Gå til innhold

Har mannen min lov til dette? / Har jeg lov til dette?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen:

Hei! Jeg elsker hund. Jeg jobber hardt med at hunden her skal bli en hund som kan gå løs hele tiden. Det går ganske bra. Hun går løs 99% av tiden. Noen ganger kan det være vanskelig å møte andre hunder. Ihvertfall nok til at jeg aldri kan stole på at min hund holder seg ved min side.

Trenger derfor å øve! Spurte i noen lokale hundegrupper om noen kunne hjelpe meg med å øve med andre hunder tilstede. Har ingen venner med hunder selv. De eneste som svarte var damer, som også hadde hunder med godt av øving.

Samboer synes det ikke er riktig av meg å øve dette med damer. Vi har vært sammen i 7-8 år nå, gjennom tykt og tynt. Nå for tiden har det vært litt tynt. Synes selv det er uproblematisk selv om ting skranter litt. Vi har pratet en del i det siste, og er ikke så langt ned som vi var. Jeg har ingen interesse av å finne noe nytt, og jentene som kunne hjelpe har også kjærester. Samboer kan jo bli med å øve. Men hun deler ikke gleden med hund, og vil ikke bli med for å "passe på meg".

Jeg blir veldig usikker når samboer sier hun mener det ikke er greit. Hun sa først at det var greit, men nå har det snudd helt.

Samboers innlegg:

Sitat

Vi er ikke på det beste stedet i forholdet og kjæresten skal ut å øve med hunden. Det er bare unge damer som kan være med og når jeg sier jeg ikke synes det er greit himler han med øynene og sier herregud. Han sier jeg kan bli med men jeg er ikke interessert i å skulle være med å "sjekke". Jeg hadde syntes det var ubehagelig om jeg skulle gjort noe jeg hadde lyst til og sagt til han at jeg kan bare gjøre det sammen med andre mannfolk på min alder. Jeg hadde faktisk sagt nei spesielt hvis han hadde syntes det ble feil.

Anonymkode: fa1cf...5e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke interessert i å være med å sjekke skriver hun, men det er jo ikke det du skal. Du skal trene en hund som jeg regner med at hun også bor med og er glad i, og da er det ikke unaturlig at hun blir med. Hun kunne iallefall bli med noen ganger, til hun var trygg på situasjonen. Det hadde sikkert vært betryggende for kvinnene også, til de kjenner deg. 

Jeg synes dette er helt innafor, og at hun er urimelig når hun ikke gidder å være med et par ganger, for din og hundens skyld. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Hun er ikke interessert i å være med å sjekke skriver hun, men det er jo ikke det du skal. Du skal trene en hund som jeg regner med at hun også bor med og er glad i, og da er det ikke unaturlig at hun blir med. Hun kunne iallefall bli med noen ganger, til hun var trygg på situasjonen. Det hadde sikkert vært betryggende for kvinnene også, til de kjenner deg. 

Jeg synes dette er helt innafor, og at hun er urimelig når hun ikke gidder å være med et par ganger, for din og hundens skyld. 

Dette tenker jeg også. Hun behøver jo ikke bli med hver gang, men første gangen iallfall? 

Anonymkode: 3657e...e68

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

"Har mannen min lov til dette?" 

Og så skriver du som mann? Er du homofil og i forhold med en annen mann og er bekymret for at mannen din skal bli fristet av ei jente..? 🤨

Anonymkode: dd82f...961

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør ikke min mann om jeg kan trene min hund med andre menn. Det gjør jeg som jeg ønsker selv. Han eier ikke meg. Jeg er mye i hundeparken med min hund og møter ofte på menn der. Har også gjort lekeavtaler for hundene uka etter med både menn og damer. Det er hundene som skal leke, ikke vi...! 

Jeg forventer at min mann stoler på meg. Jeg stoler på han. 

Anonymkode: e1aa7...17a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og så skriver du som mann? Er du homofil og i forhold med en annen mann og er bekymret for at mannen din skal bli fristet av ei jente..? 🤨

Det er ett par som har skrevet tråden sammen da fjott. 

Anonymkode: 180f8...b8c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det står strengt talt har mannen min lov til dette/ har jeg lov til dette. Fordi vi skriver den sammen. Hver sak har to sider. Min og samboer (dame)

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde vært med noen som hadde nektet meg å omgås personer av ett bestemt kjønn på min fritid, hadde det vært tid for en skikkelig alvorsprat, enkelt og greit. Selvfølgelig er dette helt greit. 

• Liker 5
Skrevet

Man er sykelig sjalu om man ikke lar sin partner trene hund med noen av det motsatte kjønn.

Anonymkode: 1612c...96b

• Liker 11
Skrevet

Omg. Gå og tren den bikkja. 

Kvinne, finn deg en hobby eller noe som gir deg noe annet å tenke på. 

Man kan ikke unngå å omgås  50% av befolkningen bare fordi dama er sjalu. 

Anonymkode: 14223...8ff

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde ikke satt pris på denne type sosial kontroll i mitt samboerskap, og om kjæresten min hadde prøvd, så ville jeg tatt en alvorsprat om å revurdere hele forholdet. Selvsagt skal du «få lov» til å trene hunden din med andre damer, med mindre det er en historikk med utroskap fra mannens side, så er det faktisk helt absurd å være så kontrollerende og usikker. 

• Liker 6
Skrevet

Mannen har rett her, dama er psykelig sjalu og helt urimelig.

Anonymkode: caacd...2ab

• Liker 6
Skrevet

Sånn sett bort fra at dama di er gal tenker jeg at det å la hunden løpe løst når du ikke har  kontroll på den ikke er lov. Det står vel i hundeloven? Så nei, det har du ikke lov til. Iaf ikke om det er vilt i nærheten, andre folk i nærheten eller annet som kan bli forstyrret/angrepet av en gal bikkje der eiers kommentar er at «den er jo så snill».

Hvem du trener med har andre kommentert bra.

Anonymkode: bc872...23c

• Nyttig 5
Skrevet

Dette bør dama i forholdet jobbe med. Det kan ikke være godt å være så sjalu.

Da jeg var 19 år og hadde kjæresteproblemer delte jeg dette med bestemor. Jeg spurte om ikke hun ble sjalu noen gang. Nei, hun sa hun var for gammel til å være sjalu. Jeg innså da at jeg ikke orket å ha det sånn frem til jeg ble 75 år.

Sjalusiproblemer er faktisk ikke særlig vanskelig å bli kvitt.

Anonymkode: eefaf...3f1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Regelen om båndtvang finnes i perioder av året, uansett hvor god kontroll du får over din hund!

Endret av Mrs. Random Nick
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette bør dama i forholdet jobbe med. Det kan ikke være godt å være så sjalu.

Da jeg var 19 år og hadde kjæresteproblemer delte jeg dette med bestemor. Jeg spurte om ikke hun ble sjalu noen gang. Nei, hun sa hun var for gammel til å være sjalu. Jeg innså da at jeg ikke orket å ha det sånn frem til jeg ble 75 år.

Sjalusiproblemer er faktisk ikke særlig vanskelig å bli kvitt.

Anonymkode: eefaf...3f1

Jeg er veldig enig med deg. Om en partner absolutt vil være utro er det ingen måter å forhindre det på, men man ødelegger både sitt eget liv og forholdet ved å bli kontrollerende. 

For min del har jeg bare innsett det, og at det er meg jeg må stole på i et forhold. Å kontrollere en partner slik at utroskap blir umulig er bare umulig og svært ødeleggende for oss begge, så ansvar for det ligger på ham, slik min troskap ligger på meg. Så må jeg stole på at jeg takler situasjonen om slikt skjer. Ikke ødelegge livet til begge på frykt for at det kan skje. 

Skrevet

Dette må vel være tull? Mener damen din seriøst at du ikke kan trene hunden din sammen med damer fra hundeklubben?

Så om du er eneste fyren i hele klubben så får du ikke trene hunden liksom...

Da må damen din jobbe med seg selv...

Anonymkode: 54411...88a

• Liker 2
Skrevet

Her er jeg enig med "mannen". 

Det høres absolutt ikke ut som et sunt forhold om a. Man må ha tillatelse for å trene en hund b. Føler behovet for å sjekke c. Henger seg opp i om at det er damer. 

I et forhold stoler man på hverandre. Mannen har kun kvinnelige kollegaer, skal jeg nekte han å dra på jobb? Bli med å "sjekke"? 😂 kunne ikke brydd meg mindre fordi vi har et sunt forhold. 

Det høres ut som samboer (damen) trenger noen nye hobbyer og kanskje en tur til psykologen for å bli mer trygg på seg selv. 

Anonymkode: adf3c...f41

• Liker 1
Skrevet

En mann som insisterer på å trene på å la hunden gå løs med masse unge damer? Nei takk, det er ikke for meg. 

Skrevet
BobbySocks skrev (14 timer siden):

En mann som insisterer på å trene på å la hunden gå løs med masse unge damer? Nei takk, det er ikke for meg. 

Hvorfor ikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...