AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:09 #1 Skrevet tirsdag kl 18:09 er det noen andre fysisk butikker en barns hus som har en del ting til nyføt? klær har vi mer enn nok. jeg tenker mer på barne bøker, bade leker, leker til barne vogn, baby gym Anonymkode: cbbe0...c10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:10 #2 Skrevet tirsdag kl 18:10 Du trenger vel ikke tenke på badeleker og barnebøker til en nyfødt? Det har du god tid til å finne ut av etter hvert. Du kan jo også nevne hvilken by eller sted du bor. Liten vits å nevne butikker i Ålesund om du bor på Senja eller i Kristiansand. Anonymkode: 461e7...b03 5
FrkSolsikke Skrevet tirsdag kl 18:10 #3 Skrevet tirsdag kl 18:10 Lekebutikker har en del sånn som badeleker og barnebøker til de minste.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:14 #4 Skrevet tirsdag kl 18:14 Min erfaring er alt alt av leker og bøker bare dukker opp i form av gaver og arvegods. Jeg hadde ikke prioritert å kjøpe inn dette på forhånd. Nyfødte hverken leker eller leser. Anonymkode: 30176...ad8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:16 #5 Skrevet tirsdag kl 18:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du trenger vel ikke tenke på badeleker og barnebøker til en nyfødt? Det har du god tid til å finne ut av etter hvert. Du kan jo også nevne hvilken by eller sted du bor. Liten vits å nevne butikker i Ålesund om du bor på Senja eller i Kristiansand. Anonymkode: 461e7...b03 jeg har lyst til og lese for ungen helt i starten. jeg holder til i strømmen Anonymkode: cbbe0...c10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:17 #6 Skrevet tirsdag kl 18:17 Du trenger ikke noe av det der til nyfødt. Anonymkode: f14b7...a36
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:17 #7 Skrevet tirsdag kl 18:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg har lyst til og lese for ungen helt i starten. jeg holder til i strømmen Anonymkode: cbbe0...c10 Bøker har bokforhandlerne Anonymkode: 69655...ad2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:18 #8 Skrevet tirsdag kl 18:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min erfaring er alt alt av leker og bøker bare dukker opp i form av gaver og arvegods. Jeg hadde ikke prioritert å kjøpe inn dette på forhånd. Nyfødte hverken leker eller leser. Anonymkode: 30176...ad8 nå har jeg ingen jeg kan arve sånt av, å jeg har uansett lyst til og kjøpe sånt selv Anonymkode: cbbe0...c10 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #9 Skrevet tirsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg har lyst til og lese for ungen helt i starten. jeg holder til i strømmen Anonymkode: cbbe0...c10 Ark bokhandel Anonymkode: f14b7...a36
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:23 #10 Skrevet tirsdag kl 18:23 Sprell har mange fine babyleker. Anonymkode: be6d3...aac
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:24 #11 Skrevet tirsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): nå har jeg ingen jeg kan arve sånt av, å jeg har uansett lyst til og kjøpe sånt selv Anonymkode: cbbe0...c10 Goboken er koslig boklubb med fine bøker til baby 👶 Anonymkode: 59976...eba 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:24 #12 Skrevet tirsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke noe av det der til nyfødt. Anonymkode: f14b7...a36 jeg syns det er viktig og lese for ungen siden det styrker båndet mellom mor og barn, det stimulere språkutviklingen leker bidrar til å utvikle barnets motorikk og sanser. å det sysn jeg er viktig men også veldig koselig og kunne gjøre det med den lille Anonymkode: cbbe0...c10 1
Jajakvinne12 Skrevet tirsdag kl 18:24 #13 Skrevet tirsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sprell har mange fine babyleker. Anonymkode: be6d3...aac Og overprisa.
Jajakvinne12 Skrevet tirsdag kl 18:25 #14 Skrevet tirsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg syns det er viktig og lese for ungen siden det styrker båndet mellom mor og barn, det stimulere språkutviklingen leker bidrar til å utvikle barnets motorikk og sanser. å det sysn jeg er viktig men også veldig koselig og kunne gjøre det med den lille Anonymkode: cbbe0...c10 Helt riktig av deg å ville lese fra første stund ♥️
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:25 #15 Skrevet tirsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg har lyst til og lese for ungen helt i starten. jeg holder til i strømmen Anonymkode: cbbe0...c10 Du kan like gjerne lese fra et eventyr du finner på nett, bare så det er sagt. Babyen din vil ikke klare å se i boken i starten. Men det er jo vanlige bokforhandlere som ark og norli som har bøker. Anbefaler bokklubb dog. Vi har barnas egen bokverden. Bøker til de aller minste er jo gjerne slike stoffbøker uten noe tekst. Det kan nok være diskutabelt hvor mye de får ut av en slik bok før de er ca 4-6 mnd. Det er først fra ca 8 mnd alder min begynte å faktisk interessere seg for bøkene og ikke bare spise på dem. Favorittboken er "hvem hører du?" som er en Gruffalobok. Det har nok med at den har lyd og en stor rød knapp 😅 Anonymkode: ae398...e65
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:35 #16 Skrevet tirsdag kl 18:35 Sprell og Lekia kanskje? Til spedbarn kan jeg anbefale babygym med et par leker, kontrastkort/-bilder og en slik lang brettet tøybok fra Sophie la Giraffe. Gjerne ikke de mest fargerike babygymmene i starten, for babyen kan fort bli overstimulert. Du kan også kjøpe en rangle for å se når hun begynner å snu seg etter lyd. Jenta mi ble veldig opptatt av bildene i bøker f.o.m 3 mnd alder. Men det kan være en bok om hva som helst, her var det tilfeldigvis en bok om store maskiner (traktor, søppelbil osv 😂). Badelekene ble interessant ca. samtidig. Når du kjøper det er egentlig ikke så viktig. Jeg hørte på alle som sa at jeg kunne kjøpe ting etterhvert, men ble bare irritert over at jeg måtte gå og traske i butikker og saumfare nettbutikkene når jeg hadde en baby jeg heller ville bruke tiden min på. Så bare kjør på og handle alt på forhånd du. Anonymkode: 002e1...9a2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:16 #17 Skrevet tirsdag kl 19:16 Sprell har fysiske butikker, de har både leker og utstyr. Mye fint men også mye dyrt De fleste lekebutikker har en del til babyer. Bokhandlere har leker og bøker for barn og baby. IKEA har litt utstyr til baby. Man kan fint lese for baby! Min likte også godt å se i disse fra hun var bare få uker, hadde et par av dem med mønster: https://www.norli.no/search?query=baby+sees Det finnes og myke bøker de kan holde selv, det blir en slags kombinasjon av leke og bok Gjerne med rasling eller små tyggelapper. Det likte min godt. Kjempefint å lese for dem fra de er små! Man trenger ikke vente til de "følger med" og "forstår". Om ikke annet er det en god vane og så kan man få 1-4-åringer som sitter rolig og hører på bok og liker å bli lest for eller selv å se i bøker Hvis du bor i Oslo så er det en butikk som heter Barnevognhuset i Ullevålsveien. Anonymkode: d3645...8ac
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #18 Skrevet tirsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har lyst til og lese for ungen helt i starten. jeg holder til i strømmen Anonymkode: cbbe0...c10 Rudo Anonymkode: feb52...011
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:34 #19 Skrevet onsdag kl 05:34 Sprell, Jollyroom, barnevognhuset, den lille barnebutikken, lille prinsen. Det er ikke noe rart å ville kose seg med å kjøpe ting til babyen som ikke trengs enda. Høres ut som første barn, og det er helt naturlig å tenke fram i tid. Ikke alle har nettverk å arve/få gaver av heller Anonymkode: ec473...4de 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:53 #20 Skrevet onsdag kl 08:53 Den lille barnebutikken på Skedsmokorset, Babya og ReRe på Jessheim storsenter, Kirrpis på Skedsmo senter, Kid to kid Triaden i Lørenskog... På Strømmen storsenter har de barnas hus som du nevner, Newbie. Som andre nevner selges mye babyutstyr på lekebutikker også. Anonymkode: 98a33...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå