Gå til innhold

Magen eksploderer ved måltid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om jeg spiser lite eller mye, så eksploderer magen i størrelse. Jeg går fra 0 til 5 mnd gravid på ender en halvtime etter måltid. Det skjer uavhengig av hva jeg spiser. Det kam være yoghurt, kjøtt, ris, brød, ja hva som helst. 

Jeg bruker str xs-s på morgenen og L på kvelden. Har ingen allergier som jeg vet om hvertfall. 

Noen som opplever lignende og som vet hva det kan være? 

Anonymkode: f7678...a91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som opplever lignende og som vet hva det kan komme av? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Leste akkurat at dette kan skje i overgangsalder. Hvor gammel er du? Kan det passe?

Anonymkode: 13852...98b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går fra størrelse XS til L på en dag, så bør du kontakte fastlegen. 

Anonymkode: 32268...780

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ibs og opplever det samme. Er jævlig vondt også..

Anonymkode: bad60...a48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ibs og opplever det samme. Er jævlig vondt også..

Anonymkode: bad60...a48

Jeg har ingen diagnose på IBS, men jeg mistenker det samme. Jeg kan bli veldig og plutselig oppblåst.
Spis flere men mindre måltider?
Finn ut om du reagerer ekstra mye på noe spesielt. 
Noter deg en uke eller to hva du spiser oghvordan kroppen reagerer, og om du hjelper. 
Bevegelse (prompetur) hjelper meg litt, men ikke alltid.

Anonymkode: 01104...c14

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du fort? Drikker du brus til maten? 

Jeg får sånn mage hvis jeg spiser «feil» mat, men jeg har IBS. Kan få skikkelige smerter også, men da drikker jeg 2 glass med samarin også kommer alt ut 💩 

Anonymkode: 6de8e...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IBS, og sånn er magen min hver dag. Selv vann gjør magen min oppblåst og vond. 

Anonymkode: 94827...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gluten intoleranse?

Anonymkode: a0a4e...47b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble sånn da jeg kom i overgangsalderen. Har ikke IBS. Kuttet ut brød og spiser mye mindre sukker, og det hjelper mye. Er heller ikke påvist glutenintoleranse.

Anonymkode: 2833a...19a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har heller ingen diagnose men jeg fant ut at jeg skulle teste selv, så jeg endret kostholdet til rene produkter og kuttet gluten og laktose i første omgang og ble betraktelig mye bedre. Så endret jeg på sukkerinnhold og gikk over til en mer BLE kost og merket stor forskjell fra før til nå. For meg er det helt klart en sstor fordel å spise renere og bedre. 

Anonymkode: 9aa10...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Uansett om jeg spiser lite eller mye, så eksploderer magen i størrelse. Jeg går fra 0 til 5 mnd gravid på ender en halvtime etter måltid. Det skjer uavhengig av hva jeg spiser. Det kam være yoghurt, kjøtt, ris, brød, ja hva som helst. 

Jeg bruker str xs-s på morgenen og L på kvelden. Har ingen allergier som jeg vet om hvertfall. 

Noen som opplever lignende og som vet hva det kan være? 

Ofte får du bare beskjed om at du har ibs. 

Anonymkode: 7c8ac...658

AnonymBruker
Skrevet

Lekk tarm? 

Anonymkode: 7f4f0...712

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg har heller ingen diagnose men jeg fant ut at jeg skulle teste selv, så jeg endret kostholdet til rene produkter og kuttet gluten og laktose i første omgang og ble betraktelig mye bedre. Så endret jeg på sukkerinnhold og gikk over til en mer BLE kost og merket stor forskjell fra før til nå. For meg er det helt klart en sstor fordel å spise renere og bedre. 

Anonymkode: 9aa10...c6e

Veldig dumt å kutte flere ting på en gang, og gluten skal ikke kuttes før man har gjort undersøkelser.

Anonymkode: 0674a...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppblåst mage på denne måten er en vanlig ting ved cøliaki. Som udiagnosert slites delen av tarmtotten som bryter ned laktosen i melken, derfor kan en også lett reagerer på melk i starten.

Har du andre plager som lavt jernlager, magesmerter, løs eller hard mage? Da hadde jeg bedt om test for cøliaki, i det minste for å utelukke det da det kan være veldig alvorlige følger ved å gå med det udiagnosert.

Anonymkode: 19558...297

AnonymBruker
Skrevet

IBS og/eller endometriose, cøliaki, masse å velge i. 

Anonymkode: 09887...422

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...