Gå til innhold

Når begynner dere med vintersko og "cherrox"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken temperatur begynner dere med vintersko og cherrox til barnehagebarna?

Barnehagen her vill ha cherrox nå og vintersko i midten av oktober, jeg synes det er aaaaalt for tidlig. Bor på Østlandet og det er20 graderher nå på det varmeste og 15 på det kaldeste. 

Anonymkode: 02207...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner ikke med det før det kryper nærmere null grader. For tidlig med de temperaturene du nevner ihvertfall, men det er jo bare å se an i oktober. Dere velger jo selv hva dere sender med. Er det for varmt så venter dere bare. Goretex overgangsko holder til langt ut på høsten som regel. 

Anonymkode: 48271...009

• Liker 1
Skrevet

Alt for tidlig.

Anonymkode: 8eb68...d1f

Skrevet

Min fikk cherrox denne uke, når det regnet så mye. Men jeg vet at de er mye ute uavhengig været, ellers går i joggesko.

Anonymkode: e8a08...46e

Skrevet

Når det er kaldt. Barnehagen vår har aldri tytt om årstider og datoer, her går vi etter det faktiske været. Og etter de faktiske ungene - noen er varme av seg, andre er kalde av seg. 

Vi bytter ut støvlene med dock-boots når temperaturen går nedover mot under 10 grader, fordi ungene våre liker det best da. Små, lette joggesko bruker omtrent ikke annet enn midt på sommeren, siden vi bor et sted med mye regn. Men de høye goretex-skoene byttes ut med vintersko også når temperaturen går under 7-8 grader. 

Anonymkode: fd713...451

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ved hvilken temperatur begynner dere med vintersko og cherrox til barnehagebarna?

Barnehagen her vill ha cherrox nå og vintersko i midten av oktober, jeg synes det er aaaaalt for tidlig. Bor på Østlandet og det er20 graderher nå på det varmeste og 15 på det kaldeste. 

Bruker Dock Boots nå. Er rundt 15 grader men mye vind. så ull, yttertøy, lue , votter og Dock Boots eller høye Goretex 😊

vintersko og vinterdress begynner vi med i oktober regner jeg med. Snødde tidlig her i fjor og det er allerede ganske kaldt på morgen 😅

Anonymkode: af1ec...b12

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Når det blir kalt... lar været bestemme.

Og siden barneføtter vokser noen cm i minuttet har jeg enda ikke kjøpt de inn, så det blir krisehandling i det tempen synker i år også, som hvert år 😛 I verste fall sender jeg med et par ullsokker til gummistøvlene. Om ikke før så pleier jeg å få vinterutstyret på stell i høstferien. Men noen ganger sender været med i krisemodus litt før høstferien, som julekvelden på kjerringa år etter år.

Har du de ville jeg sendt de med den første kalde morgenen, enkelt og greit. Man kjenner den når den er der.

Anonymkode: 73712...fc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når det blir kalt... lar været bestemme.

Og siden barneføtter vokser noen cm i minuttet har jeg enda ikke kjøpt de inn, så det blir krisehandling i det tempen synker i år også, som hvert år 😛 I verste fall sender jeg med et par ullsokker til gummistøvlene. Om ikke før så pleier jeg å få vinterutstyret på stell i høstferien. Men noen ganger sender været med i krisemodus litt før høstferien, som julekvelden på kjerringa år etter år.

Har du de ville jeg sendt de med den første kalde morgenen, enkelt og greit. Man kjenner den når den er der.

Anonymkode: 73712...fc7

Skjønner, selv har jeg aldri opplevd at føttene til barnet (eller høyden) plutselig har vokst mye, har alltid vokst jevnt og forutsigbart, er 4 år nå, veldig greit egentlig😄 

Skrevet

Har kjøpt inn cherrox så har det klart. Men sender det ikke med i barnehagen enda.

Anonymkode: afbbc...9f8

Skrevet

Du bestemmer jo selv hva slags sko barna skal ha på, barnehagen kan si at nå er det kaldt vi anbefaler ditt og datt men de bestemmer jo ikke det. Absurd å gå med cherrox nå og vintersko i oktober. Jeg gikk med tskjorte ute i går liksom.. det er såvidt bikket september. 

Min går i joggesko, lave overgangssko eller vanlige gummistøvler nå. Har noen høyere overgangssko med varmere for vi kan bytte til senere på høsten.

Anonymkode: 0903a...ae7

Skrevet (endret)

I den alderen begynte vi ikke med vintersko før det er i alle fall under 5 grader. Cherrox når det er kaldt, men slapsete. Brukte Dockboots da, jeg synes ikke Cherrox holdt føttene deres varme. men uansett brukte vi det kun når det er vått, for det er ganske klamme sko å ha på beina. Utover høsten når det er godt under sommertemperaturer, men før vintervær brukte de overgangssko. De tåler også en god del fukt samtidig som de puster så de er fine til høstvær.

Endret av Arkana
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det blir for kaldt / for mye ork å ta på ullsokker og støvler. Vintersko kommer på når det er for kaldt med overgangssko. Som regel rundt oktober/ november.  Bor midt i landet 

Skrevet

Når det er minus grader så bruker barna kanskje det. De er 9 og 12. Om de velger å fryse på beina er deres valg.

Skal det sies at jeg bruker ikke vintersko før det faktisk snør. 

Anonymkode: f7dbc...715

• Liker 1
Skrevet

Følger været og ser an om barna er kalde. Mine hadde dauet med Cherrox og votter i 15 grader, uansett hvor mye vind. Men ser at mange går med tjukke luer og dresser når vi fortsatt bruker tynne, så det varierer vel fra barn til barn når man trenger 

Skrevet

Tenk litt etter hva du ville ha gått med selv. Barn trenger ikke såå mye varmere klær enn voksne,men de er selvsagt ute en god stund om gangen og det må jo tas med i betraktningen. I tillegg er noen barn mere passive enn andre og fryser fortere. Ville du ha gått med cherrox ute nå? Ikke det,nei? Da trenger nok ikke barnet ditt det heller. Send med gummistøvler og evt et par varme sokker.

Anonymkode: 18926...854

Skrevet

Under 10 grader. Altfor tidlig.  Er 15 20 grader nå. Støvler i regnvær. Joggesko ellers nå.

Anonymkode: 55483...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...