Gå til innhold

Hvor mye tannstein kan man ha for å fjerne tannstein med airflow?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er lydsensitiv og må borre og fjerne tannstein i narkose, men ønsker nå å prøve airflow siden det er uten lyd av borret.

Er det for folk som ikke har tannstein eller bare bittelitt tannstein?

Anonymkode: 50f3f...600

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Borre?

Anonymkode: 9e11b...d72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Borre?

Hva mener du?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Borre?

Ikke borret, men den dingsen de bruker for å pusse bort tannstein

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke borret, men den dingsen de bruker for å pusse bort tannstein

Ts

Jeg hater det "borret" de bruker for å slipe vekk tannstein, så min tannlege bruker en sånn der "pick" som han bare plukker det bort med. Har ikke mye tannstein, så det tar typ tre sekunder. 

Anonymkode: 670e5...69a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De fjerner jo ikke tannstein på folk som ikke har tannstein...

Anonymkode: 564fe...dc6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos tannlege i går. Jeg hadde lite tannstein, tok kanskje 3 min. på alle tenner for å få det vekk.

Anonymkode: 7b5db...abe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er lydsensitiv og må borre og fjerne tannstein i narkose, men ønsker nå å prøve airflow siden det er uten lyd av borret.

Aldri borret for å fjerne tannstein. Tannlegen bruker en slags "pirker". Jeg trives ikke så godt med det, da det drar litt i tennene, men ingen lyd. Høres veldig dyrt og unødvendig ut å bruke narkose for noe slikt.

Airflow er vel mest for misfarging. Først fjerner tannlegen tannstein, deretter airflow. Det er jo lyd fra airflow og?

Anonymkode: 371fe...2b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke svar på det jeg spurte om, kun rettelser om at jeg skrev feil, og det beklager jeg.

Ts

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle tannleger som anbefaler airflow. Da noen tannleger mener det kan gjøre at tannstein og misfarging kommer raskere tilbake, og at tannsteinen kan feste seg hardere etter gjentatt behandling.

Det fjerner heller ikke dyp tannstein bare overflate belegg. 

Det beste er tannlegen sin tradisjonelle metode for dette formålet.

Har selv tannlegeskrekk og beste kuren er eksoneringsterapi, hyppige tannlegebesøk hos en tannlege med forståelse for tannlegeskrekk og tålmodighet. 

Anonymkode: 730e2...39a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fikk ikke svar på det jeg spurte om, kun rettelser om at jeg skrev feil, og det beklager jeg.

Ts

Du har rett, de bruker noe som føles som borr, den vibrerer, det er en ultralyd scaler. Airflow fjerner tannstein, men tynnere lag da. Men også for misfarging og plakk osv. Du kan jo begynne med airflow og se hvor mye den tar? Har du prøvd det før? Masse vann som spruter litt i ansiktet, og litt salt i vannet. Det er som en mini høytrykkspyler. Den lager litt lyd men ikke borre lyd og det føles ikke som noe som treffer tennene dine hardt eller vibrerer. Føles som lett press og, ja, spyling 😊 I alle fall er det min opplevelse av det. Jeg kan ikke vite om det for deg da. Men det fjerner tannstein til eb viss grad. Jeg liker det veldig godt egentlig. Jeg liker ikke den skrapinga som tannlegene driver med, får fnatt av det. 

Anonymkode: 38239...06e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har rett, de bruker noe som føles som borr, den vibrerer, det er en ultralyd scaler. Airflow fjerner tannstein, men tynnere lag da. Men også for misfarging og plakk osv. Du kan jo begynne med airflow og se hvor mye den tar? Har du prøvd det før? Masse vann som spruter litt i ansiktet, og litt salt i vannet. Det er som en mini høytrykkspyler. Den lager litt lyd men ikke borre lyd og det føles ikke som noe som treffer tennene dine hardt eller vibrerer. Føles som lett press og, ja, spyling 😊 I alle fall er det min opplevelse av det. Jeg kan ikke vite om det for deg da. Men det fjerner tannstein til eb viss grad. Jeg liker det veldig godt egentlig. Jeg liker ikke den skrapinga som tannlegene driver med, får fnatt av det. 

Anonymkode: 38239...06e

Takk for info.🙂Har ikke prøvd det tidligere.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Aldri borret for å fjerne tannstein. Tannlegen bruker en slags "pirker". Jeg trives ikke så godt med det, da det drar litt i tennene, men ingen lyd. Høres veldig dyrt og unødvendig ut å bruke narkose for noe slikt.

Airflow er vel mest for misfarging. Først fjerner tannlegen tannstein, deretter airflow. Det er jo lyd fra airflow og?

Anonymkode: 371fe...2b2

Riktig. Tannstein fjernes først med håndinstrument eller EMS-scaler, så gjør AirFlow finishen med å fjerne siste rest av tannstein, misfarginger, hardt belegg og generelt plakk. Den er lite effektiv på tannstein!

Anonymkode: d4a58...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...