AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Bruker dere helst tights i bomull? Sur svettelukt og sur mus forsterker jo seg i tights av plasttekstil. Anonymkode: c0018...225
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Bruker kun tights til trening, og da er det syntetisk som gjelder. Anonymkode: b7f85...bc3 4
Verbena Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Bruker syntetisk tights når jeg trener. Men nå vaskes både tightsen og musa ganske umiddelbart etter trening, så ser ikke problemet. 6
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Jeg har da undertøy mellom meg og tightsen. Til trening er jo god trenings tights det optimale. De er i "plastikk" beregnet for trening. Mener du tynne dame strømper så er ikke de så tett vevd at det er null luftgjennomstrømning. Jeg vet ikke helt hvordan din mus har det men min klarer seg helt fint uten bomulls tights. Men jeg sverger til ull om vinteren for å holde musa god og varm. Anonymkode: 2fc75...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Vasker treningstøy rett etter trening, så det er ikke et problem. Har i hvert fall aldri opplevd det. Bomull bli bare dyvått og ubehagelig hvis man trener hardt og blir svett og klistrer seg til kroppen. Enzymbasert vaskemiddel beregnet for sportstøy. Ikke bruk skyllemiddel. Men man bør jo bytte ut tøyet innimellom hvis man trener mye uansett... Normal hygiene... ingen som går og lukter oppi der på trening som jeg har sett i hvert fall .... 🙂 Anonymkode: 6eb48...808 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har da undertøy mellom meg og tightsen. Til trening er jo god trenings tights det optimale. De er i "plastikk" beregnet for trening. Mener du tynne dame strømper så er ikke de så tett vevd at det er null luftgjennomstrømning. Jeg vet ikke helt hvordan din mus har det men min klarer seg helt fint uten bomulls tights. Men jeg sverger til ull om vinteren for å holde musa god og varm. Anonymkode: 2fc75...8cd Er jo ofte bomullskile i de fleste nå til dags, noen bruker ikke truse av samme grunn. Anonymkode: 91fd3...e36
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Tights som i treningstights er ikke bra for miljøet nedentil, nei. De er tette, og puster ikke. De er gode til trening hvor man svetter mye, pga fukttransporterende egenskaper. Men til hverdags er de faktisk ikke bra for kroppen. Jeg går aldri med sånt untatt når jeg faktisk trener. Til hverdags når jeg går med leggings (kjerring! hyler nå alle i kor), går jeg med leggings i mer pustende materialer. Bomull når det er varmt, punto eller french terry når det er litt mer hufsent. Anonymkode: 8f7e4...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september Iogmed at såpe og vann er oppfunnet, er ikke dette ett problem Anonymkode: 0e811...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Iogmed at såpe og vann er oppfunnet, er ikke dette ett problem Anonymkode: 0e811...a2f Problemet er at bakteriefloraen på huden forandrer seg når man bruker syntetiske klær, så svetten lukter eklere. Anonymkode: 22618...5e6
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september Går jo ikke SÅ lenge i treningstøyet før det er dusjing og skift. Truser i ull eller bomull (eller i hvert fall kil av bomull) hjelper også. Anonymkode: 0d5df...c18
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Iogmed at såpe og vann er oppfunnet, er ikke dette ett problem Anonymkode: 0e811...a2f Jeg tror ikke vann er oppfunnet. Anonymkode: 781d0...e72 1
katties Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Jeg bruker syntetiske treningstights så å si hele tiden: på trening og hjemme. Nei, jeg blir ikke supersvett av det, vasker med nedentil, skifter undertøy og det lukter ikke annerledes enn da jeg brukte naturlige stoffer. Du kan svette og lukte mye i hva som helst som er for varmt for miljøet du er i og får deg til å svette.
Bålkaffe Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at bakteriefloraen på huden forandrer seg når man bruker syntetiske klær, så svetten lukter eklere. Anonymkode: 22618...5e6 Så slutt å bruk kun tights da, og begynn å bruke truser i naturlige stoff helt innerst. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at bakteriefloraen på huden forandrer seg når man bruker syntetiske klær, så svetten lukter eklere. Anonymkode: 22618...5e6 Hvordan kan den forandre seg på bare en time eller to i treningstøyet? Det skjer jo ikke så fort at bakteriefloraen ødelegges av et plagg. Anonymkode: 55961...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Iogmed at såpe og vann er oppfunnet, er ikke dette ett problem Anonymkode: 0e811...a2f Såpe skal man ikke bruke nedentil. Og alstå, sopp er hovedproblemet med å bruke ikke-pustende klær nedentil i alt for stor grad. Anonymkode: 8f7e4...0d2
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september I "gamle dager" brukte man helsetrøyer innerst på overkropp og shorts i nylon men som var vide og luftige og hadde et for innvendig. Fungerte sikkert det. Anonymkode: 91fd3...e36
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september Det er virkelig ikke et problem. Anonymkode: a6255...fbb 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:59 #18 Skrevet onsdag kl 05:59 Kan man ikke bare ha truse under? Anonymkode: 99830...72e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:29 #19 Skrevet onsdag kl 21:29 Polyester er jo det absolutt beste materialet for treningsklær Anonymkode: 1a24e...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå