AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Hei! Bakgrunn: Enslig forsørger som pga omstendigheter har måtte flytte hvert eneste år med barna - litt pga økonomi, litt pga avstand til barnehage og nå pga jobb mulighet. Gjennom alle flyttingene har jeg valgt å beholde barna på samme barnehage, selv om dette 1.5 år betyrre 1 time ekstra reisevei for meg og jobben min. Nå vil jeg flytte barna til mitt nye bosted, hvor jeg har tenkt å bli. Jeg er utslitt og lei av å flytte, og nå har jeg valgt å flytte hvor jeg faktisk vil bo. Det var god timing mtp skole og barnehage. Barnefar har tatt meg til retten for å forhindre flytting, og saken er blitt relativt stygg. For å gi minst mulig uro for barna fikk eldste begynne skole ved barnehagen sin, men iom at saken går min vei så vil han etter all sannsynlighet måtte bytte midt i skoleåret, eller etter jul. Dette har vært veldig belastende, både årene etter bruddet og uroen rundt barna. Situasjonen har vært utrolig vanskelig, og barna har så smått begynt å bli påvirket. Hva er råd i situasjonen? Hva er erfaringene? Jeg er i en sårbar situasjon per nå men er ressurssterk mentalt og "praktisk". Barnefar er enormt ressurssterk økonomisk men er veldig tradisjonell og har store vansker med oppfølging ellers av barna. Nå som jeg har måtte trekke meg vekk noen uker så blir det fort konsekvenser mtp skolen og hverdag. Verken jeg eller barnefar involverer barna i situasjonen, vi er begge opptatt av dem og forsøker å finne en løsning, men jeg har ikke finansielle muligheter til å bli i området han nå har stevnet meg for å bli i. Dette er ikke noe som kommer brått på, jeg har forsøkt å ha dialog om dette med han i årene etter bruddet uten å bli hørt. Hva kan jeg gjøre for best mulig å ivareta barna så de ikke får skader av dette? Eldste er sensitiv og har stor tilknytning til området hen nå går skole i, men bf har ikke kapasitet til å følge opp (og ønsker egentlig ikke å ha barna i det daglige pga krevende jobb) Yngste er litt lettere med da hen er mer tilpasningsdyktig. Begge barna er veldig populære med sine peers, får lett venner , er lett å like og er helt normalt utviklet. Anonymkode: b8862...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå