Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Må bare få det ut:

Blir så frustrert over mannen min….. Jeg rydder, kaster, sorterer  og lager gode systemer i skuffer og skapene mine. Sjekker at alt av tøy er ok, ikke for slitt eller at jeg faktisk bruker det. Det er noe med å føle seg vel og prøve å være en ok utgave av seg selv klesmessig. Mannen min derimot gidder ikke se over sin garderobe. Det er hull på sokker, slitte skjorter mm. Det er sko i skapet hans som er for trange/små. Han har en slipssamling på ca 30 stk. Noen av de er så stygge/grelle at jeg tok meg den frihet i dag å kastet noen av de. Fikk dårlig samvittighet med en gang, men så minner jeg meg selv på at jeg har spurt så mange ganger om han kan være så snill å ta en opprydning årlig, men  ingen ting skjer! Da kommer jeg til et punkt og tar noen små grep og kaster litt. Han merker ikke det. Å rense  opp i garderoben  er ikke viktig i den store sammenheng, men jeg synes jo man bør gidde å anstrenge seg litt ovenfor hverandre.
Ellers er jeg svært glad i han, han en fin person, snill, raus og min beste venn. Det forteller jeg og viser han ofte. Faktum er at Jeg nok ikke er den eneste kvinnen som skulle ønske seg litt mer engasjement på klesfronten av mannen/partneren….c’’.)!?

Endret av Rødstrupa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er helt motsatt. Kaster ting gjerne etter alt for lite bruk. Skulle gjerne sett han bruke ting til det gikk hull på det. Er så dårlig for miljøet og lommeboken å kjøpe nytt hele tiden. 

Anonymkode: 742e1...495

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kaster ikke, men slutter å bruke det som er hullete. Resultat: et skap fullt av klær han aldri bruker. 

Han bruker de nyeste klærne, så han ser alltid velkledd ut, da. Men rydde? Nei...

Anonymkode: 25970...613

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kaster om det kommer hull, men stapper klærne inn i skapet i stedet for å legge fint sammen. 

Anonymkode: fb20c...163

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min mann kaster ikke, men slutter å bruke det som er hullete. Resultat: et skap fullt av klær han aldri bruker. 

Han bruker de nyeste klærne, så han ser alltid velkledd ut, da. Men rydde? Nei...

Anonymkode: 25970...613

Samme med min mann. Jeg rydder i skapet hans. Han har sikkert 50 T-skjorter i ulik tilstand der. Når sokkene blir hullete - alle blir det på samme tid, kjøper jeg eller han nye. Jeg kaster de gamle.

Anonymkode: 3d925...da3

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (2 timer siden):

Må bare få det ut:

Blir så frustrert over mannen min….. Jeg rydder, kaster, sorterer  og lager gode systemer i skuffer og skapene mine. Sjekker at alt av tøy er ok, ikke for slitt eller at jeg faktisk bruker det. Det er noe med å føle seg vel og prøve å være en ok utgave av seg selv klesmessig. Mannen min derimot gidder ikke se over sin garderobe. Det er hull på sokker, slitte skjorter mm. Det er sko i skapet hans som er for trange/små. Han har en slipssamling på ca 30 stk. Noen av de er så stygge/grelle at jeg tok meg den frihet i dag å kastet noen av de. Fikk dårlig samvittighet med en gang, men så minner jeg meg selv på at jeg har spurt så mange ganger om han kan være så snill å ta en opprydning årlig, men  ingen ting skjer! Da kommer jeg til et punkt og tar noen små grep og kaster litt. Han merker ikke det. Å rense  opp i garderoben  er ikke viktig i den store sammenheng, men jeg synes jo man bør gidde å anstrenge seg litt ovenfor hverandre.
Ellers er jeg svært glad i han, han en fin person, snill, raus og min beste venn. Det forteller jeg og viser han ofte. Faktum er at Jeg nok ikke er den eneste kvinnen som skulle ønske seg litt mer engasjement på klesfronten av mannen/partneren….c’’.)!?

Her går vi gjennom sammen og det en er lei blir omattsydd

Anonymkode: b50cf...9ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han kaster om det kommer hull, men stapper klærne inn i skapet i stedet for å legge fint sammen. 

Anonymkode: fb20c...163

Det er et system, om enn ikke det du liker 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i alle fall en variant av problemet..... klesskapet hans og kontoret hans er katastrofe. Og jeg sliter også med at jeg må gå og sortere etter han i resten av huset. Han har ikke tatt inn over seg (selv etter 20 år) at han ikke bor på en et-roms hybel der man lett har oversikt, men i et stort hus. Der du ikke vet hvor du skal starte å lete en gang om paracett ikke finner veien tilbake til medisinskapet. Føler livet mitt består i å finne tilfeldige ting på rare steder. Jeg har til og med markert hyller i kjøleskapet, men finner likevel plutselig majonesen i grønnsaksskuffa. 

Avsporing... tilbake til klær.

Det stues bare inn. Han kler seg pent, og har klær til alle anledninger. Men jeg fatter ikke at man orker å leve med å ikke ha alt undertøyet sitt i en skuff, som eksempel. I hverdagen går det fint. Men hver gang vi skal noe spesielt (trenger et gitt plagg, eller sko) er det panikk fordi man ikke finner det. 

Jeg har resignert. Vi rydder det sammen en gang i året. Tar ut alt, jeg sorterer kategorier, han velger kast eller behold. 

(må sies han er arbeidssom, gjør det meste av arbeid inne og ute, med mer. Så da er dette bare en svak side jeg lever helt fint med). 

Anonymkode: 04eed...12a

AnonymBruker
Skrevet

Min mann lager tellekanter på klærne og vet hva som er vrangsiden på et håndkle. (Vokst opp med en uhorvelig pertentlig mor hvor det å brette klær var en ukentlig fritidsaktivitet) 

Men han kaster aldri noe! Er vi bedt i dåp/konfirmasjon/burdag etc så MÅ han ha en ny hvit skjorte. Enda han har 40 fra før. Han har heller aldri noe å ha på seg men et skap fullt av klær og en rekke poser med gamle klær på lager... men kaste/gi bort? Å nei! Han husker ennå den ene genseren fra 1993 som ble gitt bort og som han skulle hatt i dag🙄🫩😮‍💨

Anonymkode: b2f72...2ba

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar en felles gjennomgang av uteklær, sko og utstyr i gangen/garderoben hver vår og høst. Vi bestemmer oss for hvor mange sko, jakker og div hver voksen og barn skal ha i gangen og skapet. Resten må vi kvitte oss med eller oppbevare et annet sted. Dette gjelder kun gang, da. 

Anonymkode: 3905f...961

AnonymBruker
Skrevet

Hans garderobe, hans problem. Så lenge den ikke beveger seg over på min del bryr jeg meg ikke om alle de gamle tingene han har der. Jeg rydder jevnlig og selger det jeg ikke bruker, men for meg har det nesten blitt en hobby.

Anonymkode: 95c3d...427

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og kan være litt som mannen din. Har bare en sperre for å kaste klær som "alltid" har vært der. Det kan være ulike scenario som utspiller seg i hodet mitt når det handler om klær:

"Denne skjorta blir kjekk å ha hvis jeg skal male!"

"Denne kjolen betalte jeg flere tusen for, så den kan jeg ikke kaste!"

"Kanskje får jeg på meg denne buksa hvis jeg går litt ned i vekt..."

"Denne t-skjorta er et fint minne fra konserten i  USA i 1996"

Dette resulterer selvsagt i temmelig overfylte skap.

Jeg vokste opp med veldig lite ressurser, så kanskje det ligger noe der 🤔

Anonymkode: 268f8...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...