AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Hei alle damer😊 Jeg har i 2 år vært plaget med mensen, fra da jeg ble 13 år fikk jeg mensen for første gang. Har alltid vært plaget med smerter hver måned,og har alltid hatt mensen i 7 dager. Men etter at jeg fylte 36 år ble mensen bare 6 dager. Da jeg fylte 40 ble mensen helt tullete. Den kunne komme mellom 10 dager eller 17 dager mellom hver mensen. De siste 4 måneder har den vært rundt 30 dager mellom om den har vart ca 5 dager. Men så kommer spørsmålet, nå har den vart i 9 dager (mensen) og jeg bruker mini bind for det kommer så lite. Men er det sluttspurt? Har lest mye om at mensen kan bli lang, kort,mye lite. Jeg føler nå at jeg har opplevd alt som står, har hatt veldig mye, men nå er det bare som at den driver gjøn med meg😔( Har aldri gått på noen form for p-pille) Det eneste jeg vet at jeg har en cyste som skal sjekkes neste mnd. Hva har dere opplevd? Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 7.56): Jeg kan si selv at, min forrige menstruasjonen var veldig liten. Jeg trodde jeg var ferdig på dag 2. Nå fortiden er jeg fryktelig oppblåst på morgen og kvelden og brystene mine vil sprenges hele tiden. Og så har jeg senestrekk stort sett hele tiden. Jeg skulle ha mensen for 3 dager siden, er null tegn til at den skal komme, har ikke engang spotting. Hva er det som skjer? Anonymkode: f6299...877 Oppblåst det har jeg vært i 14 dager før mensen kommer,og samme med brystene😔 Og jeg har også opplevd at jeg selv trodde jeg var ferdig på dag 3. En gang kom ikke mensen på 1 uke, så har opplevd det samme som deg. Irriterende🥺 Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Oppblåst det har jeg vært i 14 dager før mensen kommer,og samme med brystene😔 Og jeg har også opplevd at jeg selv trodde jeg var ferdig på dag 3. En gang kom ikke mensen på 1 uke, så har opplevd det samme som deg. Irriterende🥺 Anonymkode: ec51b...f70 Hvorfor svarer du deg selv? Anonymkode: 10238...f42 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Hos meg har det vært sånn i fem år, 3-9 dager med mens, 14-40 dager syklus, bare rot. Men har den fortsatt. Håper det snart tar slutt. Anonymkode: 99a24...f81 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hos meg har det vært sånn i fem år, 3-9 dager med mens, 14-40 dager syklus, bare rot. Men har den fortsatt. Håper det snart tar slutt. Anonymkode: 99a24...f81 Okei,så det er vanlig å blø i 9 dager? Trodde det var noe ordentlig feil med meg. Takk❤️ Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor svarer du deg selv? Anonymkode: 10238...f42 Hun har på en eller annen måte klart å svare på noe fra mars, ser det ut til. Hva saken angår, "tullete" blødninger kan tyde på at det går mot slutten ja, men det kan også dra ut. Jeg hadde flere uker lange kraftige blødninger de siste par årene, og så et par mindre. De to siste gangene var de eneste i hele min "karriere" der jeg klarte meg med bare bind. Anonymkode: 94154...156
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Dette er helt vanlig i overgangsalderen. Jeg kan blø fra noen dager til noen måneder, også kan det stoppe fra noen dager til noen måneder. Bare kaos. Hvis du blir stresset, så snakk med lege om det. Anonymkode: 6b195...bc1
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har på en eller annen måte klart å svare på noe fra mars, ser det ut til. Hva saken angår, "tullete" blødninger kan tyde på at det går mot slutten ja, men det kan også dra ut. Jeg hadde flere uker lange kraftige blødninger de siste par årene, og så et par mindre. De to siste gangene var de eneste i hele min "karriere" der jeg klarte meg med bare bind. Anonymkode: 94154...156 Hvor lenge blødde du på din siste? Var det 7 dager eller mer? Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Jeg har hatt 2 år med mer eller mindre kontinuerlige blødninger, og jeg overdriver ikke om jeg sier jeg blødde minst 9 av 12 måneder, med noen dagers mellomrom innimellom. Det var ikke småblødninger det var snakk om heller, jeg brukte 2-3 nattbind i slengen. Fikk noe som skulle stoppe dette, men det var omtrent som å spise sukkerpiller, hjalp ingenting. Tåler ikke hormoner, da går blodtrykket til himmels. Eneste jeg har fått er stor jernmangel. Men, nå har det omsider roet seg, i år har jeg hatt blødninger 2 ganger, og den er helt "normal", det jeg tror er normal iallefall. 7-10 dager med mye mindre blødning. Hadde det ikke roet seg nå hadde jeg nok krevd å få tatt bort alt kirurgisk, for nå var jeg lei, jeg er 47 og har omsider fått opp jernnivåene.. Anonymkode: bc921...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er helt vanlig i overgangsalderen. Jeg kan blø fra noen dager til noen måneder, også kan det stoppe fra noen dager til noen måneder. Bare kaos. Hvis du blir stresset, så snakk med lege om det. Anonymkode: 6b195...bc1 Jeg blir litt stresset når jeg forventer at det kun skal blø 6 dager😔 Er det vanlig å blø måneder? Har lest på ei side der det sto,max 3 uker,og etter det ta kontakt med lege. Å herregud jeg håper ikke det ikke er måneder jeg skal blø nå🥺 Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har hatt 2 år med mer eller mindre kontinuerlige blødninger, og jeg overdriver ikke om jeg sier jeg blødde minst 9 av 12 måneder, med noen dagers mellomrom innimellom. Det var ikke småblødninger det var snakk om heller, jeg brukte 2-3 nattbind i slengen. Fikk noe som skulle stoppe dette, men det var omtrent som å spise sukkerpiller, hjalp ingenting. Tåler ikke hormoner, da går blodtrykket til himmels. Eneste jeg har fått er stor jernmangel. Men, nå har det omsider roet seg, i år har jeg hatt blødninger 2 ganger, og den er helt "normal", det jeg tror er normal iallefall. 7-10 dager med mye mindre blødning. Hadde det ikke roet seg nå hadde jeg nok krevd å få tatt bort alt kirurgisk, for nå var jeg lei, jeg er 47 og har omsider fått opp jernnivåene.. Anonymkode: bc921...ed7 🥺 Det er leit å lese om plagene vi kvinner har😔 Det er godt at du har fått "normal" blødning. Men tusen takk for dette hjalp meg med å ikke tenke det verste bestandig😊 Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Det har variert mer og mer for meg de siste 2 årene. Jeg er 45. Det er pga hormonsvingninger i tida før menopause. En syklus kan vare alt fra 24 til 40 dager og blødningene har gått fra å være ganske nøyaktig 6 dager til 7-8 med flere dager med småblødning etterpå. Er ikke stressa for jeg skjønner jo hva som skjer. Hvis mensen forsvinner for godt og er borte i ett år, da skal du til gynekolog hvis du begynner å blø igjen. I slike tilfeller må vi få utelukket kreft. Anonymkode: cf54b...155
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det har variert mer og mer for meg de siste 2 årene. Jeg er 45. Det er pga hormonsvingninger i tida før menopause. En syklus kan vare alt fra 24 til 40 dager og blødningene har gått fra å være ganske nøyaktig 6 dager til 7-8 med flere dager med småblødning etterpå. Er ikke stressa for jeg skjønner jo hva som skjer. Hvis mensen forsvinner for godt og er borte i ett år, da skal du til gynekolog hvis du begynner å blø igjen. I slike tilfeller må vi få utelukket kreft. Anonymkode: cf54b...155 Jeg har gått til lege og gynekolog men begge sier at jeg ikke er i overgangsalderen. Men jeg kjenner kroppen min og jeg vet at jeg er kommet i overgangsalderen. Men det var når de første tegnene kom da jeg fylte 40. Det er som gjør at jeg stresser🥺 Anonymkode: ec51b...f70
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:20 #14 Skrevet onsdag kl 15:20 AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 16.01): Hvor lenge blødde du på din siste? Var det 7 dager eller mer? Anonymkode: ec51b...f70 Rundt en uke tenker jeg. Hadde ett års opphold mellom de to siste, så trodde det var over. Men nå er det gått snart to år, så da må det vel være slutt får man håpe. Anonymkode: 94154...156
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #15 Skrevet onsdag kl 15:27 Jeg blør i ca. 10 dager. Forrige måned fikk jeg mensen 2 ganger. Jeg er overbevist om at jeg er i tidlig overgangsalder pga mange plager. Legen mener det er en ubalanse. Har begynt med p-piller nå for å se om det hjelper på det sure trynet mitt😅 Anonymkode: 04a09...e21
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:52 #16 Skrevet søndag kl 12:52 AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 14.13): Hei alle damer😊 Jeg har i 2 år vært plaget med mensen, fra da jeg ble 13 år fikk jeg mensen for første gang. Har alltid vært plaget med smerter hver måned,og har alltid hatt mensen i 7 dager. Men etter at jeg fylte 36 år ble mensen bare 6 dager. Da jeg fylte 40 ble mensen helt tullete. Den kunne komme mellom 10 dager eller 17 dager mellom hver mensen. De siste 4 måneder har den vært rundt 30 dager mellom om den har vart ca 5 dager. Men så kommer spørsmålet, nå har den vart i 9 dager (mensen) og jeg bruker mini bind for det kommer så lite. Men er det sluttspurt? Har lest mye om at mensen kan bli lang, kort,mye lite. Jeg føler nå at jeg har opplevd alt som står, har hatt veldig mye, men nå er det bare som at den driver gjøn med meg😔( Har aldri gått på noen form for p-pille) Det eneste jeg vet at jeg har en cyste som skal sjekkes neste mnd. Hva har dere opplevd? Anonymkode: ec51b...f70 Jeg blødde i 9 dager,har aldri blødd så lenge før. Men det var ganske lite,et bind var nok til en hel dag. Så jeg regner med at overgangsalderen er igang,og den har vart i 2 år. Men jeg har lest at den kan vare alt fra 4-8 år😔 Anonymkode: ec51b...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå