Gå til innhold

Er Finn reise trygt og seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt uerfaren i å kikke på reiser utenom SAS, Norwegian, TUI, Ving og Apollo. Pluss litt erfaring med Airbnb og Holtel.com ol.

Har skjønt at reisevante går på andre nettsider.

Når jeg søker på turer vi ønsker oss så kommer det opp fine og prisvennlige alternativer på Finn reise.

Men legger de f.eks. inn trygghet og garanti for at du når fly som korresponderer i deres pakke og evt hjelper disse turene som selges på finn med nytt fly om ruten de foreslår ikke når neste fly for å nevne en ting?

Anonymkode: 56506...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Finn er bare en formidler av de mulighetene som finnes. Sjekk ut flyreiser og hotell på Finn, men bestill direkte fra flyselskapene, aldri via nettreisebyråene som kommer opp på Finn.

Anonymkode: f70a6...cf1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei, Finn er bare en formidler av de mulighetene som finnes. Sjekk ut flyreiser og hotell på Finn, men bestill direkte fra flyselskapene, aldri via nettreisebyråene som kommer opp på Finn.

Anonymkode: f70a6...cf1

Takk for tips. Problemet er at de virker billigere på Finn enn på deres egne sider. Kanskje for godt til å være sant da🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips. Problemet er at de virker billigere på Finn enn på deres egne sider. Kanskje for godt til å være sant da🫣

Finn sender deg bare videre til de stedene du bestiller fra. Men en del tilbydere virker billigere helt tli du plutselig må betale diverse gebyrer mot slutten av bestillingen. 

Anonymkode: ad630...d19

• Liker 3
Skrevet

Finn er bare formidleren. Som en avis du finner en annonse i, det er ikke avisen som leverer produktet du ser i annonsen i avisen. Jeg har kjøpt reise via Finn, men du må være oppmerksom på at det ofte ikke er bagasje medregnet i prisen du får, og du kan ende opp med en ganske mye dyrere tur enn du først trodde. Så kan det også være altfor korte overgangstider, men det skjer vel egentlig overalt. Jeg har selv brukt f.eks. Ticket.no (som ofte er de som virker billigst når du bruker Finn reise) uten noe krøll, men har hørt at hvis det først oppstår problemer, er ikke kundeservicen verdens beste. 

Bruk gjerne tilbudene du får via Finn, men sjekk alt veldig nøye, og vær skeptisk. Hvis noe virker for godt til å være sant, er det sannsynligvis det.

• Liker 3
Skrevet
Seff skrev (13 timer siden):

Finn er bare formidleren. Som en avis du finner en annonse i, det er ikke avisen som leverer produktet du ser i annonsen i avisen. Jeg har kjøpt reise via Finn, men du må være oppmerksom på at det ofte ikke er bagasje medregnet i prisen du får, og du kan ende opp med en ganske mye dyrere tur enn du først trodde. Så kan det også være altfor korte overgangstider, men det skjer vel egentlig overalt. Jeg har selv brukt f.eks. Ticket.no (som ofte er de som virker billigst når du bruker Finn reise) uten noe krøll, men har hørt at hvis det først oppstår problemer, er ikke kundeservicen verdens beste. 

Bruk gjerne tilbudene du får via Finn, men sjekk alt veldig nøye, og vær skeptisk. Hvis noe virker for godt til å være sant, er det sannsynligvis det.

Takk.

Skrevet

Aldri gjennom reisebyråene du får opp på finn. Kun direkte med flyselskaper og hoteller, eller hoteller kan du greit bestille gjennom hotels.com også.

Reiseselskapene på finn har mange navn, men så og si alle har samme eier. Og man får altid en høyere pris enn det som står uansett om man krysser nei på alle tillvalg. Og skulle noe skje så er du screwd siden servicen på disse reiseselskapene er ikke-eksisterende.

Anonymkode: cae44...94e

• Liker 1
Skrevet

Bruker Finn til å finne fly muligheter også bestiller jeg rett fra flyselskapet sine egene sider. Det er det absolutt tryggeste å bestille direkte fra dem

Anonymkode: 60f98...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...