Gå til innhold

Hva er grunnen til at det i alle tråder her anbefales å droppe venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Undrer 🤔🤔

Anonymkode: 9354b...1c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å kastes bort på feil folk.

Anonymkode: d70ed...792

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Føler folk er ferdig flink til å rope rødt flagg du må løpe

Anonymkode: acc8a...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid det samme:

Skaff deg nye venner

Flytt

Anmeld

Se til Amerika

Press repeat.

Anonymkode: 1a0fe...7cc

Skrevet

Fordi det sikkert er mest folk som har dårlige venner som lager tråd om det. 

Jeg tror ikke jeg har laget noen tråd om mine gode venner, og vet liksom ikke hvorfor jeg skulle gjøre det. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

I voksen alder er det ikke alltid lett å få nye venner. Du vet hva du har men ikke hva du får heter det😊 Kanskje gå en runde til med vennen din😅

Anonymkode: 6b608...b48

AnonymBruker
Skrevet

Det er en stor overvekt av ensomme og bitre mennesker her inne. Som er vant til at relasjoner svikter - enten fordi de har fått med seg en elendig ballast hjemmefra, sliter selv, eller med egen væremåte legger opp til at kontakt med andre blir vanskelig. 

Normale mennesker med sunne relasjoner roter seg ikke inn i slike vennskap eller forhold i utgangspunktet, da de raskt ser de røde flaggene, og manøvrerer seg smart unna. 

Anonymkode: d80a8...7ec

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det virker også som om mange på KG mangler evnen til å kommunisere, enten det er med familiemedlemmer, partner eller venner. Hvis de har et problem, så er løsningen bare å droppe dem, ikke å faktisk prate med dem og forsøke å løse situasjonen.

Anonymkode: 480ab...2c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan fint ha mennesker nær seg som tømmer en for energi om man kan leve med dette, men veldig mange ønsker leve mer behagelig og ikke la seg bruke på den måten og etterhvert som man blir flinkere til å prioritere sg selv (kall det gjerne egoistisk eller selvfokusert) er det også lettere å la andre mennesker gå og ikke bruke energi og tid på dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er det mest ensomme folkeslaget på kloden. Vi har høyest singel andel i verden. 

Anonymkode: 64248...e99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Undrer 🤔🤔

Fordi de som har vanlige venner det ikke er for mye uro, er aldri her og skriver om det. Naturlig at det kun er de som er i vanskelige venneforhold som er her og debatterer. 

Anonymkode: 7abe2...82c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nordmenn er det mest ensomme folkeslaget på kloden. Vi har høyest singel andel i verden. 

Anonymkode: 64248...e99

Ensom og alene er ikke det samme. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det jo et godt råd. 

Men veldig ofte her inne, later rådet til å komme fra folk som er utrolig dårlig på å håndtere konflikt og ulikhet. I stedet for å kommunisere og forsøke å jobbe med forholdet, så skal man bare droppe ting. 

Anonymkode: 5d20a...4d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fordi de som har vanlige venner det ikke er for mye uro, er aldri her og skriver om det. Naturlig at det kun er de som er i vanskelige venneforhold som er her og debatterer. 

Vi er her, og prøver å snakke litt fornuft. 

I tråder der man føler seg sviktet sier vi "Det er nok en misforståelse, ring, snakk ut, del hva du føler!". Men blir hamret ned av alle som mener man må sende en sur tekstmelding.

I tråder der man tester venner på hvem som tar mest kontakt så sier vi "Folk er ulike, det viktige er hvordan de responderer når du tar initativ, og ikke minst hvordan dere har det år dere treffes - er det hyggelig?" Men møter da "Jeg er ikke verdt noe når de ikke er den som tar kontakt." uten et forsøk på å ta til seg essensen i det vi skriver. 

Det virker som om de ønsker en ensom spiral av bitterhet. 

Anonymkode: d80a8...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (6 timer siden):

Fordi det sikkert er mest folk som har dårlige venner som lager tråd om det. 

Jeg tror ikke jeg har laget noen tråd om mine gode venner, og vet liksom ikke hvorfor jeg skulle gjøre det. 

Nettopp, folk legger jo ut de utroligste ting "venner" (eller stort sett venninner) gjør her. Samme med partnere og dater. Da er det ikke rart folk skriver dump. Og når man ser saken fra utsiden så er det også lettere å si dump da man ikke kjenner vedkommende det er snakk om og eventuelle gode sider. Jeg ser jo daglig tråder her inne om venner og partnere som man ikke kan begripe hvorfor folk fortsatt er sammen med. Men det er sikkert en grunn til at man likte dem og ble venner i utgangspunktet.

Mer underlig med de som beskriver at de nettopp begynte å date noen som behandler dem horribelt. 

Anonymkode: 12974...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en overrepresentasjon av råd om å droppe venner her inne, fordi det ofte er drøye historier og dilemmaer folk skriver om her når de først skriver noe. Det skrives som regel ikke om de gode vennskapene, for der hadde det sjelden vært noe dilemma i utgangspunktet.  

Anonymkode: 3260d...58c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at man i utgangspunktet kanskje ikke er så god på kommunikasjon og sosiale relasjoner når man må skrive en tråd her for å få tips til hvordan takle at man er blitt såra eller sur på en venn. I de fleste gode vennerelasjoner regulerer man jo sånt naturlig ved å si i fra. Så mange av trådene her inne har åpenbart utgangspunkt i mindre gode og trygge vennerelasjoner.
Og så har jo én person egenhendig skrevet fire-fem tråder siste månedene og overflommet dem med bitterhet og hvor kjipe alle andre er, så det skaper litt ekstra inntrykk av at alle vil droppe alle vennerelasjoner her for filleting.
Jeg har mange gode venner og det er ikke fordi jeg tar så enormt mye initiativ, jeg er kanskje litt dårlig på det,men jeg stiller opp og bryr meg om vennene mine og er alltid helt fokusert på dem når jeg møter dem. Det er sånt som betyr mer enn om man tar kontakt først, en greie det ser ut til at flere her har hengt seg opp i.

Anonymkode: 5e140...cd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en sterk overdrivelse at man blir anbefalt å droppe venner i hver alle trådene? 

Noen ganger er det sannsynligvis et godt råd, når den aktuelle ts beskriver ugrei atferd fra vennen som ikke endres etter å ha gitt beskjed. Det er ikke hensiktsmessig å bevare et «vennskap» med en person som bryter en ned eller sliter en ut, eller person som behandler en dårlig mesteparten av tiden.

Anonymkode: 26b3c...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker jo at man i utgangspunktet kanskje ikke er så god på kommunikasjon og sosiale relasjoner når man må skrive en tråd her for å få tips til hvordan takle at man er blitt såra eller sur på en venn. I de fleste gode vennerelasjoner regulerer man jo sånt naturlig ved å si i fra. Så mange av trådene her inne har åpenbart utgangspunkt i mindre gode og trygge vennerelasjoner.
Og så har jo én person egenhendig skrevet fire-fem tråder siste månedene og overflommet dem med bitterhet og hvor kjipe alle andre er, så det skaper litt ekstra inntrykk av at alle vil droppe alle vennerelasjoner her for filleting.
Jeg har mange gode venner og det er ikke fordi jeg tar så enormt mye initiativ, jeg er kanskje litt dårlig på det,men jeg stiller opp og bryr meg om vennene mine og er alltid helt fokusert på dem når jeg møter dem. Det er sånt som betyr mer enn om man tar kontakt først, en greie det ser ut til at flere her har hengt seg opp i.

Anonymkode: 5e140...cd7

Om du leser i tråder her så er det nevnt nesten i alle tråden og ikke dem du sikter til. 

Enig i at det å bry seg er når du er med dem, men om det skal skje må noe ta kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme med familie. Kutt de ut, er rådet.

Anonymkode: e5e11...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...