GrønnNellik68 Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september (endret) Kjenner jeg blir helt svett av å skulle stå som sild i tønne 2 ganger om dagen og kanskje må vente på neste tog osv. jernbanen må skjerpe seg. Skjer det en ulykke med så stapp fulle tog så blir d katastrofalt er for dårlig i 2025 Endret 2. september av GrønnNellik68
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Er det spesielle årskull som tar tog? Nytt for meg. Anonymkode: b6548...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Olavel skrev (1 minutt siden): Det er ikke helt sant at det er problem med togene, tror jeg, jeg var med toget til Oslo S nylig selv, og det var helt normalt med plass. Men folk jager for mye idag og har dårlig tid, de kan ikke vente på neste tog. Det er det som er problemet Man har gjerne en jobb man skal rekke. Anonymkode: cb53c...3b4 11 7
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Var et ganske morsomt innlegg fra en fyr som pendlet til og fra Drøbak til Oslo her om dagen... Han var sjeleglad for at det ikke gikk tog til Drøbak - bussen gikk alltid og det var som regel greit med plass... Anonymkode: 30f9f...858 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Olavel skrev (4 minutter siden): Joda, men livet handler ikke om å jobbe da, men å ha det morsomt, kose seg. Folk bare jager fordi de er slaver Har ikke sagt at li et handler om å jobbe. Men de fleste jobber, og da må man forholde seg til de betingelsene som gjelder. Folk jager ikke fordi de er slaver, men fordi de skaffer mat på bordet på ærlig vis. Anonymkode: cb53c...3b4 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september Fullt i Norge er noe helt annet enn fullt. Folk syns det er så sykt ubehagelig å ikke ha 2 meter avstand til nærmeste resenær. Jeg har reist 5-7 dager i uken i 3 år. "fullt" tog kanskje 2 ggr. Flesteparten som havner på fullt tog er de som kan ta hjemmekontor og som har 8-16 jobb. Vi andre nyter tomme tog. Anonymkode: d2eb5...738 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Nei, synes det er helt på trynet. ... Har valgt å kjøpe meg bil for å komme meg til jobb. ORket ikke lenger buss for tog, 2 timers venting og det å bare komme hjem til å måtte legge seg for å gjøre samme shiten igjen i morgen. Kunne nok fått en mye høyere lønn om jeg pendlet inn til oslo, but im done... Livet er for kort til så mye togforsinkelser det er på drammen-oslo strekningen. https://www.vy.no/vygruppen/punktlighet Anonymkode: 1b29f...fca 8
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september Sjeleglad for å ha en drøy 20 minutters spasertur til jobben min i Oslo sentrum. Har flere kolleger som er avhengig av tog - både Drammen, Ski og Lillestrøm. Særlig til Drammen er det langt, i dobbel forstand, så vedkommende har bedt om noe mer hjemmekontor enn egentlig tillatt for oss andre... Anonymkode: 30f9f...858
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Olavel skrev (14 minutter siden): Joda, men livet handler ikke om å jobbe da, men å ha det morsomt, kose seg. Folk bare jager fordi de er slaver 🤡 Folk "jager" for å kunne brødfø barna sine, gi dem en trygg og (økonomisk) stabil og forutsigbar hverdag og barndom. Jeg bor utenfor Oslo, men det er ikke nok arbeidsplasser her hvor jeg bor, til oss som bor her. Med jobben til meg og partner så kan vi dekke alle våre utgifter helt selv i tillegg til å spare til større utgifter vi vet kommer senere. I tillegg har mange av oss foreldre som drar på årene og vi vet vi kommer til å ha omsorgsoppgaver knyttet til dem, kanskje må ha dem boende hos oss. Eller, vi MÅ kanskje ikke, men vi ønsker det. Dette blir kanskje ikke direkte utgifter da de har egen inntekt, men tapt lønn og pensjonspoeng. Ja livet er her og nå, det er gøy å være Klatremus, men de fleste av oss som kjenner en Klatremus kjenner (eller er) en Morten Skogmus.... Anonymkode: 4342f...3ed 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fullt i Norge er noe helt annet enn fullt. Folk syns det er så sykt ubehagelig å ikke ha 2 meter avstand til nærmeste resenær. Jeg har reist 5-7 dager i uken i 3 år. "fullt" tog kanskje 2 ggr. Flesteparten som havner på fullt tog er de som kan ta hjemmekontor og som har 8-16 jobb. Vi andre nyter tomme tog. Anonymkode: d2eb5...738 Jeg kan ha mye hjemmekontor, men må på arbeidsplassen også. Da er togene smekk fulle. Hvis de går. Jeg synes også at det er stas de dagene jeg kan starte senere, men det resulterer i at jeg får mindre tid sammen med barna etter jobb siden jeg må jobbe senere på ettermiddagen. De færreste som tar toget daglig mener det er fullt når det er to meter mellom folk. De aynes det er fult når man har folk klistret inntil kroppen fra alle sider og man ikke aner om det er en hpnd på rumpa og om det er noen som benytter muligheten eller om de ulykkelig sitter fast i den posituren. Anonymkode: 4342f...3ed 5
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Jeg er drittlei, Gjøvikbanen var stappfull i hele august, og nå fortsetter de bare med å innstille et tog som allerede går sjelden. Det blir jo til at man slutter å ta toget og heller satser på nærmeste buss, selv om den heller ikke kommer i tide 40% av tiden og tar mye lenger tid. Må alltid ta en buss før jeg burde trenge, ellers risikerer jeg å ikke rekke jobben. Anonymkode: 7697f...d11 1
GrønnNellik68 Skrevet 2. september Forfatter #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det spesielle årskull som tar tog? Nytt for meg. Anonymkode: b6548...7bf Aner ikke hva du prater om😂😂
tdm900 Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Er slik det blir, når alle skal på jobb til samme tid. Har opplevd virkelig trengsel på t-bane i Italia, å si at det var trangt er mildt sagt. Det var hardstappa🤪😝
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september GrønnNellik68 skrev (15 minutter siden): Aner ikke hva du prater om😂😂 Nei, ikke etter at du har rettet det opp 😉. Tror ingen synes det er greit, men vi har ikke mulighet til å velge andre transportmidler, så vi står som sild i tønner. Anonymkode: b6548...7bf
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Var et ganske morsomt innlegg fra en fyr som pendlet til og fra Drøbak til Oslo her om dagen... Han var sjeleglad for at det ikke gikk tog til Drøbak - bussen gikk alltid og det var som regel greit med plass... Anonymkode: 30f9f...858 Her har de redusert antall avganger med bussen, noe som fører til at bussen også er stappfull. Innen den når «min» holdeplass (dvs. en jeg kan kjøre til, siden den ikke stopper her) er den så full at det ikke er vits i å forsøke å komme på en gang. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fullt i Norge er noe helt annet enn fullt. Folk syns det er så sykt ubehagelig å ikke ha 2 meter avstand til nærmeste resenær. Jeg har reist 5-7 dager i uken i 3 år. "fullt" tog kanskje 2 ggr. Flesteparten som havner på fullt tog er de som kan ta hjemmekontor og som har 8-16 jobb. Vi andre nyter tomme tog. Anonymkode: d2eb5...738 Tull. Du har åpenbart aldri pendlet med tog i rushen i Oslo-området. Her kjører toget med halvt togsett på de fleste avgangene, og det er ikke sjelden det rett og slett ikke er nok plass til å trykke seg inn. Folk står bokstavelig talt som sild i tønne, av den typen som innebærer en nærkontakt som for de fleste er forbeholdt partneren. Jeg har flere ganger ikke klart å trykke meg inn i vognen, løpt til et annet spor for å rekke neste tog, bare for å se dørene lukke seg når jeg er fem meter unna. Jeg har også da forsøkt å løpe tilbake for å rekke toget etter det igjen, uten å rekke det. Det er heller ikke nok parkeringsplasser ved togstasjonen, så enten må man være grytidlig ute (da med togstasjonen som beskrevet ovenfor) eller så må man bruke tredobbel tid, i en like stappfull buss, for å komme seg til toget (som man kanskje ikke klarer å presse seg inn i, for det er for fullt. 🤡) Nå kjører jeg bil. Må dra før fuglene foser om morgenen, og står i kø gjennom boligstrøk (hvor det ikke burde være trafikk i det hele tatt) Samtlige av de jeg ser i køen kjører rett igjennom disse boligstrøkene, så de har like lite grunn til å være der som meg. Anonymkode: 9e59b...826 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september Jeg er i Oslo ca 1 gang i mnd. Bor i Drammen. Og gjør alt jeg kan, for å unngå rushen. Men det går jo ikke alltid. Og jeg har stått som sild i tønne, og da har jeg andre klistret oppi meg. Er ikke en cm med avstand. Og det er mye forsinkelser, og buss for tog. Anonymkode: 6cd25...6b3 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september Det har vært trangt på morgentogene fra Drammen innover mot Oslo i mange år, men ikke fullt som nå. Stadige forsinkelser av ulike årsaker for å ikke nevne buss for tog. Har flere ganger brukt 3 timer fra Asker og hjem mot normalt under 1 time. Jeg klarer ikke lenger å stå over lengre tid og er ikke komfortabel med å be om å få plassen til noen. Nå kjører jeg bil, men møter den forbanna køen på E18 inn mot Oslo. Får iallfall sitte. Så mange bortkastet timer i uka. Det er overhode ikke lagt opp til at folk skal bo utenfor Oslo og jobbe innover. Hverken veier og tog fungerer. Anonymkode: 0df86...894
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har vært trangt på morgentogene fra Drammen innover mot Oslo i mange år, men ikke fullt som nå. Stadige forsinkelser av ulike årsaker for å ikke nevne buss for tog. Har flere ganger brukt 3 timer fra Asker og hjem mot normalt under 1 time. Jeg klarer ikke lenger å stå over lengre tid og er ikke komfortabel med å be om å få plassen til noen. Nå kjører jeg bil, men møter den forbanna køen på E18 inn mot Oslo. Får iallfall sitte. Så mange bortkastet timer i uka. Det er overhode ikke lagt opp til at folk skal bo utenfor Oslo og jobbe innover. Hverken veier og tog fungerer. Anonymkode: 0df86...894 I tillegg er det heller ingen plan for hvor folk skal bo, dersom de jobber i Oslo. De færreste har råd til en ok familiebolig sentralt i Oslo. Så hvor skal man bo? 🤷♀️ Anonymkode: 9e59b...826 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fullt i Norge er noe helt annet enn fullt. Folk syns det er så sykt ubehagelig å ikke ha 2 meter avstand til nærmeste resenær. Jeg har reist 5-7 dager i uken i 3 år. "fullt" tog kanskje 2 ggr. Flesteparten som havner på fullt tog er de som kan ta hjemmekontor og som har 8-16 jobb. Vi andre nyter tomme tog. Anonymkode: d2eb5...738 😂😂 Anonymkode: 0fc1c...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå