Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å søke deltidsstudie innen vernepleie, men bor 1,5-2 timer unna nærmeste skole som tilbyr studiet.

Jeg har små barn og ser at når en har daglig omsorg for barn under tolv år så kan en få tilrettelagt praksisplass, dvs håper jeg at jeg kan få praksisplass her jeg bor eventuelt i nærmeste by (ca 30-45 min reise istedenfor to timer 😊

Noen som har gjort tilsvarende og vet hvordan det fungerer? 

Anonymkode: 14e79...24a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går deltidsstudie hvor jeg bor 2.5 t unna studiestedet og har praksisplass her jeg bor, det samme har de andre som bor langt unna skolen. Bor man utenfor skolens avtaleområde så må man ordne praksisplass selv, men skolen er behjelpelige. Går barnehagelærer.

Anonymkode: 54276...1b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint å høre, takk for tilbakemelding! Vurderer både barnehage og vernepleie på deltid, men har vært litt stresset over det med praksis mtp at jeg er en del alene med barna pga mannen reiser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått 6 år på deltidsstudier og all praksis har vært på hjemstedet mitt. Når jeg tok Bachelor måtte jeg skaffe plass selv, men det var ikke noe problem. 

Anonymkode: fb2a2...614

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så greit, det var jo veldig fint. 

Jeg kjente bare folk som har tatt sykepleie, hatt barn, og ikke fått praksisplass nærme hjemme så var litt stressa på dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten noen lyst å fortelle om hvordan deltidstudie med små barn funket? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilrettelagt alle 3 praksisperiodene mine, fikk steder med veldig kort reiseavstand også mtp barnehage. De på praksisplassen var også veldig samarbeidsvillige når det gjaldt henting og levering i barnehagen 😊

Jeg gikk fulltid da, usikker på hvordan det er med deltid. Det gikk helt fint, var en blanding av fysisk oppmøte (obligatorisk og ikke-obligatorisk), digital undervisning og egne studiedager. Er helst rundt eksamen og obligatoriske innleveringer det var mer krevende - særlig ved medikamentregning og anatomieksamen som kom rett etter hverandre - da det krever mer lesing og arbeid på egenhånd. Men det gikk fint, føler ikke de hadde noen negativ innvirkning på hverandre 😊 Jeg klarte fint å konsentrere meg og gjøre det bra på på studiet, samtidig som jeg fikk god tid med barnet på ettermiddagen, da jeg gjorde det meste av lesingen på dagtid. 

Anonymkode: 0c497...095

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så fint å høre, takk for tilbakemelding! Vurderer både barnehage og vernepleie på deltid, men har vært litt stresset over det med praksis mtp at jeg er en del alene med barna pga mannen reiser.

På mitt studie gikk praksisplass-ønskene først til de med barn (eller som var i lignende krevende situasjoner), de fikk velge først. :) 

Jeg hadde ikke stresset så mye med det. Søk du, og når studiet begynner ber du om en samtale med studieveileder.

Anonymkode: c0304...c9f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare så grundig, veldig informativt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...