Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke gravidklær kjøper dere? Prøver å finne spesielt bukser som ikke er i polyester (liten prosent del går greit), men som heller ikke er stive jeans. Føler heller ikke at eg finner noen fine. En helt enkel svart bukse går jo til mye nå utover høsten. Trenger sårt tips! Så kom gjerne med deres nyeste kjøp. Gjerne også på andre plagg som ikke er fulle i polyester. Syns det puster så dårlig og blir så fort klam og varm. Spesielt som gravid. 

Anonymkode: 18920...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det jeg har brukt mest er yogabukser i viskose fra cubus eller h&m. De er ikke laget for gravide, men har vært elastiske nok til at det har gått fint. Modellene jeg har likt er byttet ut, så har ingen konkrete forslag til bukser.

Her er en jumpsuit i viskose som jeg har vært fornøyd med: 

https://www.zalando.no/anna-field-mama-jumpsuit-black-ex429d004-q11.html

Den har tynt stoff, så det trengs kanskje en strømpebukse under utover høsten. Zalando har ganske mye i bomull og viskose, men kvaliteten er ikke alltid den beste da.

Anonymkode: 825dd...161

Skrevet

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg aldri fant ut av det. Synes jeg ser velkledde gravide overalt, og har saumfart nettet føler jeg. Men klarte aldri å finne noen bra outfits. 

Anonymkode: 11063...987

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært gravid både vinter og sommer.

På vinteren gikk jeg i gravidstrømpebukser i ull, tettsittende kjoler som går til knærne i bomull/litt elastisk materiale med blazere over osv. ☺️

Omslagskjoler har også fungert fint. Har ikke kjøpt noen plagg som er spesifikke gravid-kjoler, kun kjøpt i vanlige butikker. Har derimot bunkret opp med strømpebukser for gravide og kjøpt noen lange mamma-singleter. 

Anonymkode: c4a0f...f81

Skrevet

Fant veldig lite selv, ble mye strømpebukse og hverdagskjoler. Syns det var vanskelig å finne bukser som passet både magen og beina 

Skrevet

Gravid-jeansene til HM er i bomull. Jeg likte dem veldig godt. 

Ellers brukte jeg ikke noen andre gravid-klær. De vanlige toppene mine gikk helt greit, jeg er en "langermet t-skjorte" person, og de passet hele svangerskapet (og amme-perioden, men var såpass utvasket etter gulpebaby at da var de oppbrukte). 

Anonymkode: f0be3...f88

Skrevet

Sliter selv. Finner ingenting i butikk og når jeg bestiller på nettet så passer det jo aldri eller er vanvittig ubehagelig (buksen fra Vero moda har for eksempel ikke strikk i båndet og knappen presser på et ømt punkt. Kan derfor ikke brukes i tredje trimester). Orker heller ikke busker i polyester og ikke skal vi få lov til å ha lommer i buksene heller! Jeg går derfor mest rundt i en stygg, men behagelig bukse i bomull som har lommer til daglig og tar på meg skjørt eller kjoler når jeg skal ut av huset. Var så heldig å få kjøpt noen fine fra seraphine før de stengte. 

Hovedproblemet mitt med skjørt og kjoler er derimot at lårene gnisser og gravidstrømpebuksen jeg kjøpte kom riktignok over magen, men det var jo ikke plass til rumpen, så den bare sklei nedover. 

Skrevet

Fant mine favorittbukser hos vero moda. Men var nok en god dose flaks når man ser alt utvalget som finnes...

Denne buksen passet fint til kalde dager, god stretch, og bonus er at den har lommer:

https://www.veromoda.com/nb-no/product/20011009_2161/bukser

Denne neste buksen er tynnere i stoffet kontra buksen over, så brukte denne på varmere dager. Enda bedre stretch enn forrige bukse og ble den eneste buksa som fortsatt passet for meg høygravid da jeg ikke orker flere shoppinger. Ulempen var at denne manglet lommer:

https://www.veromoda.com/nb-no/product/20020980_2161/loose-fit-bukser

Måtte ha dongeribukse i garderoben, og fant denne. Litt trang, uten lommer, så sluttet å bruke den etter 2. trimester (brukte large, var normalbygd kroppsfasong medium før graviditeten):

https://www.veromoda.com/nb-no/product/20017298_2115/skinny-fit-jeans

Til overdel gikk jeg opp i størrelsene på vanlige t-skjorte og genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...