AnonymBruker Skrevet 2. september #21 Skrevet 2. september La oss være ærlige. Slikt fortsetter fordi folk finner seg i det. Ræva tilbud, buss for tog, stappfulle tog, innstilt tog…og alt dette til samme høye priser. Anonymkode: 0fc1c...c59 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #22 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): La oss være ærlige. Slikt fortsetter fordi folk finner seg i det. Ræva tilbud, buss for tog, stappfulle tog, innstilt tog…og alt dette til samme høye priser. Anonymkode: 0fc1c...c59 Folk har ikke noe valg. Man må jobbe, Oslo er ikke lenger tilrettelagt for bil, og de fleste har ikke mulighet til hjemmekontor hver dag. Anonymkode: e9079...fc1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #23 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk har ikke noe valg. Man må jobbe, Oslo er ikke lenger tilrettelagt for bil, og de fleste har ikke mulighet til hjemmekontor hver dag. Anonymkode: e9079...fc1 Jo, man har valg. Å klage, å protestere. Anonymkode: 0fc1c...c59 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #24 Skrevet 2. september Jernbanereform i praksis. Blir slik folket ville ha det, de som jobbet med jernbane advarte mot dette her. Verre skal det sikkert bli. Anonymkode: 4e042...9f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #25 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jo, man har valg. Å klage, å protestere. Anonymkode: 0fc1c...c59 Hvor da? Og hvilken effekt vil det ha tror du? Anonymkode: 12cd9...cb6
Blåttvann Skrevet 3. september #26 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var et ganske morsomt innlegg fra en fyr som pendlet til og fra Drøbak til Oslo her om dagen... Han var sjeleglad for at det ikke gikk tog til Drøbak - bussen gikk alltid og det var som regel greit med plass... Anonymkode: 30f9f...858 Buss for tog viser gang på gang at man bare burde hatt buss. Der hvor togskinnene går kunne man lagt asfalt, så hadde bussene sluppet å kjøre i trafikken.
AnonymBruker Skrevet 3. september #27 Skrevet 3. september Nordmenn tåler alt. Togproblemer har det vært siden jeg var 28 år og er nå 55 år gamme. Innen "noen" har fixet alt er det gått så lang tid at alt må starte på nytt igjen. Anonymkode: 04a96...29a 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #28 Skrevet 3. september Olavel skrev (18 timer siden): Det er ikke helt sant at det er problem med togene, tror jeg, jeg var med toget til Oslo S nylig selv, og det var helt normalt med plass. Men folk jager for mye idag og har dårlig tid, de kan ikke vente på neste tog. Det er det som er problemet Enig, flere på trygd løser dette. Anonymkode: 04a96...29a 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #29 Skrevet 3. september Bryr med ikke om dette. De gangene jeg tar tog så gjør det meg ikke noe å evt vente på neste. Kjører stort sett bil, mye bedre og enklere for meg. Anonymkode: bd188...d21
AnonymBruker Skrevet 3. september #30 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo, man har valg. Å klage, å protestere. Anonymkode: 0fc1c...c59 Tror du ikke folk klager? Hjelper lite når VY skylder på Bane Nor og Bane Nor skylder på Vy Anonymkode: e9079...fc1
AnonymBruker Skrevet 3. september #31 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor da? Og hvilken effekt vil det ha tror du? Anonymkode: 12cd9...cb6 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror du ikke folk klager? Hjelper lite når VY skylder på Bane Nor og Bane Nor skylder på Vy Anonymkode: e9079...fc1 Ikke én klage, men mange tusen klager. Slutter ALLE å bruke tog, skjerper VY seg veldig fort. Anonymkode: 0fc1c...c59
AnonymBruker Skrevet 3. september #32 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke én klage, men mange tusen klager. Slutter ALLE å bruke tog, skjerper VY seg veldig fort. Anonymkode: 0fc1c...c59 Det er jo ikke VY som må skjerpe seg! Vy styrer kun personell. Tog leier de av et selskap og vedlikehold er det Banenor som har ansvaret for. Før jernbanereformen kunne NSB lånt tog fra nordlandsbanen, Vestfoldsbanen eller sørlandsbanen dersom det var manko på materiell. Og av personell kunne de byttes på der det var behov. Det er ikke lenger mulig etter jernbanereformen. Det kan man takke Høyre/Frp for. Det var da det gikk fra vondt til verre. Anonymkode: dc5a5...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september #33 Skrevet 3. september Jeg ga opp i dag så nå blir det en mindre i køen. Sa opp jobben min sentralt i Oslo i dag bare for at jeg ikke orker dette kaoset lengre. Går ned i lønn, men får en økt livskvalitet. Anonymkode: 9191e...0df 3
AnonymBruker Skrevet 4. september #34 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke én klage, men mange tusen klager. Slutter ALLE å bruke tog, skjerper VY seg veldig fort. Anonymkode: 0fc1c...c59 Hvordan skal man slutte å bruke tog når det ikke er noe annet alternativ? Anonymkode: 12cd9...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #35 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke én klage, men mange tusen klager. Slutter ALLE å bruke tog, skjerper VY seg veldig fort. Anonymkode: 0fc1c...c59 Igjen - Folk har ikke noe alternativ. Anonymkode: e9079...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #36 Skrevet 4. september Selvsagt er det ikke greit, men hva skal man gjøre? Kanskje det burde innføres "alle som kan ha hjemmekontor skal ha hjemmekontor" igjen, som under pandemien. Så blir det i hvert fall plass til de som må reise kollektivt. Men det løser så klart ikke problemet med at det blir buss for tog med tre bytter hver vei til jobb. Anonymkode: d4780...050 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #37 Skrevet 4. september Sa opp jobben i juni og fant meg noe nærmere! Klarte ikke mer etter 5 år med kaos og uforutsigbar hverdag. Anonymkode: c2d80...736
AnonymBruker Skrevet 4. september #38 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan skal man slutte å bruke tog når det ikke er noe annet alternativ? Anonymkode: 12cd9...cb6 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Igjen - Folk har ikke noe alternativ. Anonymkode: e9079...fc1 Bil? Anonymkode: 0fc1c...c59
AnonymBruker Skrevet 4. september #39 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bil? Anonymkode: 0fc1c...c59 Både ja og nei. Jeg bor også i Drammen, som flere i tråden før meg. Jeg skal ikke helt inn til Oslo engang, men etter at kollektivfeltene ble stengt for elbiler er det blitt et h•••. Stillestående kø fra Asker/Holmen og innover. Jeg er stuck!!! Orker ikke stappfulle tog som kanskje kommer (folk besvimer der ukentlig!) - men bilkøene er helt ville! Jeg ser ikke noen annen utvei enn å bytte jobb – pendlerlivet er ikke noe liv for meg. Anonymkode: 15caf...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #40 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bil? Anonymkode: 0fc1c...c59 Ikke alle har råd til bil, ikke alle har helse til bil. Og ikke er det plass på veiene og parkeringsplassene til at alle skal ha bil. Anonymkode: d4780...050 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå