Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt forkjølet og er veldig redd for at babyen min også skal bli syk. Moren min mener at babyen er veldig godt beskyttet via morsmelka. Har hun rett i det? 

Anonymkode: ff3cc...193

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mens du er syk får babyen antistoffer i melka som kroppen din lager mot akkurat den forkjølelsen.

Anonymkode: fe622...042

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man sier at babyen er beskyttet av morsmelken, og det er nok mye sant i dét, men yngste min ble syk flere ganger mens han var baby. Han hadde en storebror som nettopp var begynt i barnehagen, og det ble flere turer på både legevakt og på sykehus det første året, både fordi jeg var veldig overforsiktig, tok heller en ekstra tur enn én for lite. Var mye rs-virus som gikk i en periode også, så man kan liksom ikke være forsiktig. Se det an. Blir baby ikke smittet, så flott! Blir baby syk, så ta heller en telefon for mye til legekontor/legevakt, enn for lite. Det ordner seg 😊

Anonymkode: 06e1d...5ab

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mye god beskyttelse i melka. Men vær ekstra bevisst på håndvask og at du ikke koser i fjeset på babyen. 

Anonymkode: f7190...eb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man sier at babyen er beskyttet av morsmelken, og det er nok mye sant i dét, men yngste min ble syk flere ganger mens han var baby. Han hadde en storebror som nettopp var begynt i barnehagen, og det ble flere turer på både legevakt og på sykehus det første året, både fordi jeg var veldig overforsiktig, tok heller en ekstra tur enn én for lite. Var mye rs-virus som gikk i en periode også, så man kan liksom ikke være forsiktig. Se det an. Blir baby ikke smittet, så flott! Blir baby syk, så ta heller en telefon for mye til legekontor/legevakt, enn for lite. Det ordner seg 😊

Anonymkode: 06e1d...5ab

Men morsmelken beskytter vel bare mot de virusene du har/har hatt. Kroppen din produserer ikke morsmelk ned antistoffer mot storebrors virus, ikke før du eventuelt blir smittet selv..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør prøve å unngå å smitte barnet. Virussmitte første 3 mnd er alvorlig. Mye morsmelk er av det gode.

Anonymkode: 318bb...6ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør prøve å unngå å smitte barnet. Virussmitte første 3 mnd er alvorlig. Mye morsmelk er av det gode.

Anonymkode: 318bb...6ea

De fleste prøver vel å unngå det, men vanskelig når man bor i samme hus. Bør f.eks. store søsken unngå barnehage og skole når det er baby i hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...