ganske sår ved stikket, men men. Føler jeg merker effektene så og si med en gang jeg setter sprøyta; sulthet-følelse bare forsvinner 🤭 Har veiedag i morgen og er så spent. - I Anonymkode: 90818...8ab 1
Jodi Skrevet 10. september #34 Skrevet 10. september Jeg tok sprøyte nr. 3 på mandag (0,25 mg). Jeg syns den har effekt, i form av at jeg blir fortere mett og at jeg ikke kraver usunt like mye som før. Men jeg føler meg sulten hele tiden, og er kvalm et par dager etter at jeg har satt sprøyta. Det er mulig jeg blander kvalmen med sult, har tenkt litt på det? Er dere andre sultne? Jeg gikk raskt ned de to første ukene, men denne uka har jeg gått litt opp igjen. Spiste for mye på søndag (hadde bursdag), og har nok drukket for lite vann denne uka her. Blir nok for mye mat/kake kommende lørdag og + alkohol, så det spørs om jeg ser noe nedgang på vekta neste uke... 🫢 Men men - man fyller 50 bare en gang i livet 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #35 Skrevet 10. september Jodi skrev (28 minutter siden): Jeg tok sprøyte nr. 3 på mandag (0,25 mg). Jeg syns den har effekt, i form av at jeg blir fortere mett og at jeg ikke kraver usunt like mye som før. Men jeg føler meg sulten hele tiden, og er kvalm et par dager etter at jeg har satt sprøyta. Det er mulig jeg blander kvalmen med sult, har tenkt litt på det? Er dere andre sultne? Jeg gikk raskt ned de to første ukene, men denne uka har jeg gått litt opp igjen. Spiste for mye på søndag (hadde bursdag), og har nok drukket for lite vann denne uka her. Blir nok for mye mat/kake kommende lørdag og + alkohol, så det spørs om jeg ser noe nedgang på vekta neste uke... 🫢 Men men - man fyller 50 bare en gang i livet Jeg pleier være kvalm et par dager etter jeg setter sprøyten. For min del gjør det dog at jeg har vanskelig for å føle meg sulten, så jeg klarer ikke blande de to. Kvalmen fører definitivt til at jeg spiser mindre 😅 Anonymkode: 90818...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #36 Skrevet 10. september laila1973 skrev (9 timer siden): Du høres ut som jojoslanker, akkurat som meg Jupp!! Skyldig!! 😂 Anonymkode: 8d712...077 1
laila1973 Skrevet 12. september Forfatter #37 Skrevet 12. september I dag er det fredag, og det betyr nytt stikk, nr 5 siden oppstart. Har vært og hentet ny ladning på apoteket. 0,5mg... gruer meg veldig, og vet ikke hvorfor. 0.25 har funka, men ikke tatt alle topper på dette å være sulten. Eller har ikke slått inn før kanskje dag 2, og når jeg da kommer til onsdagen, ja da har jeg kjent på sult, men har ikke klart spise like mye som før, og det er jo bra. vet ikke å forklare det. Hunden har vært superhappy, fordi han har fått smake litt rester fra fatet mitt når det kommer til middag. vet ikke hvorfor jeg gruer meg. har tålt 0,25 bra, men er så redd kroppen skal reagere på 0,5 redd for å skulle bli kvalm, redd for at kroppen skal reagere. Har gått ned bra siden oppstart synes jeg selv da. 85,8 kg da jeg startet 15 august, og i dag var vekta 81,7 kg, så det er nedgang på 4,1 kg på minste dosa, selv med sultfølelsen. Men skal prøve.. snart. Prøver få i meg masse drikke her nå før jeg stikker meg, for vil ikke ha noe reaksjon av kvalme eller hodepine, eller noe av det jeg leser andre opplever. 1
laila1973 Skrevet 12. september Forfatter #38 Skrevet 12. september Jodi skrev (På 10.9.2025 den 15.11): Jeg tok sprøyte nr. 3 på mandag (0,25 mg). Jeg syns den har effekt, i form av at jeg blir fortere mett og at jeg ikke kraver usunt like mye som før. Men jeg føler meg sulten hele tiden, og er kvalm et par dager etter at jeg har satt sprøyta. Det er mulig jeg blander kvalmen med sult, har tenkt litt på det? Er dere andre sultne? Jeg gikk raskt ned de to første ukene, men denne uka har jeg gått litt opp igjen. Spiste for mye på søndag (hadde bursdag), og har nok drukket for lite vann denne uka her. Blir nok for mye mat/kake kommende lørdag og + alkohol, så det spørs om jeg ser noe nedgang på vekta neste uke... 🫢 Men men - man fyller 50 bare en gang i livet 50 blir en bare en gang i livet ja, så gratulerer med dagen til deg kose deg masse med dette. Drikker er viktig, og jeg er flink for det meste, men så glemmer jeg... merker jeg blir litt slapp når jeg har glemt drikke, og så kommer jeg plutselig på det, og pemper litt vann, og så glemmer jeg. Men jeg er kaffedrikker, så går en del kaffe inn i denne kroppen min. Sikkert ikke helt bra. Jeg skal på fest den 20. har alltid tålt alkohol, aldri fyllasyk, men har lest mange blir fyllasyke etter inntak av alkohol, så er spent om jeg også blir det har en tendens til å grue meg på førehand over noe jeg ikke vet om kommer til å skje haha.. eller jeg var fyllasyk 1 gang, og trodde jeg skulle dø. Den gangen hadde jeg drukket rødvin, og tålte det veldig dårlig. så aldri mere rødvin på meg, verken før eller etter denne ene gangen.
Jodi Skrevet 12. september #39 Skrevet 12. september laila1973 skrev (34 minutter siden): 50 blir en bare en gang i livet ja, så gratulerer med dagen til deg kose deg masse med dette. Drikker er viktig, og jeg er flink for det meste, men så glemmer jeg... merker jeg blir litt slapp når jeg har glemt drikke, og så kommer jeg plutselig på det, og pemper litt vann, og så glemmer jeg. Men jeg er kaffedrikker, så går en del kaffe inn i denne kroppen min. Sikkert ikke helt bra. Jeg skal på fest den 20. har alltid tålt alkohol, aldri fyllasyk, men har lest mange blir fyllasyke etter inntak av alkohol, så er spent om jeg også blir det har en tendens til å grue meg på førehand over noe jeg ikke vet om kommer til å skje haha.. eller jeg var fyllasyk 1 gang, og trodde jeg skulle dø. Den gangen hadde jeg drukket rødvin, og tålte det veldig dårlig. så aldri mere rødvin på meg, verken før eller etter denne ene gangen. Tusen takk Åja, man blir gjerne mer fyllesyk på sprøyta? Usj, da gruer jeg meg til søndag alt... Kjenner jo at jeg går rundt og er småkvalm, og blir kvalm av trening bl.a. - så da får jeg det nok etter en fest ja. Har ikke smakt alkohol siden jeg startet på sprøyta, så jeg aner ikke hvordan kroppen reagerer. Ja jeg merker at det hjelper å drikke mye vann, jeg er bare så dårlig på det. Har en stor flaske stående med vann hele tiden, men glemmer å drikke av den.. 😬 Jeg så du starter på 0,5 mg, jeg skal øke til 0,5 mg om halvannen uke. Spent på om jeg blir enda mer kvalm da. Har et ønske om å få til styrketrening og skogsturer, men det er en utfordring når jeg blir så kvalm og uvel av det. Så jeg er også veldig spent på det. Har det som deg, blir sulten men orker mindre mat. Det er deilig å kjenne at jeg klarer å stoppe med en gang jeg blir mett, og at jeg ikke har den ulvehungeren på kvelden etter noe godteri
laila1973 Skrevet 12. september Forfatter #40 Skrevet 12. september Jodi skrev (30 minutter siden): Tusen takk Åja, man blir gjerne mer fyllesyk på sprøyta? Usj, da gruer jeg meg til søndag alt... Kjenner jo at jeg går rundt og er småkvalm, og blir kvalm av trening bl.a. - så da får jeg det nok etter en fest ja. Har ikke smakt alkohol siden jeg startet på sprøyta, så jeg aner ikke hvordan kroppen reagerer. Ja jeg merker at det hjelper å drikke mye vann, jeg er bare så dårlig på det. Har en stor flaske stående med vann hele tiden, men glemmer å drikke av den.. 😬 Jeg så du starter på 0,5 mg, jeg skal øke til 0,5 mg om halvannen uke. Spent på om jeg blir enda mer kvalm da. Har et ønske om å få til styrketrening og skogsturer, men det er en utfordring når jeg blir så kvalm og uvel av det. Så jeg er også veldig spent på det. Har det som deg, blir sulten men orker mindre mat. Det er deilig å kjenne at jeg klarer å stoppe med en gang jeg blir mett, og at jeg ikke har den ulvehungeren på kvelden etter noe godteri Da er 0,5 inntatt, og jeg får se hva som skjer. Har ikke vært i form denne uka. Jobber på et sykehjem, og der har eldre og personale vært syke ca 14 dager med en merkelig influensa, så vi tror det er corona som går. Jeg var syk forrige helg, og er ikke bra enda, så er kanskje derfor jeg er redd jeg skal bli dårlig. Gikk tur i går, og hadde 0 energi. hadde feber i helga som var, vondt i halsen, kjentes ut som jeg hadde tannverk pga tette bihuler, men rare er at jeg vart ikke forkjøla. Bare nyst veldig mye. I går var jeg så tung i kroppen, og i dag stod jeg opp rundt 06 fordi kroppen verker, så tok paracet og ibux.. føler meg ikke på topp akkurat. Men nå er dosa tatt, så får jeg se hvordan denne uka blir jeg kommer til å holde meg på 0,5 i hvertfall 2 mnd eller til vekta ikke vil ned mere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå