AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #1 Skrevet tirsdag kl 16:41 Utnyttet ikke 20 årene bra nok. Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi? Anonymkode: 5d670...1f7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:44 #3 Skrevet tirsdag kl 16:44 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Ja Huff da. Ikke greit å høre Anonymkode: 5d670...1f7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #4 Skrevet tirsdag kl 16:47 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Ja Eller nei, bra å høre! Surret litt. Har du noen tips? Anonymkode: 5d670...1f7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #5 Skrevet tirsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Utnyttet ikke 20 årene bra nok. Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi? Anonymkode: 5d670...1f7 Ja det er aldri for sent, naboen min tok sin drømmeutdannelse i 50 årene. Totalt eldst i klassen og kjent som mamman, men hun koste seg og var så glad for at hun gjorde det! Anonymkode: bcd45...b2c 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #6 Skrevet tirsdag kl 16:48 Jeg gjør det nå, er 38 og jeg tar vgs nå, flyttet til en by jeg ville bo i og tar lappen. Begynte på trenings studio og reiser alene på ferie. Vet ikke hva du mener er å utvikle seg da. Men jeg var ikke lykkelig. Nå er jeg det. Snart har jeg drømmejobben.....vel om tre år da 40 er ikke så gammelt vel? Du er langt ifra pensjonist. Om du vil rekker du å prøve på barn også. Anonymkode: 264ed...687 4 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:49 #7 Skrevet tirsdag kl 16:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør det nå, er 38 og jeg tar vgs nå, flyttet til en by jeg ville bo i og tar lappen. Begynte på trenings studio og reiser alene på ferie. Vet ikke hva du mener er å utvikle seg da. Men jeg var ikke lykkelig. Nå er jeg det. Snart har jeg drømmejobben.....vel om tre år da 40 er ikke så gammelt vel? Du er langt ifra pensjonist. Om du vil rekker du å prøve på barn også. Anonymkode: 264ed...687 Du er et forbilde og det mener jeg. Aldri gi opp det man tror på 😊 Anonymkode: bcd45...b2c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #8 Skrevet tirsdag kl 16:50 Herregud, såklart! Dine beste år er antagelig ikke kommet enda uansett! Utdannet meg i helt ny retning etter 49, jeg. Utrolig glad for det! Det er kun for sent når du er død. Anonymkode: 74b0d...53e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #9 Skrevet tirsdag kl 16:50 Så klart du kan. Min far slet veldig etter skilsmissen med min mor og han hadde mange problemer han måtte igjennom. Med god hjelp fant han heldigvis tilbake og fikk ny partner. De to driver nå butikk sammen der han vokste opp. Han hadde nok aldri gått den ruta hvis han ikke hadde måtte endret på livet. Han virker glad og fornøyd med livet nå og er lykkelig pensjonert. Butikken tar mye av tiden hans men det er noe annet trives godt med etter et helt arbeidsliv i samme jobb. Anonymkode: 74a59...8ba 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:53 #10 Skrevet tirsdag kl 16:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så klart du kan. Min far slet veldig etter skilsmissen med min mor og han hadde mange problemer han måtte igjennom. Med god hjelp fant han heldigvis tilbake og fikk ny partner. De to driver nå butikk sammen der han vokste opp. Han hadde nok aldri gått den ruta hvis han ikke hadde måtte endret på livet. Han virker glad og fornøyd med livet nå og er lykkelig pensjonert. Butikken tar mye av tiden hans men det er noe annet trives godt med etter et helt arbeidsliv i samme jobb. Anonymkode: 74a59...8ba Vil også legge til at han begynte med skriving etter skilsmissen og har til og med utgitt bok. Så alt er mulig hvis man vil 😁 Anonymkode: 74a59...8ba 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:00 #11 Skrevet tirsdag kl 17:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Utnyttet ikke 20 årene bra nok. Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi? Anonymkode: 5d670...1f7 Du er midt i de beste årene og du kan gjøre mye,lære mye og utvikle deg mye etter 40! Det har jeg gjort; både gått skole,tatt fagbrev, lært mye nytt både om meg selv og om andre og både privat og profesjonellt. Det er vanlig idag å skifte retning i livet når unger er store og man selv er godt voksen. Det er lettere å motivere seg for skole når man er 40 enn når man er 18! Stå på,du får til det du vil! Anonymkode: 1c438...52b 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:01 #12 Skrevet tirsdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utnyttet ikke 20 årene bra nok. Studerte ikke og fikk ikke dannet viktige relasjoner . Flyttet til en annen by enn familien min. Har jobb som går greit . Men lite venner og ingen solide ferdigheter. Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi? Anonymkode: 5d670...1f7 Hva tenker du på med "utvikle seg selv"? Personlige og sosiale ferdigheter, studieferdigheter eller noe annet? Anonymkode: 57bdf...988
Trolltunge Skrevet tirsdag kl 17:14 #13 Skrevet tirsdag kl 17:14 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Eller nei, bra å høre! Surret litt. Har du noen tips? Anonymkode: 5d670...1f7 Ja beste tipset er bare å bestemme seg for hva man ønsker og hvor målet er, og så jobbe mot det. 40 er ingen alder man trenger å tenke at man ikke fremdeles kan utvikle seg på, men vi er så ulike at jeg selvfølgelig ikke kan si hvordan andre ønsker/bør forandre seg. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:31 #14 Skrevet tirsdag kl 17:31 Jeg har to venninner som utdannet seg etter fylte 40, begge var ferdig ca da de var 45 år. Den ene av dem hadde ingen høyere utdanning før dette. Jeg var i ferd med å avslutte andre utdanning da jeg fylte 40. Nå er jeg bikket 50, har siste årene skaffet meg helt nye interesser utenom jobb, inkl. lære å spille et instrument som er vanskelig å lære seg, og i vinter får jeg bli med som "junior" i et større orkester (må bare øve nok frem til da). Det aldri for sent! Anonymkode: 54a8f...174 1 2
Nowayback Skrevet tirsdag kl 19:52 #15 Skrevet tirsdag kl 19:52 (endret) Personlig føler jeg at det er det. Endret tirsdag kl 19:52 av Nowayback
Nowayback Skrevet tirsdag kl 19:54 #16 Skrevet tirsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller nei, bra å høre! Surret litt. Har du noen tips? Anonymkode: 5d670...1f7 Du surrer ikke. Trolltunge ga et diffust svar hvor du ikke kunne vite om hun svarte på trådtittelen eller det du skrev på slutten i HI.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:27 #17 Skrevet tirsdag kl 21:27 Nowayback skrev (1 time siden): Personlig føler jeg at det er det. Ja, sliter litt med det, men prøver å være optimistisk. Hvorfor tror du ikke det? Anonymkode: 5d670...1f7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:24 #18 Skrevet onsdag kl 07:24 Tja hvis du ikke har noe utdanning eller god jobb fra før av vil jeg si ja. Men hvis du har utdanning og relevant jobb fra før av blir det nok vanskeligere å begynne på nytt. Anonymkode: 93962...811
Snok1 Skrevet onsdag kl 07:26 #19 Skrevet onsdag kl 07:26 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan man utvikle seg selv om angivelig "de beste årene" er forbi? Du har de beste årene foran deg. Svaret ligger i denne erkjennelsen. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:03 #20 Skrevet onsdag kl 11:03 Jeg er selv nesten 40 og i lignende situasjon som deg. Jeg gikk for en stund siden til psykolog pga en depresjon. Da reflekterte jeg over livet mitt og om hvorfor jeg ikke hadde venner, kjæreste eller fast fulltidsjobb. Når det kom til venner og kjærester så skjønte jeg at jeg selv hadde vært alt for passiv. Jeg hadde ikke tatt kontakt for å få venner og kjæreste og i tillegg så hadde jeg ikke pleid vennskapene jeg hadde. Fant også ut at mye av dette handler om at jeg har veldig lett for å tro at andre misliker meg slik at jeg ikke tør å ta initiativ. Det at jeg ikke hadde en ordentlig jobb var også med på å gjøre at jeg skammet meg over livet og at jeg derfor isolerte meg. Kanskje er det litt det samme for deg. At du kunne hatt det bedre sosialt om du tok mer initiativ. At du får det bedre om du får mer tro på deg selv og skjønner at andre liker deg for den du er. Med mer initiativ så mener jeg både å tørre å ta initiativ til å bli kjent med nye mennesker, men også at du tør å ta kontakt med gamle venner. Det er veldig lett at vennskap dør når man blir eldre fordi man ikke er flink nok til å pleie dem. Mange har jobb, unger, lang reisevei, osv. Slik at de ikke orker å ta så mye initiativ. Men det er også mange som skulle ønske at de hadde flere venner enn de har. Noe jeg har lært de siste årene er at det er veldig mange ensomme mennesker som skulle ønske at noen tok kontakt med dem. Anonymkode: bd988...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå