Tror og ser det Skrevet tirsdag kl 17:31 #1 Skrevet tirsdag kl 17:31 (endret) Storeslem til Sylvi og Erna i skolevalget. De unge liker ikke de bitre sosialistene på venstresiden. https://www.vg.no/nyheter/i/dRX9qB/skolevalg-2025-frp-stoerste-parti-hoeyre-og-frp-faar-flertall-alene Endret torsdag kl 14:28 av Tror og ser det 18 4 9
Gratis Skrevet tirsdag kl 17:45 #2 Skrevet tirsdag kl 17:45 (endret) Det er ikke overraskende, tror flere og flere unge ser hvordan den voksne generasjonen har dratt opp stigen etter seg. Dette gjelder spesielt økonomien og hvordan det snart er umulig å etablere seg uten økonomisk hjelp fra foreldre. Alderen på unge mennesker som bor hjemme blir stadig høyere. Kan ikke se det står noe om kjønnsinndeling her, men vil tro antall unge gutter som stemmer Frp er veldig høyt. Det er heller ikke veldig merkelig ettersom venstresiden ikke lenger er i stand til å kommunisere med unge menn. Da mener jeg utover det at de skal skjerpe seg, helst verken se eller ta på damene, og ta minst mulig plass. Skolen i dag består snart også kun av kvinnelige lærere. Noe annet viktig å bemerke er at unge menn i økende grad får sine nyheter fra helt andre kilder enn nrk og vg. Litt som i USA der demokratene har totalt mistet unge menn som velger gruppe. Endret tirsdag kl 18:00 av Gratis 17 9
Phitta Phjong Skrevet tirsdag kl 18:32 #3 Skrevet tirsdag kl 18:32 Fantastisk. Håper flere voksne ser til ungdommen og velger det samme. 16 4 7
Populært innlegg elisa1819 Skrevet tirsdag kl 18:38 Populært innlegg #4 Skrevet tirsdag kl 18:38 Triste greier. Ungdommen, som Venstre påpeker, lærer ikke så mye på skolen lenger og leser dårlig. Da blir resultatet populisme frs TikTok i 15 sekunders formatet. 41 1 27
Nymphadora Skrevet tirsdag kl 19:58 #5 Skrevet tirsdag kl 19:58 Skremmende utvikling spør du meg... 33 3 8
CAPS LOCK Skrevet tirsdag kl 20:00 #6 Skrevet tirsdag kl 20:00 Nymphadora skrev (1 minutt siden): Skremmende utvikling spør du meg... Jonas, er det deg? 12 1 6
AnonaymBruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #7 Skrevet tirsdag kl 20:03 Har de sett baksiden av bussene som kjører rundt i fylket her montro? Det er forsket mye på hvordan reklame fungerer, og her er det null budskap utover "stem på oss". 3
Gaia Skrevet tirsdag kl 20:07 #8 Skrevet tirsdag kl 20:07 Vi har oppdratt en generasjon unge som er opptatt av at alt skal være enkelt. Simen Velle gjør alt veldig enkelt, så derfor stemmer de unge på FRP. 22 1 4
Ungdom06 Skrevet tirsdag kl 20:13 #9 Skrevet tirsdag kl 20:13 Tror og ser det skrev (2 timer siden): Storeslem til Sylvia og Erna i skolevalget. De unge liker ikke de bitre sosialistene på venstresiden. https://www.vg.no/nyheter/i/dRX9qB/skolevalg-2025-frp-stoerste-parti-hoeyre-og-frp-faar-flertall-alene Chef´s kiss 2 2
aksase Skrevet tirsdag kl 20:35 #10 Skrevet tirsdag kl 20:35 (endret) "Lys i tunellen" for noen. For meg blir det beksvart hvis høyresiden vinner valget. Jeg tror ikke høyresidens politikk er bra for Norge. "Survival of the fittest"-politikken til høyresiden vil føre til større forskjeller på rike og og fattige. Rike, og til dels mellomklassen får det kanskje bedre for de har ressurser til å klare seg, men det vil gå på bekostning av de svakeste i samfunnet. De syke, uføre, arbeidsledige, eldre, og barna. For 150 år siden flyktet folk fra elendige Norden til USA for å søke lykken. Mange fant lykken og slo seg ned der. Nå har USA ført høyrepolitikk i mange tiår og nå er det blitt ulevelig der for mange. Forskjellene på fattig og rik bare øker, og fattigdom og kriminalitet gjør landet utrivelig. Folk har begynt å flykte bort fra USA igjen. Jeg kjenner folk som er født og oppvokst i USA som nå søker jobber og ønsker å flytte til Europa, og helst Norge. Det bl.a. en høyt utdannet person som har jobbet for USAs forsvar og som er i ferd med å ta en doktorgrad i statsvitenskap. Endret lørdag kl 06:04 av aksase 33 1 12
Tror og ser det Skrevet tirsdag kl 22:17 Forfatter #11 Skrevet tirsdag kl 22:17 (endret) aksase skrev (1 time siden): "Lys i tunellen" for noen. For meg blir det beksvart hvis høyresiden vinner valget. Jeg tror ikke høyresidens politikk er bra for Norge. "Survival of the fittest"-politikken til høyresiden vil føre til større forskjeller på rike og og fattige. Rike, og til dels mellomklassen får det kanskje bedre for de har ressurser til å klare seg, men det vil gå på bekostning av de svakeste i samfunnet. De syke, uføre, arbeidsledige, eldre, og barna. For 150 år siden flyktet folk fra elendige Norden til USA for å søke lykken. Mange fant lykken og slo seg ned der. Nå har USA ført høyrepolitikk i mange tiår og nå er det blitt ulevelig der for mange. Forskjellene på fattig og rik bare øker, og fattigdom og kriminalitet gjør landet utrivelig. Folk har begynt å flykte bort fra USA igjen. Jeg kjenner folk som er født og oppvokst i USA som nå søker jobber og ønsker å flytte Venstresiden har gjort alt de har kunnet for ødelegge næringslivet med OECD høyeste eierbeskattning og skremme grundere og investorer til utlandet. Det bidrar til å gjøre alle fattigere og de på listen din blir bare enda fattigere. Når det innvandrer 1 million mennesker som får barn i Norge som skal telles med blant fattige så får myndighetene rydde opp lokalt før man skal redde verden. Kanskje omprioritere andre håpløse prosjekter som elektrifisering av Nordsjøen, Melkøya, batterifabrikker, privatfly til Taliban og alle mulige u hjelps prosjekter uten målbare resultater. SV, MDG, SP, Rødt og AP kan ikke laste dritten de har skapt over på bestemødre på Nordstrand, havbruk, eiere av Aker Solutions, kjetting leverandører og vellykkede entreprenører. Robin Hood sosialisme har aldri fungert noe sted noen gang. Endret tirsdag kl 22:26 av Tror og ser det Trykkleif 8 8
thomH Skrevet onsdag kl 06:59 #12 Skrevet onsdag kl 06:59 elisa1819 skrev (12 timer siden): Triste greier. Ungdommen, som Venstre påpeker, lærer ikke så mye på skolen lenger og leser dårlig. Da blir resultatet populisme frs TikTok i 15 sekunders formatet. Hva er det som er "populisme" i FrPs politikk? 3 4
thomH Skrevet onsdag kl 07:06 #13 Skrevet onsdag kl 07:06 aksase skrev (10 timer siden): "Lys i tunellen" for noen. For meg blir det beksvart hvis høyresiden vinner valget. Jeg tror ikke høyresidens politikk er bra for Norge. "Survival of the fittest"-politikken til høyresiden vil føre til større forskjeller på rike og og fattige. Rike, og til dels mellomklassen får det kanskje bedre for de har ressurser til å klare seg, men det vil gå på bekostning av de svakeste i samfunnet. De syke, uføre, arbeidsledige, eldre, og barna. For 150 år siden flyktet folk fra elendige Norden til USA for å søke lykken. Mange fant lykken og slo seg ned der. Nå har USA ført høyrepolitikk i mange tiår og nå er det blitt ulevelig der for mange. Forskjellene på fattig og rik bare øker, og fattigdom og kriminalitet gjør landet utrivelig. Folk har begynt å flykte bort fra USA igjen. Jeg kjenner folk som er født og oppvokst i USA som nå søker jobber og ønsker å flytte til Europa, og helst Norge. Dette er den klassiske boomer-sosialismen i Norge. Helt blottet for fakta. 1) USA er generelt langt rikere enn de fleste land i Europa. 2) De har større ulikhet enn europeiske land, men den vanlige (median) amerikaner har langt høyere disponibel inntekt (velstand) enn den vanlige europeer. 3) Langt flere europeere flytter til USA enn vice versa (2-3 ganger så mange). 4) Amerikanere med skandinaviske aner er mer velstående enn de som bor i skandinavia. 5) Økonomisk ulikhet er ikke et problem i seg selv, når alle blir mer velstående. De siste 25 årene har alle inntektsgrupper i USA hatt betydelig vekst. https://www.ft.com/content/1201f834-6407-4bb5-ac9d-18496ec2948b 2 4
Peanut Skrevet onsdag kl 07:21 #14 Skrevet onsdag kl 07:21 Kom over denne: https://inyheter.no/03/09/2025/hva-forteller-skolevalget-oss/ «Oslo skiller seg kraftig ut i venstrevridd retning. Tradisjonelle medier vil fort tolke dette som at «urbane og moderne» ungdommer går til venstre. Min fortolkning er den nesten stikk motsatte: Ungdommer med innvandrerbakgrunn går til venstre. Oslos demografi er radikalt annerledes – mindre norsk – enn andre fylker, og dette skolevalget gir indikasjoner på at borgerlige partier er blitt partier for de opprinnelige innbyggerne, mens venstresiden appellerer til de nye.» Er det sannhet i det han sier her? <_< 6 1 4
Alizee Skrevet onsdag kl 08:06 #15 Skrevet onsdag kl 08:06 Peanut skrev (38 minutter siden): Kom over denne: https://inyheter.no/03/09/2025/hva-forteller-skolevalget-oss/ «Oslo skiller seg kraftig ut i venstrevridd retning. Tradisjonelle medier vil fort tolke dette som at «urbane og moderne» ungdommer går til venstre. Min fortolkning er den nesten stikk motsatte: Ungdommer med innvandrerbakgrunn går til venstre. Oslos demografi er radikalt annerledes – mindre norsk – enn andre fylker, og dette skolevalget gir indikasjoner på at borgerlige partier er blitt partier for de opprinnelige innbyggerne, mens venstresiden appellerer til de nye.» Er det sannhet i det han sier her? <_< Ja det sier seg selv. Oslo er kommunen hvor det bor flest ungdommer med innvandrerbakgrunn, så noe annet hadde vært rart. 5 2
Majer Skrevet onsdag kl 18:40 #16 Skrevet onsdag kl 18:40 https://www.nrk.no/norge/listhaugs-lofter_-dette-gjorde-frp-sist-1.17536465 Greia er at unge ikke husker hvordan frp var sist de styrte 7 2
hocane Skrevet onsdag kl 19:25 #17 Skrevet onsdag kl 19:25 Jenter som blir kalt for horer av innvandrerbarn i ungdomskolen fordi de ikke er tildekket nok. Ikke rart at kvinner også er i ferd med å snu politisk. 7 8
Nowayback Skrevet onsdag kl 19:30 #18 Skrevet onsdag kl 19:30 Tror og ser det skrev (På 2.9.2025 den 19.31): Storeslem til Sylvia og Erna i skolevalget. De unge liker ikke de bitre sosialistene på venstresiden. https://www.vg.no/nyheter/i/dRX9qB/skolevalg-2025-frp-stoerste-parti-hoeyre-og-frp-faar-flertall-alene Beviset på at umodne hjerner stemmer FrP. 9 1 2
Bokormsen Skrevet onsdag kl 19:32 #19 Skrevet onsdag kl 19:32 Tror og ser det skrev (På 2.9.2025 den 19.31): Storeslem til Sylvia og Erna i skolevalget. De unge liker ikke de bitre sosialistene på venstresiden. https://www.vg.no/nyheter/i/dRX9qB/skolevalg-2025-frp-stoerste-parti-hoeyre-og-frp-faar-flertall-alene Litt søtt at du skrev Sylvi feil da, stemmer med demografien:) 4 1
Alizee Skrevet onsdag kl 21:10 #20 Skrevet onsdag kl 21:10 Nowayback skrev (1 time siden): Beviset på at umodne hjerner stemmer FrP. I 2021 var det AP som vant skolevalget. Men da var det vel ikke umodne hjerner tenker jeg🤭 12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå