Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å bevare huden myk på føttene/hælene?

Jeg har fått ekstremt tørr hud på hælene og huden har begynt å sprekke opp. Hva gjør jeg? Ønsker helst ting som varer og ikke gjør ting bedre før det gjør det verre. F.eks vil vel kremer gjøre huden myk her og nå men så blir man avhengig av kremen fordi huden slutter å smøre seg selv?

Anonymkode: 0216c...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går regelmessig til fotpleie. 

Skrevet

Fotbad slip og smør… 

Anonymkode: a3571...380

Skrevet

Krem med 10% urea 😊 Du blir vel ikke avhengig når du har et problem med tørr hud? Du velger bare det ene fremfor det andre. Å smøre eller ikke smøre ..... 😄

Urea eksfolierer den harde huden men du må bruke det en stund for å få resultat, men den vil med en gang fukte huden. Har du ikke har hud funker den bare som en vanlig fuktighetskrem. 

Scholl har en fotkrem med 10% urea. Men jeg kjøper bare denne: Koster 235 kr på Lyko (400 ml), men er ellers apotek vare. 

En hvit flaske med blå lokket merket Eucerin Urea Repair for veldig tørr, grov hud og fuktighetsgivende lotion.

Anonymkode: b5d2d...abe

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker pimpestein i dusjen og smører etterpå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fotbad og filing en gang i uken. Smører med gul Vitapan fra apoteket et par ganger i uka. Vanlige fotkremer hjelper ikke. Gul vitapan er fet krem, så har bomullsokker på, og slapper av med en bok så den får trekke inn.

Anonymkode: 0dfd9...884

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Krem med 10% urea 😊 Du blir vel ikke avhengig når du har et problem med tørr hud? Du velger bare det ene fremfor det andre. Å smøre eller ikke smøre ..... 😄

Urea eksfolierer den harde huden men du må bruke det en stund for å få resultat, men den vil med en gang fukte huden. Har du ikke har hud funker den bare som en vanlig fuktighetskrem. 

Scholl har en fotkrem med 10% urea. Men jeg kjøper bare denne: Koster 235 kr på Lyko (400 ml), men er ellers apotek vare. 

En hvit flaske med blå lokket merket Eucerin Urea Repair for veldig tørr, grov hud og fuktighetsgivende lotion.

Koster 219 på Apotera 

Anonymkode: 1e765...001

Skrevet

Kjøper fotmaske fra apoteket. Sånne sokker man tar på seg og bruker i en time. All død hud detter av løpet av 3 uker. Får fin og myk hud.

Anonymkode: c4331...0dd

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

veronica<3, mod. 

Skrevet

Fotfil et par ganger i uken mens jeg dusjer. En fuktighetsgivende krem smører godt. Den eucerin urea kremen lengre opp her i tråden er sannsynligvis et godt valg. Når jeg har et problemområde vil jeg på kvelden bruke  enten debucal balm eller castore oil over det aktuelle området etter at kremen har trukket inn. Gjerne ta tynne bomullsokker over da det blir klissete. 

Viss din hud har begynt å sprekke opp så vil det ta en stund før huden er bra med gjevnlig smøring.

Anonymkode: 3a719...c92

• Nyttig 1
Skrevet

Skrubber føttene og bruker mandel olje blandet med o keeffes krem til føtter :)

Anonymkode: 238c9...62e

Skrevet

Supereffektivt: O'Keefe's Healthy Feet

Skrevet

Oppdaget plutselig nylig at jeg hadde fått dette. Skrapte bort med barberhøvel i dusjen, filte bort resten med vanlig fotfil etterpå, og så smurte jeg et par kvelder med en tilfeldig krem. Da ble det helt fint, så nå bare filer jeg litt en gang i uken eller så.

Anonymkode: 9a46e...350

Skrevet

Hælbalsam og sove med sokker den natta. 
Det er en del av utrolig salven. 
Veldig god men den stinker. 

Anonymkode: af07e...38f

Skrevet

Gå barbent der du kan. Da løser det seg selv.

Anonymkode: 36800...1aa

Skrevet

Jeg går til pedikyr med fjerning og mykgjøring av hud hver sjette uke. Det er gull.

Bruker pimpstein på harde partier en gang i uka, da holder man det ganske mykt. Smører med the ordinary glycolic acid som mykgjør huden. Deretter krem med Urea - som er et supert middel mot hard hud. 

Anonymkode: 4ced6...af9

Skrevet

Eneste fotkremen jeg synes hjelper cerave, men min mor har også brukt Canoderm fra apoteket etter en fotpleier filte av alt for mye. Så lenge det ikke blør og er åpent kan du også prøve fotbad med en spiseskje olivenolje. Mykgjør huden. 

Anonymkode: 67148...835

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Gå barbent der du kan. Da løser det seg selv.

Anonymkode: 36800...1aa

Blir verre for meg veldig fort, da gror jeg hover nesten.

Skrevet

Glycolic asid og vaselin over, pakk inn i glad pack og sokk over om natten. Det er det eneste som funker på meg, men er jo et sensorisk helvete😅

Anonymkode: b2827...564

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...