AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Hei. Vet noen hvor lenge før man må melde fra til leder om at man skal på svangerskapskontroll? Anonymkode: eb7c0...fb1
HeleneHS Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Det kommer vel an på arbeidsplassen? Jeg trenger ikke å melde fra til arbeidsgiver når jeg skal til lege eller lignende. Jeg bare legger det inn i kalenderen, og flytter møter. Så tror det blir veldig vanskelig å få svar på et forum hva som gjelder din situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Jeg sier ifra når jeg vet datoen når jeg skal noe. Anonymkode: abf21...37c 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Du må nesten spørre egen arbeidsplass. Hos oss trenger man ikke si ifra på forhånd jeg bare bruker riktig kode i timelistesystemet. Men det er jo en lovfestet rett å få fri med lønn til svangerskapskontroller så i utgangspunktet tror jeg ikke de kan kreve at du varsler en viss tid på forhånd. Men har du en jobb som trenger vikar eller det er turnus ville jeg vært grei og sagt ifra så tidlig som mulig. Man vet jo gjerne lenge før når kontrollene er. Anonymkode: 9e80f...901 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Her må du nesten gå i dialog med arbeidsgiver angående hva som er hensiktsmessig. Stor forskjell på om du har et yrke der det må ringes etter vikar eller om du sitter med hjemmekontor på flexitid, liksom. Jeg jobber på skole og her ønsker de at alt planlagt fravær skal meldes inn så snart som praktisk mulig, helst to uker før for å kunne planlegge bruk av vikar, men det skjer jo at folk blir syke på dagen eller at man blir forsinket fra en legetime på grunn av ventetid eller annet. Jeg har også opplevd å måtte gå på ekstra svangerskapskontroller på kort varsel (blitt henvist til sykehuset dagen etter jordmortime) og da må man bare gjøre det beste ut av det og gi beskjed så fort man kan. Anonymkode: 3da9f...1d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå