AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Samboeren min hjelper eksen sin med penger til det ene og det andre, fordi hun ikke har styr på økonomi. Vi har også barn sammen. Grunn til å gå? Anonymkode: f1dd1...9d4
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboeren min hjelper eksen sin med penger til det ene og det andre, fordi hun ikke har styr på økonomi. Vi har også barn sammen. Grunn til å gå? Anonymkode: f1dd1...9d4 Absolutt grunn til å gå, jeg hadde ikke orket et forhold med noen som blir dratt inn i en eks økonomiske problemer. Men så er det jo barn inni bilde og her. Har du snakket med han om det? Er samboer din rik slik at dette ikke merkes økonomisk for dere? Har de barn sammen? Mange viss og men her, grunnet lite informasjon, men synes du det er grunn til å gå? Anonymkode: 12ed7...f55 5
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Har han gjort det hele tiden? Hvis dere har felles barn, må dere jo ha vært sammen en stund - er dette noe han har begynt med nå, eller er det først nå det har blitt et problem for deg (og i så fall- hvorfor akkurat nå)? Har dere felles økonomi? Går det ut over deg at han gjør dette? Om han tar av et romslig overskudd for å hjelpe sine barns mors med å få en akseptabel bolig eller om han presser en trang familieøkonomi for å støtte en barnløs luksusfelle-kandidat er også litt relevant her... Anonymkode: e1276...334 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Grunn til å ha åpne diskusjoner rundt saken og prøve å komme til enighet om hva som er rimelig for å sikre barna hans hos mor, og om det er noe som kan gjøres for å sikre at pengene brukes til beste for barna. Min partner sponset barnets mor en god del ifbm brudd, kjenner mange andre som har gjort det samme. Jeg tenker det er en bra ting å gjøre for mange, da en ikke ønsker at ens barn skal leve kummerlig i sitt andre hjem. Man har ofte ulik økonomi i parforholdet og har laget barn under betingelsen at begge understøtter barna. Min partners eks var nokså ung, og nyutdannet i et usikkert yrke inntektsmessig. De ble skilt etter få år. Mange kvinner får barn før de rekker å ha ryggen fri økonomisk, og det er et valg paret tar. Jeg synes det er helt greit at mannen er med og balanserer dette i noe tid etter bruddet. Hvis eksen er uansvarlig med penger og ikke bare vanskeligstilt, eller han ikke har råd til å bidra med det han skal i nytt samliv, ville jeg nok vært mer negativ. Anonymkode: 4ae3b...082 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Har han og exen barn sammen? Viss ja, hjelper han exen økonomisk for å bedre boforholdene til sitt barn? Viss nei, da er dette noe dere må rydde opp med en gang. Han kan ikke forsørge tidligere kjærester når han er i et forhold med barn. Da har han et ansvar for sin egen familie. Anonymkode: 9cce3...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Grunn til å ha åpne diskusjoner rundt saken og prøve å komme til enighet om hva som er rimelig for å sikre barna hans hos mor, og om det er noe som kan gjøres for å sikre at pengene brukes til beste for barna. Min partner sponset barnets mor en god del ifbm brudd, kjenner mange andre som har gjort det samme. Jeg tenker det er en bra ting å gjøre for mange, da en ikke ønsker at ens barn skal leve kummerlig i sitt andre hjem. Man har ofte ulik økonomi i parforholdet og har laget barn under betingelsen at begge understøtter barna. Min partners eks var nokså ung, og nyutdannet i et usikkert yrke inntektsmessig. De ble skilt etter få år. Mange kvinner får barn før de rekker å ha ryggen fri økonomisk, og det er et valg paret tar. Jeg synes det er helt greit at mannen er med og balanserer dette i noe tid etter bruddet. Hvis eksen er uansvarlig med penger og ikke bare vanskeligstilt, eller han ikke har råd til å bidra med det han skal i nytt samliv, ville jeg nok vært mer negativ. Anonymkode: 4ae3b...082 Bra svar! Anonymkode: ed264...097
Rødvinsfilosofen Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Jeg hadde hatt null problem hvis jeg var sammen med en mann som eide 20-30% av boligen til ekskona, hvis det medførte at deres felles barn kunne ha fått hvert sitt soverom hos mor, eller at det gjorde at hun kunne bli boende i samme bydel. Jeg ville funnet det problematisk hvis ekskona ringte stup i ett fordi hun ikke eide økonomisk styringsevne, og ringte ham hver gang bilen hennes måtte på verksted, hver gang strømregningen kom, fryseren røk, eller hver gang hun brukte for mye penger, på ferier, gaver, osv. Har han lånt eller gitt henne mye penger?
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min hjelper eksen sin med penger til det ene og det andre, fordi hun ikke har styr på økonomi. Vi har også barn sammen. Grunn til å gå? Anonymkode: f1dd1...9d4 Dette visste du ikke om før dere fikk barn sammen? Anonymkode: 04542...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min hjelper eksen sin med penger til det ene og det andre, fordi hun ikke har styr på økonomi. Vi har også barn sammen. Grunn til å gå? Anonymkode: f1dd1...9d4 Tja… Jeg ville hjulpet exen og far til våre barn økonomisk om han trengte det, og han ville gjort det samme for meg… Men… Vi samarbeider godt, og vi er begge til å stole på økonomisk… Men om han hadde lite styr på økonomien og jeg stadig ‘’måtte’’ bidratt for at han skulle kunne holdt hodet hodet over vann/gitt barna mat, samtidig som han brukte penger på annet fjas og ‘’gode tilbud’’ på uviktige ting, så hadde jeg nok ikke vært like raus nei… Går det utover deres økonomi? Hva trenger hun penger til? Ting til barna? Husleie? Lån? Og hva sier han om dette? Synes han det er greit? Synes han det er av forpliktelse? Blir hun sur/vanskelig om han ikke gir hun penger?? Anonymkode: d2e7b...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå