Gå til innhold

For sent å utvikle seg når man er nærme 40?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, sliter litt med det, men prøver å være optimistisk. Hvorfor tror du ikke det?

Anonymkode: 5d670...1f7

Kommer vel helt an på hva man vil utvikle. Hvis du vil bli hurtigere, glem det. Bli smartere og utvikle kunnskapsnivået er selvsagt mulig.

Jeg føler livet er veldig satt når man er 40. Mange muligheter snevres inn.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (2 timer siden):

Kommer vel helt an på hva man vil utvikle. Hvis du vil bli hurtigere, glem det. Bli smartere og utvikle kunnskapsnivået er selvsagt mulig.

Jeg føler livet er veldig satt når man er 40. Mange muligheter snevres inn.

Vet ikke helt hva som menes med "satt". Jeg kan jo selvfølgelig ikke bli en helt "ny" person eller idrettalent.  Men mange på jobben min har begynt der i aldre fra 40-50 , og de må ofte prøve nye  arbeidsoppgaver jeg tror de har klart bra. 

Jeg er åpen får å prøve nye ting, men må jo ville det selv. Blir stress om det presses på meg

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Er 43 og vokser for hver dag.

Anonymkode: 7b85f...bf2

Skrevet

40 årene er jo de beste! Endelig tid til seg selv, til selvrealisering og gjøre det man vil. Jeg er på mitt sprekeste, har tatt mer utdanning og fått (flere) nye venner. Det er jo nå moroa begynner!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 18.41):

Utnyttet ikke 20 årene bra nok.  Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi?

Hæ? Såklart? Jeg startet på en ny mastergrad og skiftet beite i arbeidslivet da jeg var i slutten av 40-åra. Fikk også da noen nye venner. Det er pensjonister som studerer på universitetet fordi de har lyst til å lære noe nytt. Det er aldri for sent å utvikle seg, det gjør man hele livet.

Anonymkode: 06a85...727

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fylte femti tidligere i år. Og tenker at det definitivt ikke er for seint å utvikle seg når man er +/- 40 🥰

Når jeg ser tilbake nå, så tenker jeg at 40 er ungt 😄 og det er et hav av tid igjen.

(Så håper jeg bare at jeg tenker det samme om femtiåringer når jeg fyller 60 😉 )

Anonymkode: 71604...ea1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 18.28):

Vet ikke helt hva som menes med "satt". Jeg kan jo selvfølgelig ikke bli en helt "ny" person eller idrettalent.  Men mange på jobben min har begynt der i aldre fra 40-50 , og de må ofte prøve nye  arbeidsoppgaver jeg tror de har klart bra. 

Jeg er åpen får å prøve nye ting, men må jo ville det selv. Blir stress om det presses på meg

Nå er du lite konkret i hva som er ambisjonene dine. Men så lenge du er villig til å prøve nye ting så vil jeg i at du kan få til nye ting.  

Anonymkode: bd988...7a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 18.41):

Utnyttet ikke 20 årene bra nok.  Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi?

Hvorfor tror du at 20 og 30-årene er de beste årene? SIkkert sånn for noen, men langt i fra for alle.

Jeg har blitt bedre.

Er 41 og begynt å omskolere meg. Ansiktet ser bedre ut, mindre "valpefett" og mer markerte kinnben. Har ikke mange venner, men de jeg har er gode, fordi jeg ikke lenger gidder dårlige "venner".

Det beste er selvtilliten, og livsgleden. Motet til å leve det livet jeg faktisk vil.

Anonymkode: e6485...550

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 9.24):

Tja hvis du ikke har noe utdanning eller god jobb fra før av vil jeg si ja. Men hvis du har utdanning og relevant jobb fra før av blir det nok vanskeligere å begynne på nytt.

Anonymkode: 93962...811

Hvorfor det? Det finnes da de som begynner på helt ny utdanning eller utdanner seg for første gang eller begynner på et helt nytt liv etter 40. Det er da virkelig ikke for sent for noe! Fir sent for hva? Men man må starte:) Små steg av gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...