Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med mitt første IVF forsøk, så tilgi meg om jeg ikke har lingoen helt inne enda. Jeg hadde innsett 27/08, og går i mellomtiden på cyclogest. Jeg har fått mange symptomer av cyclogest, men de har alle kommet og gått litt. De første dagene hadde jeg forstoppelse, deretter hadde jeg noen netter med hetetokter, jeg har vært veldig trøtt, men det mest stabile har vært at jeg har følt at puppene har vært veldig "fulle" og ømme. Men idag morges var de ikke det lengre :( Betyr dette at noe er galt? Har noen opplevd det samme? Hvordan bør kroppen føles om jeg faktisk er gravid nå? Er så redd for at dette betyr at jeg ikke er gravid.

Anonymkode: bbf04...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å si. Bivirkninger av cyclogest, pms og tidlige graviditetsymptomer er alle omtrent de samme. Hvis jeg regnet rett, så er det 1 uke siden innsett? Var det 5dagers du satte inn? For da kan det være begynnende økning av hcg i kroppen som forandrer symptomer.

Har du gått på cyclogest før og kan skille symptomene fra tidligere fra de nåværende?

Jeg fikk forstoppelse og ømme pupper av cyclogest, mens jeg kun ble kvalm når jeg var gravid. Gikk på cyclogest og lutinus (også progesteron) og fikk egentlig de samme symptomene med begge. Den gangen jeg ble gravid var egentlig symptomene akkurat likt frem til 1 uke etter testdag, først da begynte jeg å bli kvalm og uggen. Var forstoppet i hele første trimester frem til jeg sluttet på cyclogest i uke 13.

Siden du er det som vil tilsvare 12 dpo (hvis det er 5-dagers blastocyst du satt tilbake), så vil du snart få positiv test om du er gravid - du kan allerede prøve å ta en tidligtest, men 14dpo burde en vanlig test være positiv hvis du er gravid.

Symptomer er dessverre veldig vanskelig å bruke som indikator, spesielt hvis du ikke er kjent med hvordan kroppen din reagerer på de ulike medisinene eller på graviditet. Håper for deg at det faktisk er gravid symptomer og at det sitter for deg 🤗

Skrevet

Kroppen er ikke en maskin, så symptomene kan gå opp og ned og variere. Og cyclogest kan virkelig lage mange rare symptomer. Dessverre kan man ikke ut ifra disse symptomene si noe om du er gravid eller ikke. Østrogen og progesteron gir masse symptomer, spesielt den første uka etter eggløsning (hvis du hadde innsett i naturlig syklus), mens en tidlig graviditet gjør ikke så mye av seg egentlig. Mine symptomer har variert veldig fra gang til gang, så har sluttet å bry meg så mye fram til jeg tar en test. :)

Anonymkode: c1942...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...