AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Hei! Til dere som jobber på småbarnsavdeling; hvor mange barn har dere igjen den siste timen på seinvakten? Jeg føler at det er uforsvarlig å være alene med nesten hele gruppa alene etter at mellomvakten har gått hjem. Hvordan orker dere å fortsette i yrket når det er så stort belegg til enhver tid? Anonymkode: 4a83e...95f
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Hos oss er det to stk frem til en halvtime før vi stenger. Men vi pleier å samarbeide med de andre småbarnsavdelingene. Anonymkode: 58d11...3c0
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Vi flyttet vakter i forhold til barnegruppa og vaner i forhold til når foreldrene kunne hente. Det ene året måtte vi ha 2 ansatte til 16.30 også var den siste ansatte alene i 30 min for da var det bare 2-3 barn igjen. Mellom 16-16.30 var det et rush av barn som ble hentet. Dette var en avdeling med 18(!!) små barn på en liten avdeling noe som er helt sinnsykt i seg selv. Det ene året ble nesten alle hentet før 16 så da kunne mellomvakten slutte da. Det er ingen ting som er forsvarlig før bemanningen går opp! Hele døgnet. Kan nevne utallige ganger ting har vært uforsvarlig. Og nei de beste ansatte holder ikke ut, de som virkelig bryr seg, som vil se hver enkelt barn og gjøre en forskjell. De finner fort ut at de må kjempe for barnas beste og alt de lærte på barnehagelærerutdanningen. Og så blir de borte til andre yrker etter noen år. Men det skjer ikke noe før barnehage eiere og styrere slutter og jobbe for foreldrene men for barna. Det skjer ikke noe før de ansatte i barnehagen er ærlige på hvordan hverdagen er til foreldre.. og foreldre gjør opprør! Anonymkode: 2c587...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Siste timen fra 15.30 til 16.30 er det en ansatt igjen. Da er det lettere å være inne ettersom veldig få blir hentet før 15.30. Er også helt umulig å følge opp ift om noen må på do/bytte bleie så håper alltid inderlig at det ikke skjer. Dersom det skjer må hele gruppen inn i gangen/på badet der man bytter bleie fortest og skipper et par generasjoner på å mutere frem disse øynene i bakhodet. Ellers er det jo for så vidt ikke noe problem, da man fint kan lese/synge/tegne/bygge med klosser. Det er kun når det skal skje noe, dvs overganger (inn/ut, spise/sove osv) at man behøver å være flere. Anonymkode: 087bd...b68 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september I bhagen til ungene våre er det én ansatt alene fra 16-16.30 på småbarnsavdelingen. Det er to avdelinger på småbarn, så de to som er igjen samarbeider. Bhagen stenger kl.16.30, og mitt inntrykk som forelder er at de fleste ungene blir henta mellom 15.30-16. Anonymkode: 1b8d9...423
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september 9 småbarn, mellomvakt går 16. Åpent 07.30-17.00. Kan ikke flytte mellomvakten fordi vi har 8 stk før 8.30! På senvakten i dag hadde jeg 5 stk igjen, men er ofte 6 stk igjen. Helt krise, de hyler og er trøtte og slitne. Bæsjer. Får ikke bytta før evt det kommer en forelder som kan sitte der et par min og se etter de andre Anonymkode: 16102...e01 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Vi skal ikke være alene med barna. Vår mellomvakt går 16.00, eller 15.45 hvis det er en pedagog. Da slår vi oss sammen med samarbeidsavdeling, og senvaktene er da sammen på tvers av avdelinger. Da er vi ikke alene, Det skal alltid være 2. Det er krise i hele sektoren. Den står i brann. Jeg hater å levere barnet mitt i barnehagen, for jeg VET hvordan det er. Samma søren hvor flinke de som jobber der er, så er det ikke nok folk. Personalet jobber seg syke. Jeg tror ikke det kommer til å bli bedre, så jeg ser meg om etter ny jobb. Hadde elsket å være pedleder, men jeg blir syk av å jobbe som det. Ingen har godt av dette stresset over tid, og aller minst barna. De kan ikke søke seg videre ❤️ Anonymkode: 8a563...17d 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:15 #8 Skrevet onsdag kl 16:15 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Til dere som jobber på småbarnsavdeling; hvor mange barn har dere igjen den siste timen på seinvakten? Jeg føler at det er uforsvarlig å være alene med nesten hele gruppa alene etter at mellomvakten har gått hjem. Hvordan orker dere å fortsette i yrket når det er så stort belegg til enhver tid? Anonymkode: 4a83e...95f 8 smårollinger av 13 stk er igjen fra 15.30 til 16.30 ca. Men vi er 4 voksne, så mellom2vakten er til kl 16, heldigvis. Etter kl 16 er det som oftest 4 stk igjen med 1 voksen. Anonymkode: 0eeb4...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå