Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt noe valg egt. Aldri hatt kjæreste og er ikke noe særlig pen, og er i 30 årene  nå:-) 

Anonymkode: 70cbc...1a2

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (6 timer siden):

Det ser ut som problemet oppstod da du leste, men ikke forstod, først ett, så to innlegg. Jeg anbefaler å lese på nytt og spørre om du fortsatt ikke forstår. 

Nei, de hersketeknikkene dine har jeg ikke bruk for. 

Anonymkode: 204c5...f82

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, de hersketeknikkene dine har jeg ikke bruk for. 

Nei, det du trenger er å lese og forstå før du begynner å skrive og kritisere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk barn da jeg var 41. Sønnen er nå 14 år og har en sprek mamma som har full jobb og løper halvmaraton :)  Jeg ser rundt omkring at jeg er slettes ikke den eneste i den alderen med tenåringsbarn og vi klarer oss alle veldig fint. 

Anonymkode: 2dcfa...13b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg levde livet m karriere og reiser og sport hele ungdommen. Dermed slapp jeg stresset med småbarn utdanning karriere festing og leid bolig når jeg fikk barn. Mye roligere og harmonisk for barna i oppveksten.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er så dum, derfor tror vi ts enten er mann, eller bare en enkel sjel som ikke forstår at livet skjer (men det er rart, for hun vet jo selv hvorfor det ble som det ble for hennes del). 
«Tenk dere om før dere kjøper ny bil, damer!»

«Tenk dere om før dere binder renta, damer»! 

«Tenk dere om før dere tar botox!»

Alle damer vet at å få barn ikke er noe man gjør alene etter å ha tenkt seg om litt i 22-års alderen, og der og da bestemmer seg for at 38 er en bedre alder. 

Anonymkode: 1a374...460

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kommer an på overgangsalderen ;) 

Anonymkode: def81...aae

Jeg synes ikke akkurat overgangsalderen var spesielt problematisk, og mange kvinner har det som meg. De fleste av oss jobber i ti år til etter, og lever ufortrødent lengre og friskere enn våre jevnaldrende menn.

Det virker som om noen kvinner har hatt grusomme overgangsaldre, men de fleste har jo ikke det. Jeg tror også noen menn har interesse av å framstille overgangsalderen som et slags sammenbrudd av kvinners kropp og sjel, kanskje for å legitimere sitt eget syn på at kvinner er ren biologi og verdiløse etter en viss alder?

Dessuten, i våre moderne tider forventes menn å delta like aktivt i barnets oppvekst som mora, og de bør definitivt ikke få barn for seint i livet siden de eldes raskere.

Anonymkode: fc100...001

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både lesbisk og infertil. Jeg kommer aldri til å få biologiske barn.

Anonymkode: f7652...14d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er både lesbisk og infertil. Jeg kommer aldri til å få biologiske barn.

Anonymkode: f7652...14d

Ok, og jeg skal ha fiskekaker til middag.

Anonymkode: e1a4f...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, og jeg skal ha fiskekaker til middag.

Anonymkode: e1a4f...eeb

Jeg hadde fiskegrateng og grønnsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk min første som 31 åring, nr 2 da jeg var 33, og siste da jeg var 36. Hadde uproblematiske svangerskap, og selv om tenåringsperioden deres var hektisk,  så var det ikke fælt eller deprimerende. Hadde også en problemfri overgangsalder.

Nå er jeg 65, fortsatt sprek og i full jobb. Den vanskelig perioden ts advarer om,  har enda ikke kommet for meg.  Selvfølgelig er jeg ikke like sprek nå,  men har et godt liv.  Angrer aldri på at jeg fikk barna mine i 30 års alderen.  

Anonymkode: b3ac0...9c3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ufattelig fint å lese om gode erfaringer i alle aldre. Det er ikke så enkelt om TS sier, vi kvinner står ofte uten valg…

Jeg har hele livet kjent det på kroppen og psyken at jeg trenger å få barn før det blir for sent, etter fylte år 30 var datingen i Oslo helt umulig (for å møte den snille varme barnefaren jeg ønsket å falle for). Korte forhold var fine men ingen var klare for barn i horisonten. 
Smerten om å ønske et forhold for å produsere familie er enormt påkjenning som kvinne, fordi man føler seg sløvet opp i et hjørne. 

Jeg har lært meg å leve med tålmodigheten, gjennom mye terapi, kanskje får jeg mann og barn innen jeg er 39. Som sagt utrolig fint å lese alle kommentarer for oss barnløse. 

Anonymkode: 2d91f...414

AnonymBruker
Skrevet

Er 51 år nå og "barna" er 22 og 24, helt perfekt og jeg regner med jeg blir en frisk og rask bestemor om noen år. Den perfekte alderen får være opp til den enkelte, men jeg nyter tiden jeg har nå. 

Anonymkode: 73c53...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...