Gå til innhold

Har noen av dere vært innlagt pga spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne fortell hvilken spiseforstyrrelse, hvordan behandlingen var, og om du fikk noe ut av det? 

Jeg er 35 og har bulimi som jeg har hatt siden jeg var 18. Har forsøkt flere runder med behandling på vanlig DPS/VOP uten effekt.. Begynner å føle meg som en lost cause. Har nylig begynt på nytt og Psykologen spurte kjapt om innleggelse noengang har vært vurdert. Reagerte umiddelbart med at jeg ikke ønsker det siden jeg ikke vil bli «tatt bort» fra livet da jobben min er fristedet mitt og jeg har en liten datter som det gjør vondt å være borte fra mer enn en dag. Men jeg har grublet en del på det og blitt nysgjerrig iallefall. 

Anonymkode: 4d5c9...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bulimi. Vært innlagt på bup, capio, akuttpsyk, dps, prøveopphold på Modum og rasp. Rasp var uten tvil det jeg hadde best effekt av! Hvordan behandlingen var varierte ekstremt de forskjellige stedene. 

S

Anonymkode: 12e89...03a

Skrevet

Så flott at du vurderer å prøve mer behandling! Det er en kamp det er verdt å ta! ❤️ 

Anonymkode: 12e89...03a

Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden da det ikke er tillatt med tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser på Kvinneguiden. Årsaken er at moderatorteamet ikke kan passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige for deg eller andre i en sårbar situasjon, samt at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis.

Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Du kan også kontakte Mental Helse via deres hjelpetelefon på telefonnummer 116 123 eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenestene til Mental helse er gratis og tilgjengelig hele døgnet, og du kan være helt anonym. De har taushetsplinkt, og kan gi deg råd og hjelp i en vanskelig situasjon.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjennner og stoler på. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Vi håper du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg  alt godt videre.

Med omtanke og hilsen,

veronica<3, mod.

• Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...