Gå til innhold

Hvilke sko passer til marineblå dressbukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det var meg i den andre tråden.

Skjønte plutselig at svarte sko kanskje ikke passer så godt til marineblå bukser. Hva bør jeg velge?

Anonymkode: 61e6f...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brune skinnsko

Anonymkode: 689dd...86e

• Liker 5
Skrevet

Kommer an på dress og situasjon. 

Svarte oxford sko er mest formelt. Eksempel kan være bryllup, begravelse o.l. 

Svarte derby-sko kan også være formelt, men funker fint til flere anledninger, også jobb. Man kan også tone ned formaliteten ved å velge en brogue-modell. 

Brun derby er ikke nødvendigvis mindre formelt, men blir i praksis ofte det. Tradisjonelt skal brune sko ikke brukes på kveldstid. 

Loafers og slikt kan også brukes til dress, men er da det minst formelle. F.eks til sommerfester og slikt. 

Så: Masse muligheter, men en svart derby-sko er nok det mest anvendelige. 

Skrevet

Hadde droppet svarte sko og heller gått for brune skinnsko.

Anonymkode: 26c87...96d

• Liker 1
Skrevet

Både brune og svarte går godt til marine. Jeg foretrekker brune :)

Skrevet
Pacman skrev (1 time siden):

Kommer an på dress og situasjon. 

Svarte oxford sko er mest formelt. Eksempel kan være bryllup, begravelse o.l. 

Svarte derby-sko kan også være formelt, men funker fint til flere anledninger, også jobb. Man kan også tone ned formaliteten ved å velge en brogue-modell. 

Brun derby er ikke nødvendigvis mindre formelt, men blir i praksis ofte det. Tradisjonelt skal brune sko ikke brukes på kveldstid. 

Loafers og slikt kan også brukes til dress, men er da det minst formelle. F.eks til sommerfester og slikt. 

Så: Masse muligheter, men en svart derby-sko er nok det mest anvendelige. 

Tror TS er en dame....

Anonymkode: 6a491...941

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror TS er en dame....

Det stemmer.

TS

Anonymkode: 61e6f...879

Skrevet

Men funker det med svarte sko til blå bukse, eventuelt? Trodde komboen svart og marine var fy-fy...

Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Men funker det med svarte sko til blå bukse, eventuelt? Trodde komboen svart og marine var fy-fy...

Jeg synes deg er veldig stygt å kombinere sorte og mørkeblå klær, men reagerer ikke på sorte sko. (Klarer ikke å bruke ordet svart om påkledning, for meg så høres svart ut som noe som er skittent )

Skrevet

Jeg syns loafers eller ballerina er fint til. Du kan bruke mange forskjellige typer sko, det avhenger litt av overdelen også. Jeg syns det går fint både med svart, brunt, grønt, rødt

Anonymkode: 5c42f...674

• Nyttig 1
Skrevet

sort passer egenltig til alt, men detk an være noen tilfeller der brunt er vel så pent og kanskje penere, selve blåfargen er også avgjørende. 

Anonymkode: 77323...ca9

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes deg er veldig stygt å kombinere sorte og mørkeblå klær, men reagerer ikke på sorte sko. (Klarer ikke å bruke ordet svart om påkledning, for meg så høres svart ut som noe som er skittent )

Enig med denne. Akkurat når det gjelder sko kan det fungere med svart, selv om svart og mørkeblått vanligvis ikke er noen fin kombinasjon. 

Ellers er jeg enig med de som foreslår brunt.

Jeg vil også anbefale deg å se på noen grønnfarger. Grønt og marineblått er en klassisk fargekombinasjon, og grønne penny loafers kan bli veldig fint hvis du også har noen grønne detaljer i andre deler av antrekket. 

Skrevet

Hvite sneakers synes jeg er fint til

Anonymkode: 5813e...a1a

• Liker 1
Skrevet

Nude og lysebrunt ("tan") er fint til marineblått, det samme er rødt, vinrødt og rosatoner :) 

Skrevet

Sort passer fint til blått, evt. gjør blå eller brune loafers det også.

Jeg vil slå et slag for Aurlandskoen. Kjøp norsk, når du kan. :) 

Anonymkode: 7742c...ab6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...