Gå til innhold

Norsk galup - få boks i hjemmet og fjernkontroll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har andre fått den telefonen fra norsk Gallup i dag, som vil komme å installere boks i hjemmet og vi får fjernkontroll, for at dem skal se hva jeg ser på tv.

Hva er dette for noe? jeg skulle få hver måned gave for det. 

Anonymkode: b992c...4eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De forklarte da vel hva det er for noe?

Det er jo en undersøkelse som de bruker for å få vite seertall for hvert program.

Anonymkode: 93bd5...cf7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De forklarte da vel hva det er for noe?

Det er jo en undersøkelse som de bruker for å få vite seertall for hvert program.

sa du ja?

AnonymBruker
Skrevet

Norsk gallup gjennomfører spørreundersøkelser for ett stort antall oppdragsgivere... 

Så det er ikke norsk gallup som vil gi deg en boks og fjernkontroll, men oppdragsgiveren.... 

Anonymkode: 45e4f...038

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke gave hver måned du får poeng hver måned du kan kjøpe deg noe for. Du får ikke veldig mye men er veldig lite jobb og trykke på kontrollen om hvem som ser på tv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (2 timer siden):

Du får ikke gave hver måned du får poeng hver måned du kan kjøpe deg noe for. Du får ikke veldig mye men er veldig lite jobb og trykke på kontrollen om hvem som ser på tv. 

hvor lang varighet var det?

jeg takket nei. jeg sa jeg ikke ser så mye tv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da kommer det selvsagt heller ingen og installerer en boks.

Det er en undersøkelse om hva vi ser på TV. Det er denne måten som stort sett blir brukt når de sier at så og så mange kikket på sesongfinalen av nn-serie. Det er nok en utdøende målingsmetode, da vi etter hvert ser mer og mer digitalt og "on demand" i stedet for å bare bli servert den neste serien/filmen/innslaget.

Anonymkode: e4e29...fcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

sa du ja?

Jeg har ikke fått spørsmål om dette nå, men for 15 år siden. Sa nei den gangen. Men vi er med på tilsvarende måling for lyttertall på radio, det har vi gjort i ca 7 år.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært det i litt over et år. Om du ser mye eller lite på tv har ikke noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det i 3-4 år. Fungerer greit 

Anonymkode: aa2c0...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri giddet 

Anonymkode: 6cd18...fa5

AnonymBruker
Skrevet

skjønner ikke hvem som skal ha informasjonen til slutt. Staten? føler det er skummelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

skjønner ikke hvem som skal ha informasjonen til slutt. Staten? føler det er skummelt. 

Selvfølgelig er det ikke staten.

Det er TV-selskapene som ønsker å måle hvor mye og hva folk ser på TV, ikke verre enn det. Jeg fikk den samme forespørselen for noen år siden, men fordi jeg kun ser engelske serier via strømnetjenester, sa jeg nei til boksen.

Anonymkode: 77418...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Informasjonen havner hos Tv-kanalene, som jo er de som trenger infoen om seertall. Jeg vil anta at de bruker seertallene for å kunne selge reklametid til riktig pris. Det er jo selvsagt dyrere reklametid mellom to programmer med høye seertall klokka 20, enn mellom to repriser av gammel sit-com klokka fire om natta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er skummelt?

Anonymkode: 716d8...bfb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...